התפרצות מחודשת: הממשלה אישרה את הקמת קבינט הקורונה

    אבי רבינא וצבי טסלר No Comments on התפרצות מחודשת: הממשלה אישרה את הקמת קבינט הקורונה

    ‏הממשלה אישרה את הקמת קבינט הקורונה, בו יהיו חברים ראש הממשלה בנט, לפיד, גנץ, סער, ליברמן, בר לב, הורוביץ, ברביבאי, שקד, שאשא ביטון, אלקין, כהנא | חוזרים למגבלות

    צילום: אריה לייב אברמס
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות התפרצות הזן ההודי ולקראת החזרת המגבלות: ‏הממשלה אישרה הבוקר (רביעי), במשאל טלפוני את הקמת קבינט הקורונה.

    חברי הקבינט: ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער, שר האוצר אביגדור ליברמן, השר לביטחון פנים עמר בר לב, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שרת הפנים איילת שקד, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שר השיכון זאב אלקין  והשר לשירותי דת, מתן כהנא.

    אמש, בעקבות העלייה בתחלואת קורונה וההתפרצויות האחרונות במקומות שונים בארץ, חתם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי על מספר תקנות חדשות.

    במסגרת התקנות ניתן יהיה להטיל קנס בגובה 5,000 ש"ח על אחראי על קטין מתחת לגיל 12, אם הקטין מתגורר עימו והפר בידוד. כמו כן תחול חובת עטית מסכה גם בשדה תעופה בין-לאומי, מעברי גבול, ובמקום שניתן בו טיפול רפואי.

    בנוסף, רופא מחוז, מנכ"ל משרד הבריאות או ראש שירותי בריאות הציבור יוכל להורות למחוסן או מחלים לשהות בבידוד אם מתקיים אחד מהתנאים הבאים:

    א. המחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה שנדבק בזן מסוכן של הנגיף או חשש למגע הדוק אגב אירוע תחלואה חריג.

    ב. המחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה ונמצא דרך קבע במוסד שבו נמצאת אוכלוסייה לסיכון בתחלואה קשה, אוכלוסייה לא מחוסנת או אוכלוסייה שידוע שהיעילות של החיסון נמוכה בקרבה.

    ג. המחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה במטוס.

    בנוסף, מנכ"ל משרד הבריאות יוכל להורות על חובת עטיית מסכה במוסד למשך שבועיים כדי למנוע התפרצות של נגיף הקורונה.

    משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי), כי אתמול אובחנו 110 נדבקים חדשים בקורונה, 64 מהם תלמידים. העיר בנימינה הפכה כתומה על פי מתווה הרמזור בשל התפרצות מקומית של 18 נדבקים ביממה אחת ו-108 בסך הכל מאז ההתפרצות המחודשת הראשונה בישראל של המוטציה ההודית לנגיף קורונה.

    משרד הבריאות ממשיך לעקוב בדריכות אחר נתוני ההדבקות המעודכנים ונערך לאפשרות של החזרת הגבלות ובהן, בין היתר חובת בידוד במקרים מסוימים גם למחוסנים ומחלימים וחידוש החובה לעטות מסכה ולשמור על ריחוק זה מזה במבנים סגורים- שנכון לעכשיו הינה בגדר המלצה בלבד.



    0 תגובות