חוק השפלת בנות ישראל עבר בכנסת: דרעי: "פוגעים בפרטיות"

    איתי גדסי 1 Comment on חוק השפלת בנות ישראל עבר בכנסת: דרעי: "פוגעים בפרטיות"

    הקואליציה אישרה את חוק ההשפלה ברוב של 55 חכי"ם, על פי הצעת החוק, חוקרים פרטיים יפעלו כנגד בנות הפטורות משירות צבאי מטעמים דתיים. סמוטריץ': 'לו היה מתרחש תהליך פולשני פוגעני ומבזה כזה כנגד נשים בכל מישור אחר, הארץ הייתה רועדת"

    אריה דרעי צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גזירות ממשלת השמאל: מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר ברוב של חמישים וחמישה מול חמישים מתנגדים, את התיקון לחוק גיוס בנות לצה"ל, הקובע כי חוקרים פרטיים יבדקו את אמיתות הצהרת הבנות הדתיות.

    חברי הכנסת החרדים טענו בדיון, כי ממשלת בנט כופה על נשים מסורתיות להתגייס בניגוד לרצונן.

    ח"כ אריה דרעי תקף את הצעת החוק ואמר: "ממנים ועדות עם חוקרים פרטיים, נכנסים לפרטיות הכי עמוקה של האישה הזו. גיור לקבלת אזרחות לא עושים וזה כשאנחנו יודעים שחלק מהם לא שומרים תורה ומצוות, אבל כשזה מגיע לנושא הזה אתם בעד".

    דרעי הבהיר כי "במדינה מתוקנת כל הנושא של גיוס נשים היה בכלל צריך להיות התנדבותי. לצערי גם מפלגת רע"ם מתגייסת לעניין למרות שזה נגד האידאולוגיה שלה".

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' התנגד לחוק ואמר בדיון: "התהליך שעוברות בשנים האחרונות בנות שמבקשות להצהיר ולקבל פטור בשל הצהרה על אמונה דתית הוא בשנים האחרונות מביש משפיל ומבזה".

    סמוטריץ' סיפר כי "המערכת מפעילה חוקרים פרטיים, מתחקה אחרי אורחות החיים הפרטיים במובנים הכי הכי בסיסיים, בולשת אחרי הבנות בדפי הפייסבוק בתמונות בסטורי ומייצרת ברומטר לא הגיוני לרמת הדתיות. לו חלילה היה מתרחש במדינת ישראל תהליך פולשני פוגעני ומבזה כזה כנגד נשים בכל מישור אחר, הארץ הייתה רועדת".

    ח"כ משה גפני תקף את החוק ואמר: "מה אמרה מועצת הרבנות הראשית שהיא הסמכות ההלכתית במדינת ישראל? היא אמרה שזה איסור גמור. מה עכשיו מביאים לנו את החוק הזה? על מה? כשצריך לדקדק דקדוקי עניות האם היא עשתה קידוש או לא עשית קידוש, האם היא כן מסורתית או לא? זה מדינה דמוקרטית? זה איסור של יהרג ובל יעבור".

    גפני הוסיף, "היא לא רוצה להתגייס היא אומרת אסור לי. כל הבסיס שעליו עומד כל העניין הזה הוא בסיס לא חוקי, הוא נגד החלטה של כל הרבנים בישראל".

    ח"כ אורי מקלב אמר בדיון: "עמדתנו היא שאין דרכה של אישה להילחם ודרכו של הגבר להילחם. לא יעזרו כמה אתם תנסו לעמוד כנגד, דרכה של אישה היא לא להילחם. בחוק זה ישנו נוהג פסול שפוקד יכול להחליט לעצמו את מידת הדתיות. לתת סמכות לאדם שלא מכיר את אורח החיים זהו דבר בעייתי מאוד".

     

     

     

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נכון שזה תמים להגיד בדורו של משיח 'לא להאמין!' או- 'לאן הם יגיעו?!'. פשוט להחזיק חזק ולצפות!
      בלעמים שכמותם!