היסטוריה בדרום אמריקה: הנחת אבן הפינה ל'עיר התורה' הראשונה ביבשת

    אבי יעקב 11 Comment on היסטוריה בדרום אמריקה: הנחת אבן הפינה ל'עיר התורה' הראשונה ביבשת

    הלילה יעבור בשידור חי טקס הנחת אבן הפינה לעיר התורה במקסיקו: 'עיר התורה' תוקם על שטח של 60,000 מטרים 'קרית הישיבה' כשבמרכזה הבניין המרכזי של הישיבה, בתבנית ישיבת פוניביז' מבני ברק, וסביבה כל המבנים הנדרשים לבחורי הישיבה, וכן כ 40 בתים אשר מיועדים לאברכים, שיקדישו חייהם לתורה, ויוכלו להתגורר בהם ללא תשלום

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התרגשות לקראת מעמד ההיסטורי 'הנחת אבן הפינה' ל"עיר התורה" במקסיקו – אשר יועבר בשידור חי לרחבי העולם, וכן כאן אצלנו באתר קול חי הערב (ראשון).

    בשבת האחרונה התקיים שבתון תויר'ס: מאות מבני הקהילה במקסיקו השתתפו בשבת מרוממת ונדיר במלון מריוט אשר באקסטפן דה לא סאל הסמוכה ל'עיר התורה'.

    אל השבת התקבצו ובאו ראשי מוסדות 'תורת אליהו' הנחשונים לרכוש שטח ב'עיר התורה' בה תוקם על שטח של 60,000 מטרים 'קרית הישיבה' כשבמרכזה הבניין המרכזי של הישיבה, בתבנית ישיבת פוניביז' מבני ברק, וסביבה כל המבנים הנדרשים לבחורי הישיבה, וכן כ 40 בתים אשר מיועדים לאברכים, שיקדישו חייהם לתורה, ויוכלו להתגורר בהם ללא תשלום.

    בשבת התארחו שורת רבנים מארצות הברית – רבי פסח קראהן, רבי חיים פרחי, והגאון רבי חיים שבת אשר ייקרו וחידדו את הנקודה המרכזית העומדת על הפרק: 'להגדיל תורה ולהאדירה' בהקמת 'עיר התורה' ופתיחת האפשרות לקיום 'איני דר אלא במקום תורה' המיועד למי שבוחר לחיות חיי תורה, בתנאים רגועים הרחק משאונה של עיר.

    כחלק מההיסטוריה בהקמת 'עיר התורה' – שהו לראשונה יחד בשבת – מרדכי בן דוד, אברהם פריד, יעקב שוואקי, מוטי שטיינמץ, שמילי אונגר ומקהלת 'שירה'. ובמוצ"ש, בדינר מיוחד שהתקיים, הציג אדריכל העיר רוברטו אליאס לראשונה את ההדמיות לתבנית 'עיר התורה'.

    תורמים ונגידים, בעלי משפחות במקסיקו מכלל הקהילות, נרתמו והתגייסו ולקחו על עצמם התחייבויות שונות למימון הקמת 'קרית הישיבה' בעיר התורה ורכישת 'אבן' ליסודה.

    היום (ראשון), בשעה 21:00 (שעון ישראל) יחל מעמד 'הנחת אבן הפינה', בו יוכנסו לבנים מיוחדות ומעוצבות, עם שמות התורמים ליסודות עיר התורה.

    ובשעה 00:00 האירוע המרכזי לכבודה של תורה, במופע שטרם נראה בעולם היהודי – ענקי הזמר החסידי, ומקהלת 140 ילדים. עם שירים ישנים וחדשים ומיטב התזמורות.

    מזמינים אתכם להתחבר – לשידור החי באתר "קול חי" החל מהשעה 00:00 הערב (ראשון).

    גלריה מהדינר אמש: הפקה: אהרלה וסרמן, צילום: שימי קוטנר.

    הפקה – אהרלה וסרמן
    ניהול מוזיקלי – רובי בנט
    ניהול לוגיסטי – עטי ווינרייך
    אסטרטגיה, תקשורת ויח"צ – מני גירא שורץ

    אמנים – מרדכי בן דוד, אברהם פריד, יעקב שוואקי, מוטי שטיינמץ, שמילי אונגר
    מקהלת שירה
    תזמורת פרייעלך
    קלידים – אביה גרינברג, שמחה אברמצ'יק



    11 תגובות

    מיין תגובות
    1. 11

      כואב הלב שהם לא מבינים את הערך של ארץ ישראל.

      1. כואב הלב שאת לא מכירה כלל וכלל את המנטליות של הדרום אמריקאים, כמה הם לא מתאימים לארצינו הקדושה, וכמה מאות מהם שעשו עלייה נפלו לגמרי בשמירת הדת

      2. כואב הלבשאתם לא מבינים שכחוצניקים מאוד קשה לחיות בארץ. גרתי 7 שנים בארץ. חשבתי להשאר לתמיד… ניסיתי וזה לא מסתדר. יהודי תמיד חולם לחיות בארץ… אבל בינתיים אנו בגלות.
        כתוב כשתבא הגאולה כל מקומות התורה יעברו לארץ…
        וחוץ מזה כל יהודי בעולם יש לו תפקיד. יש הרבה מתבוללים וגם הרבנים שמקרבים שצריכים אוירה חרדית, ישיבות וחיידרים. ומאוד חושב… מי מממן את רב מוסדות התורה בארץ אם לו הנגידים שנמצאים בחו"ל???

      3. הם יודעים את הערך!
        אך בורחים מכאן, בגלל המלחמת דת שתהיה כאן בקרוב יחד עם סאנת כפיית חיסונים/ סנקציות וחכן שולחים לנו רמז…
        והחכם מבין.וד"ל.

      4. הם מבינים היטב! אך כרגע הולך להיות מלחמת דת קשה עם הערב רב!

      5. קל לבקר אותם-אך כתוב אל תדין את חברך עד שתגיע למקומו. זה לא קל להיות עולה חדש.

    2. 10

      זה לא בדרום אמריקה, מקסיקו זה מרכז אמריקה