כבר לא סופרים: הבוקר נהרס שוב מאחז "עוז ציון"

    אבי יעקב No Comments on כבר לא סופרים: הבוקר נהרס שוב מאחז "עוז ציון"

    בפעם הראשונה מאז בחירתו של נפתלי בנט מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר לראשות ממשלת ישראל מפונה הבוקר מאחז עוז ציון | פינוי המאחז מצטרף להליך המנוהל כבר למעלה מחודש סביב המאחז "אביתר" שנבנה בסמוך לצומת תפוח לזכרו של יהודה גואטה הי"ד | ח"כים מהימין הקיצוני גינו בחריפות את הפינוי

    מאחז. אילוסטרציה צילום: תושבי עוז ציון
    20:42
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on בג"צ נגד עולם התורה: גדולי ישראל מגיבים בחריפות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שוברים שמאלה: כבר בימיה הראשונים של ממשלת בנט-לפיד כוחות משמר הגבול (מג"ב) והמנהל האזרחי עורכים סדר במאחזים וההתיישבות הבלתי חוקית בסמוך ליישובי יהודה ושומרון. הבוקר ביצעו כוחות הביטחון פינוי במאחז "עוז ציון". במהלך הפעילות פונו חמישה מבנים, ועוכבו ונעצרו שבעה חשודים בגין תקיפה והפרעה לכוחות. לא דווח על נפגעים במקום, מיד לאחר הפינוי הכוחות עזבו את המאחז.

    כתבינו לענייני התיישבות אריאל שרפר מסביר כי "עוז ציון" הוא אחד המאחזים המפונים ביותר.  מאז עלייתו לקרקע בשנת 2012 כמה מאות מטרים דרומית למאחז המוכר והוותיק יותר גבעת אסף הסמוך לרמאללה, ונעשים מאמצים להסדירו כבר שנים רבות, גרות במקום ם כ-20 משפחות מרובות ילדים.

    המאחז המפונה לעיתים קרובות עוז ציון מתוחזק על ידי פעילים של ארגון נוער גבעות המכונה אר"י ישאג. "בדרך כלל מקימים מבנה או שניים ארעיים במקום עד שכוחות באים לפנות וזמן קצר אחרי זה המתיישבים הצעירים חוזרים לבנות. זה לא ישוב קבוע ואין שם משפחות אלא רק צעירים פעילי ימין מנוער הגבעות של פעם שנאחזים בשטח בשיטת פינוי בינוי פינוי וחוזר חלילה" אומר שרפר.

    יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'' אמר: "‏לצערי כפי שחששנו כבר בימיה הראשונים של הממשלה מתחיל הרס ההתיישבות. היהודית כמובן. הבנייה הערבית משתוללת בנגב, בגליל וביהודה ושומרון ובנט ושקד בוחרים להרוס ליהודים. אל דאגה, אנחנו נמשיך בעזרת השם לבנות ולהיאחז בארץ. נמשיך את הדרך והערכים שאותם הם בחרו לעזוב".

    חברו לסיעה איתמר בן גביר שירד לשטח קרה לאכיפה שיוויונית על כל הבניה הבלתי חוקית בכל המגזרים: "שוב אנו עדים להתנהלות מבזה שבה דם יהודי נבדל מדם של בדואים לרעה. בעוד בדרום הארץ לא מטפלים בעבירות בנייה ובפינוי מאחזים של מתיישבים בדואים המדינה בסיוע המשטרה לא בוחלת באמצעים ומטפלת ביד נוקשה והורסת מאחזים של מתיישבים יהודים צעירים שנלחמים על שטחה של מדינת ישראל".

    בן גביר שהוזעק לטפל גם בסוגיית מעצרם של שבעה מתושבי המקום בחשד לתקיפת שוטרים אמר: "אם מבצעים אכיפה, היא חייבת להיות שוויונית. הפסקת האכיפה בעבירות הבנייה משמעה הפסקה בכל הארץ ולא באזורים מסוימים. זו תנועת עניות למקבלי ההחלטות" אמר יו"ר סיעת עוצמה יהודית.



    0 תגובות