סער נגד גנץ: החלטה על ועדת חקירה עוברת דרכי

    ישראל רובין No Comments on סער נגד גנץ: החלטה על ועדת חקירה עוברת דרכי

    שר המשפטים תוקף את שר הביטחון כי לא התייעץ עימו לפני קבלת. ההחלטה בממשלה, על הקמת וועדת חקירה. היועמ"ש הבהיר כי כל ההחלטות צריכות להתקבל ע"י השר המממונה. מתיחות בקואליציה מול גנץ

    צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר החלטת הממשלה בהקמת ועדת חקירה על "אסון מירון", ולאחר שנשיאת בית המשפט העליון חיות קיבלה דרישה להקמת הרכב לוועדת החקירה, שר המשפטים גדעון סער יוצא נגד התנהלות שר הביטחון בני גנץ. בקואליציה מתחילים להעביר ביקורת חריפה כנגד גנץ ולא בטוח שגנץ יישר קו עם חביריו.

    סער מתקומם נגד גנץ כי לא התייעץ איתו לפני ההחלטה על הקמת הוועדה והבהיר לו כי "ס׳ 4 (ו) לתקנון עבודת הממשלה קובע כי לא תוגש ע״י שר הצעת החלטה לממשלה הנמצאת בסמכות שר אחר, ללא עמדת השר האחר".

    כמו כן, לפי סעיף 31 לחוק ועדות חקירה תשכ״ט -1968 השר הממונה על החוק הנ״ל הוא שר המשפטים.

    סער מדגיש כי "עוד במוצ״ש – לאחר שלשכת שר הבטחון פרסמה הודעה לתקשורת בנושא – הודע לה מלשכת היועמ״ש כי יש להעביר כל פניה בנושא דרך שר המשפטים".

    סער תוקף את גנץ, ובלשכתו מבהירים כי "ההתנהלות לפיה ממהרים להוציא לתקשורת הודעות על הצעות מחליטים, לפני קיום דיון, תיאום ועבודת מטה אינה מקצועית ואינה מקובלת".

    סער דורש דיון מקדים עימו לפני קבלת ההחלטה, "הקמת ועדת חקירה ממלכתית הוא נושא כבד משקל. החפזון והעדר דיון מסודר עוד בטרם מונתה ועדת החקירה הממלכתית הקודמת עליה הוחלט רק ביום א׳ השבוע אינם מקובלים".

    בסיום ההודעה מבהירים בלשכת סער, "שר המשפטים מתכוון לשמור על נוהלי עבודה מתוקנים".



    0 תגובות