פרופ' אש: "בשבוע הבא תחול חובת עטית מסכות"

    צבי טסלר No Comments on פרופ' אש: "בשבוע הבא תחול חובת עטית מסכות"

    פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש בהצהרה לתקשורת: "נקבע כי חובת עטית המסכות תחזור כשנגיע למאה מאומתים בממוצע, אנחנו קרובים לכך. הממוצע היום הוא 75. המלצתנו היא לעטות מסכות בחללים סגורים כבר כעת. בתחילת השבוע הבא זו תהיה חובה"

    נחמן אש צילום: פלאש90
    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש מסר היום (חמישי), הצהרה לתקשורת בעקבות התפרצות התחלואה והתפשטות זן ה'דלתא' ההודי, של נגיף הקורונה.

    "מספר המאומתים ממשיך במגמת העלייה", פתח אש "אתמול 138 והיום מחצות כבר 123. מספר גבוה למדי לשעה הזו. ההתפרצות שהייתה ממוקדת בבנימינה ומודיעין מתפשטת למקומות נוספים כמו כפר סבא, רמלה והרצליה ולערים נוספות".

    "המשימה של כולנו היא להשתלט על ההתפרצות הזאת ולהוריד את התחלואה למינימום", הוסיף אש, "המפתח לזה הוא קטיעת שרשראות ההדבקה, דברים שעשינו בעבר. חקירות אפידמיולוגיות, בדיקות ובידודים".

    פרופ' אש ביקש להדגיש את החשיבות של ביצוע הבדיקות: "אנחנו ערוכים לבצע בדיקות בהיקפים גדולים ואני קורא למי שצריך לבוא ולהבדק. מי שיש לו תסמינים או שהיה במגע אם מאומת, חשוב שיבוא ויבדק. מהבחינה הזאת, לא משנה אם אתה מחוסן, גם מחוסנים יכולים להידבק ולהדביק, אמנם בסבירות נמוכה אבל עדיין אפשרי".

    עוד הוסיף פרופ' אש: "אני רוצה להדגיש גם את חשיבות הבידוד, גם בחזרה מחו"ל וגם לאחר מגע עם מאומת. כעיקרון, מחוסן שהיה במגע לא נכנס לבידוד למעט מקרים מיוחדים, שמירה על הבידוד היא העקב אכילס שלנו. מפירי בידוד הם הבעיה של כולנו. זו הדרך שבה המחלה מפשטת כעת וזו הדרך שנכנסים וריאנטים מסוכנים לארץ".

    הפרויקטור פירט את התוכנית להתמודדות עם המגפה: "ראש הממשלה הנחה על מספר פעולות, וביניהן – הגברת אכיפה בדגש על בידוד, מניעת טיסה למדינות בעלות סיכון גבוה ודחיית ההגעה של תיירים עצמאיים לישראל".

    "אני קורא לישראלים לשקול האם הנסיעה המתוכננת לחו"ל חיונית, רצוי מאוד להימנע מנסיעות כאלה, זה נכון במיוחד לאלו שאינם מחוסנים, בפרט בנוגע לילדים".

    אש עדכן: "נקבע כי חובת עטית המסכות תחזור כשנגיע למאה מאומתים בממוצע, אנחנו קרובים לכך. הממוצע היום הוא 75. המלצתנו היא לעטות מסכות בחללים סגורים כבר כעת. בתחילת השבוע הבא זו תהיה חובה".

    לדבריו "אני מקווה שהצעדים שאנו נוקטים יהיו אפקטיביים לעצור את התפרצות התחלואה, יחד אתכם אין לי ספק שנוכל לנצח גם את ההתפרצות הזו".

    הפרויקטור התייחס לנושא חיסוני הילדים ואמר: "מבצע הרחבת החיסונים לבני 12-15 יצא לדרך, יש זמינות בקופות יש תורים ובתקופה הזאת כשוריאנט 'דלתא' ההודי מתפשט בארץ – חשוב מאוד להתחסן כדי למנוע תחלואה מיותרת. אני קורא לנערים ולנערות ולהוריהם להגיע להתחסן. אני שמח שההיענות משתפרת אך אנו מצפים להגדלת המספר עוד יותר. נצלו את ההזדמנות לקבלת החיסון עוד בשבועיים הקרובים".



    0 תגובות