סער הקים את הוועדה לאיזון בין הרשויות: "משימה מאוד מאתגרת"

    אבי רבינא No Comments on סער הקים את הוועדה לאיזון בין הרשויות: "משימה מאוד מאתגרת"

    שר המשפטים גדעון סער השלים את הרכב הוועדה שתדון בחוק ייסוד החקיקה, שמטרתה לאזן בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת, על רקע פסילת חוק ייסוד וחוקים נוספים על ידי בג"ץ. ביקורת קשה בימים על הרכב הוועדה, שמורכבת ברובה מאנשי שמאל התומכים באקטביזם שיפוטי

    צילום: לע"מ
    13:07
    18.04.24
    אתר קול חי No Comments on בהפתעה: כש"ביבי" עלה לשידור והבהיר שיתקוף באיראן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המשפטים גדעון סער מקים את הועדה לחוק יסוד החקיקה שאמורה להסדיר את את היחסים בין הרשות המחוקקת הריבונית לרשות השופטת, במיוחד לאור פסילת חוק יסוד של הכנסת ופסילה סדרתית של חוקים.

    בקווי היסוד של הממשלה נקבע כי "תוקם ועדה שתורכב מנציגי כל מפלגות הקואליציה בראשות שר המשפטים מתוך מטרה להסדיר את היחסים בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת ולחוקק את חוק יסוד: החקיקה".

    חברי הועדה בראשות שר המשפטים יהיו: השרה אילת שקד, פרופ׳ סוזי נבות, השרה קארין אלהרר, ח״כ פרופ׳ יוסי שיין, פרופ׳ מרדכי קרמניצר, ח״כ איתן גינזבורג, ונציג מטעם מפלגת רע״מ שטרם נקבע.

    שר המשפטים סער אמר לאחר ההחלטה: "הגעה להסכמה פוליטית בענין חוק יסוד: החקיקה היא משימה מאוד מאתגרת, בלשון המעטה. יחד עם זאת – זהו השירות הגדול ביותר שניתן לעשות לדמוקרטיה הישראלית. אעשה מאמץ תחילה למפות את ההסכמות והמחלוקות ולנסות להתגבר על האחרונות, בנסיון להתקדם לגיבוש עקרונות מוסכמים לחקיקה".

    בימין הביעו ביקורת חריפה כי רוב חברי הוועדה מחזיקים בדעות שמאליות, שמראש מעדיפים את האקטביזים השיפוטי אותו מובל אהרון ברק. לאחר מינויו המהיר של אייסמן לפרקליט המדינה ללא בחינה מחדש של המועמדים, בימין לא תולים תקוות רבות אם בכלל בפעילות הוועדה שתהיה מאוזנת.

     



    0 תגובות