המראה מנושאת מטוסים והמשך התרגיל בדרום הארץ: תיעוד

    קובי פינקלר No Comments on המראה מנושאת מטוסים והמשך התרגיל בדרום הארץ: תיעוד

    התרגיל האוויר הבינלאומי היה בסימן ייחודי השנה ונועד לתרגל את מטוסי החמקן ה-F35, בין חילות האוויר הישראלי, האמריקני והבריטי. במהלך התרגיל המריאו המטוסים מנושאת מטוסים בריטית והמשיכו לתרגל בדרום הארץ על התמודדות עם טילי נ"מ ועוד | תיעוד

    20:26
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on יו"ר ש"ס דרעי תוקף: "זו מלחמת שמד; נבחן את צעדינו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שיתוף פעולה בינלאומי: התרגיל הבינלאומי "Tri-Lightning 2", בו השתתפו מטוסי 35-F ('אדיר') מחיל האוויר הישראלי, מכוח המארינס האמריקאי ומחיל האוויר הבריטי, הסתיים היום (שלישי) לאחר סדרת תרגילים מוצלחת בין חילות האוויר.

    המטוסים בתרגיל המריאו מנושאת המטוסים הבריטית שהשתתפה לפני כשלושה שבועות בתרגיל "הכתר החמישי" שבאיטליה, והמשיכו לתרגיל בדרום הארץ.

    הכוחות תרגלו יחד מתארים אוויריים שונים, תרחישים של קרבות אוויר-אוויר, התמודדות מול מערכות טילי קרקע-אוויר מתקדמות, תקיפת מטרות בעומק ומתארי לחימה בשטח אויב.

    בצה"ל אומרים כי התרגיל נועד לחזק את שיתוף הפעולה האסטרטגי-איזורי ואת שיתוף הפעולה עם קהילת מטוסי ה35-F הבינלאומית, תוך מימוש למידה והפרייה הדדית.

    כחלק מהתרגיל, ביקרו טייסי הקרב הישראלים בנושאת המטוסים הבריטית כדי ללמוד איך מתפעלים טייסת 35-F על נושאת מטוסים.

    מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין אמר לאחר התרגיל: "שיתוף הפעולה עם צבאות זרים מאפשר לחיל האוויר להעצים את יכולותיו ואת כשירותו המבצעית להתמודדות עם מגוון איומים רחב. הזירה במזרח התיכון היא דינאמית ומשתנה והיא מחייבת אותנו להתאמן ולתרגל מגוון רחב של תרחישים כדי להמשיך ולהגן על שמיה של מדינת ישראל".

    תיעוד התרגיל: צילום: דובר צה"ל



    0 תגובות