סקר מיוחד על בריאות הנפש בקרב הציבור החרדי: רק 27% פנו לטיפול נפשי

    אבי יעקב No Comments on סקר מיוחד על בריאות הנפש בקרב הציבור החרדי: רק 27% פנו לטיפול נפשי

    סקר מיוחד ומרתק של חברת המחקר 'אסקריא' לציבור החרדי, ערכה תסקיר נרחב על התנהלות הציבור החרדי בהתמודדות עם משברים נפשיים – אישיים ומשפחתיים. כמה יפנו לרב בעת משבר? כמה חוו בחייהם משבר נפשי, אי שקט וחרדות? והאם היו לכך השלכות על בני המשפחה? ואיזה ארגון הכי מוכר בציבור בתחום בריאות הנפש? | הנתונים המלאים

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נפש בריאה: חברת המחקר 'אסקריא' לחברה החרדית, מפרסמת היום (רביעי) סקר מיוחד וראשוני מסוגו, על ההיבט הרחב של בריאות הנפש, המודעות לבעיות נפש ודרכי הטיפול המועדפות בחברה החרדית. האם רוב הציבור החרדי יעדיף טיפול נפשי מקצועי או שיסתפק בעזרה מבני המשפחה? אחוזי הפניות לטיפולים נפשיים מקצועיים. ואיזה ארגונים מוכרים בתחום בציבור החרדי. כל התשובות בסקר המרתק שלפניכם:

    האם סבלת אי פעם ממצב רוח מאד לא טוב או תחושה של מתח, חרדה ואי שקט שמאד מפריע? 51.5% דיווחו כי סבלו אי פעם ממתח נפשי כמתואר בשאלה.

    פנייה לטיפול נפשי במהלך החיים: 32.5% דיווחי כי שקלו לפנות לטיפול במהלך חייהם. 27% פנו לטיפול נפשי. 74% מכירים אדם הנמצא כיום או שהיה בעבר בטיפול נפשי.

    לו היית מרגיש במצב רוח מאד לא טוב או תחושה של מתח, חרדה ואי שקט שמאד מפריעה, למי היית פונה? משפחה וחברים 64%. אנשי מקצוע וארגונים העוסקים בבריאות הנפש 35.4%. אנשי מקצוע 28.4%. ארגונים העוסקים בבריאות הנפש 11%. רופא משפחה 15%. לרב שלי 14%. לא הייתי פונה לאף אחד 6.5%.

    יש לציין כי בשאלה זו היה ניתן להשיב יותר מאפשרות אחת, אי לכך האפשרויות נסכמות ליותר מ-100%.

    השלכת הטיפול על בני משפחה: מבין אלו שציינו כי סבלו אי פעם ממצב רוח לא טוב או תחושה של מתח, חרדה ואי שקט שהפריע להם במידה רבה, 49% ציינו כי הייתה לכך השפעה במידה רבה או רבה מאד על סביבתם הקרובה (בן/ת זוג, ילדים, חברים).

    הסתרת הטיפול: 75% מהמשיבים מציינים כי אם היו בטיפול נפשי היו מעדיפים להסתיר זאת מאנשים הקרובים אליהם. 56% טענו כי הם יכולים להבין את מי שאינו פונה לטיפול עקב החשש מההתמודדות עם יחסם של האנשים אליו בעקבות זאת.

    בעוד שבקרב אלו שאינם פונים לטיפול 43% הסכימו במידה רבה כי היו מסתירים את עובדת היותם בטיפול, בקרב אלו שהיו בטיפול אי פעם, רק 25% הסכימו לכך במידה רבה.

    היכרות עם גופים אליהם ניתן לפנות עבור סיוע נפשי: שיעור ההיכרות (%)
    בית חם: 47.4%. עזר מציון: 18.7%. לב שומע: 4.5%. מעייני הישועה: 4.2%. לנפש תדרשנו: 3.9%. ער"ן: 3.8%. מגן: 2.5%. רווחה: 1.8%. שפ"ח: 1.3%. אל הנפש: 0.9%. אקשיבה: 0.6%. קיוויתי: 0.2%. נפשי בשאלתי: 0.2%.

    על הסקר: מטרת הסקר הינה לבחון מספר היבטים הקשורים לבריאות הנפש בחברה החרדית. לסקר השיבו 695 משיבים, טעות הדגימה עומדת על כ- 3.7%. הסקר בוצע בתאריכים 16-17/06/21. שיטת הדגימה הייתה אינטרנטית על מנת לשמור על אנונימיות המשיבים בנושא רגיש זה.



    0 תגובות