כך הצילו בספארי את בעל החיים הנכחד

    קובי פינקלר No Comments on כך הצילו בספארי את בעל החיים הנכחד

    הערודה הנדירה בסאפרי הייתה נראית על סף מוות, לאחר מאמצים גדולים של הצוות הווטרינרי היא חזרה למיטבה | הערודים שייכים למשפחה הסוסיים והם סוסי הבר הנכחדים ביותר בטבע | הצלת הערודה נערכת במסגרת פעילות שימור הנערכת בספארי בישראל

    הערודה בספארי צילום: הספארי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הימים האחרונים, במחלקת הפילים, הג'ירפות והערודים של הספארי, היו ימים של דאגה גדולה. הערודה בר בת התשע, נראתה חלשה במיוחד. המטפלים שלה שמו לב שהיא לא אוכלת ולא שותה והיא מתקשה בהליכה.
    הם לא התמהמהו וקראו מיד לד"ר יגאל הורוביץ הווטרינר הראשי של הספארי ולווטרינר ד"ר אלעד סמיט. לווטרינרים היה ברור שבר מיובשת והיא חוברה מיד לעירוי נוזלים. לאחר מכן, הם מיהרו לבדוק את מדדי הגוף שלה ולקחו ממנה דגימות דם. הם חשדו שהמצב הירוד שלה נובע מטפילי דם שנמצאים בגופה.
    בבדיקת מעבדה התבררה ההשערה כנכונה וכמו כן התברר כי היא סובלת גם מאנמיה חמורה. בר הייתה בסכנת חיים ממשית והמצב שלה הלך והתדרדר. מלבד תרופות מתאימות, היה ברור שכדי להצילה, היא חייבת לקבל בדחיפות, תרומת דם. הטיפולים סביבה היו מסביב לשעון וכל דקה הייתה קריטית.
    לא קל למצוא תורם דם לערודה, בכל זאת בחצר הערודים נמצאים ביאטריס הצעירה והזכר ג'וד. מי שנבחר לתרום דם לבר, היה הערוד ג'וד בן השבע ותוך פחות משעה הוא טושטש ומגופו נלקח ליטר דם. קצת לאחר מכן כשמנת הדם הייתה מוכנה, המטפלים נגשו לבר הערודה. בר אפילו לא נזקקה לטשטוש, לא רק בגלל שהייתה חלשה, אלא גם מכיוון שבשנים האחרונות הערודים לוקחים חלק באימון לחיזוק האמון.
    הם מתקרבים אל המטפלים מידי יום ביומו ודרך קיר הגנות כשהמטפלים עומדים מצד אחד והערודים מצדו האחר, מבצעים פעולות מסוימות כמו הרמת רגל והצמדת אוזן וכך הם עוברים תהליכים רפואיים שונים בדרך רגועה ללא לחץ ומקבלים מהמטפלים חיזוקים חיוביים בדמות מאכלים אהובים.בר החלשה, עמדה בסמוך לקיר ובעדינות רבה, הוחדר לגופה עירוי הדם. במשך שעה שלמה היא קיבלה את העירוי והווטרינרים והמטפלים למרות החשש הכבד, קיוו שבר תתחזק.
    אי אפשר היה לראות את השיפור באופן מידי ולכן המטפלים נשארו בשני הלילות שלאחר מכן בספארי, צמודים לבר במהלך כל הלילה. הם ישבו לידה, בדקו שהיא אוכלת ושותה ולא נחו לרגע.

    למחרת, ניכר שיפור במצבה אך עדיין בר הייתה חלשה מאוד. ביום שלמחרת היא כבר נראתה הרבה יותר טוב ובמקביל המשיכה לקבל זריקות נגד טפילי הדם. מאז בכל יום אפשר לראות שכוחותיה שבים אליה. היא מתחזקת מאוד ובקרוב תחזור לחצר ותחבור לבני משפחתה.

    הערודים שייכים למשפחה הסוסיים והם סוסי הבר הנכחדים ביותר בטבע. נותרו מהם בסך הכל כ-500 פרטים באזור קרן אפריקה ובגני חיות נותרו 162 ערודים בלבד. הספארי ברמת גן לוקח חלק משמעותי בהצלחת ריבוי הערודים בגרעין הרבייה ובתקווה לשמור על אוכלוסייה בת קיימא.



    0 תגובות