רגבים ללפיד: "לפני מאחז אבייתר פנו את חאן אל אחמר"

    ישראל רובין No Comments on רגבים ללפיד: "לפני מאחז אבייתר פנו את חאן אל אחמר"

    בתנועת רגבים מגיבים לדבריו של שר החוץ יאיר לפיד כי מאחז איתמר יפונה בשל העמדה של הצבא, בארגון דורשים שלא לקיים אכיפה בררנית וקודם לפעול לפנות את חאן אל אחמר

    עימותים בחאן אל אחמר צילום: פלאש90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתנועת רגבים מגיבים להסרת האחריות של ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד וראה"מ בנט מהאחריות על מאחז איתמר לאחר שטענו כי המאחז לא יפונה.

    בתגובה לדברי שר החוץ יאיר לפיד היום (שני), לפיהם "הצבא החליט שצריך לפנות את מאחז אביתר אז על פי החוק צריך לפנות אותו. לא קשור לימין ושמאל", אומרים בתנועת רגבים כי בהתאם להצהרות המדינה לאורך עשור בבג"ץ, הרי ש"חאן אל אחמר תחילה".

    כזכור, צווי ההריסה כנגד חאן אל אחמר, מאחז הדגל הבלתי חוקי מתוך מאות המאחזים הבלתי חוקיים של הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון, הוצאו על ידי מערכת הביטחון כבר בשנת 2009.

    לאורך יותר מעשור, המדינה הצהירה בפני בג"ץ בשש עתירות שונות כי בכוונתה לפנות "בהקדם, ובסדר עדיפות גבוה", את המתחם הבלתי חוקי.

    בג"ץ עצמו נתן אור ירוק לפינוי בשנת 2018, וקבע בפסק דין חלוט, כי "אי הותרת מצב בלתי חוקי על כנו; עקרון סופיות הדיון; הכלל כי פסקי דין יש לקיים; ודאות משפטית; תקינות פעולתה של מערכת השיפוט – כל אלה הם אינטרסים יסודיים בשיטתנו המשפטית, המתכנסים כולם לעקרון שלטון החוק".

    "מה שיותר גרוע מחוסר אכיפת החוק, היא אכיפתו באופן בררני וחד צדדי", אומר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים. "הצבא, מערכת הביטחון, ממשלת ישראל ומערכת המשפט החליטו שצריך לפנות את מאחז חאן אל אחמר, אז על פי החוק צריך לפנות אותו. לא קשור לימין ושמאל", מצטט דויטש את דברי לפיד.



    0 תגובות