הקורונה חוזרת? עשרות מאומתים בצפון

    צבי טסלר No Comments on הקורונה חוזרת? עשרות מאומתים בצפון

    עלייה משמעותית במספר חולי הקורונה בארץ | בבית הספר כרמים במועצה האזורית בנימינה אומתו כארבעים וחמישה תלמידים שנדבקו בנגיף | בית הספר נסגר ובערים אחרות שוקלים להחזיר את המסיכות לכיתות הלימוד

    מחלקת קורונה צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עשרות נערים וילדים נדבקו בנגיף קורונה בבית ספר בבנימינה, הנערים נשלחו לבידוד בביתם ובית הספר נסגר. על פי המידע האפידימיולוגי עולה כי הווריאנט הגיע מתושבי העיר ששבו מביקור בחו"ל והדביקו את ילדיהם. גורמים במערכת הבריאות מניחים כי יתכן ומדובר במוטציה ההודית.משרד הבריאות מעדכן על התפרצות קורונה בבנימינה במסגרתה נמצאו עד כה 45 ילדים מאומתים.

    ההתפרצות התגלתה בזכות מבצע דיגום נרחב, שהחל עם ילד חולה ראשון בבית הספר כרמים בבנימינה. לאור חשיפה, בהקבצות גיל שונות בבית הספר, נבדקו עוד תלמידים, ונמצאו 9 מאומתים נוספים- כולם למעט אחת חולים תסמיניים. הדיגומים הורחבו בבתי ספר נוספים והבוקר (19.6.21) נמצאו עוד 35 מאומתים מבי״ס כרמים ובי״ס אמירים. המקרים החדשים נמצאים בחקירה של לשכת הבריאות בחדרה.

    מקור ההתפרצות עדיין בבדיקה, אולם קיים קשר למשפחה שחזרה לאחרונה מחו"ל. כלל הדגימות נשלחו לריצוף באמצעות המערך הלאומי לריצוף גנומי וקיים חשד ראשוני שמדובר בוראינט ההודי. משרד הבריאות קורא לתושבי בנימינה, להיבדק על מנת לשמור על בריאות הציבור ולמנוע התרחבות של התפשטות הנגיף בישוב. חייבים בבידוד להקפיד על הבידוד, על פי הנהלים בכלל ובקרב השבים מחו"ל בפרט. כמו כן נמסר כי משרד הבריאות יעדכן בהמשך ככל שיידרש.

    מדוברות מועצת בנימינה נמסר כי בימים האחרונים אנו עדים לעלייה במספר המאומתים לקורונה, בקרב ילדי בית הספר "כרמים", שהגיעו בשבת ל-44 מאומתים חדשים, רובם המכריע מכיתות ז'-ח'. הנתונים מצביעים על הדבקה דרך חוזרים מחו"ל בימים האחרונים ולא בשל התפרצות מקומית.

    לאחר התייעצות חירום עם משרד החינוך, הוחלט כי בית הספר "כרמים" לא ייפתח מחר. ראוי להדגיש, כי האירוע נמצא בשליטה מלאה. אנו נמצאים בקשר ישיר עם הילדים המאומתים, המבודדים, ההורים והגורמים הרלוונטיים במערכת החינוך ובמשרד הבריאות.

    מחר בין השעות 10:00-18:00 תגיע למתחם בית ספר "כרמים" ניידת לבדיקת קורונה. הניידת מיועדת לכולם, לכל מי שמעוניין להיבדק וללא צורך ברישום, הפנייה או הזמנת תור. אנו מבקשים מכל המעורבים באירוע לקיים את ההנחיות הנדרשות, לנהוג באחריות ציבורית ולשתף מידע ככל שיידרש, כדי להמשיך ולשלוט על האירוע, לטובת כלל הציבור.

    מהמועצה האזורית נמסר עוד כי הם ימשיכו לעדכן בהתפתחויות בנושא וללוות את המעורבים, עד שאחרון המאומתים יקבל תשובה שלילית. גם בעיר מודיעין הוחזרה ההנחיה המחייבת עטיית מסיכות בכיתות הלימוד בבתי הספר.



    0 תגובות