עולים לרגל: טיול ירושלמי חוויתי \\ כתבה ראשונה בסדרה "איפה מטיילים היום?"

    קובי פינקלר No Comments on עולים לרגל: טיול ירושלמי חוויתי \\ כתבה ראשונה בסדרה "איפה מטיילים היום?"

    ימי חודש אב ובין הזמנים, בעיר העתיקה בירושלים, מהווים מקום אידיאלי לביקור בין החומות – הזדמנות להתבשם מאווירה המופלא של העיר והמגוון העצום של האתרים ההיסטוריים שמציע הרובע והאזור הסמוך לו | קובי פינקלר במסע אל ירושלים של מטה כדי שלכם יהיה את הטיול הכי טוב שאפשר

    צילום: קובי פינקלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ימי חודש אב ובין הזמנים, בעיר העתיקה בירושלים, מהווים מקום אידיאלי לביקור, גם אם לא מתוכנן מראש, הזדמנות להתבשם מאווירה המופלא של העיר והמגוון העצום של האתרים ההיסטוריים שמציע הרובע והאזור הסמוך לו.

    הטיול והשיטוט בסמטאות הוא הזדמנות "להחליף אוויר ולהתבשם מאווירה", להיחשף לנופיו הייחודיים של האזור, לגלות סמטאות ציוריות וחבויות… וממש על הדרך, להתרשם מתנופתה של ירושלים. לא עוד ימי בין היצרים שהיו עם חורבן בית שני.

    סיור בימים אלו בעיר העתיקה שחוברה לה יחדיו, הוא סיור אל ימים עברו. ימים בהם, תפארתה של ירושלים הייתה מושרת בפי כל והדרה קיבל את המונח "תשעה קבין של יופי נטלה ירושלים".

    ההתחלה והסוף קשורים למלכה הראשון של ירושלים, דוד המלך. ציון קברו בהר ציון, הומה אדם.

    המבנה הומה אדם כמעט תמיד. יש הבאים להתפלל, יש הקוראים בכתבי קודש בצמוד למבנה או בגג שמעליו. במשך שנים נהרו לכאן יהודים, שבאו לומר תהילים ולצפות לעבר הכותל לפני שחרורו.

    בסמוך, טמון אוסקר שינדלר, "מצילם הבלתי נשכח של 1,200 יהודים נרדפים" חקוק שם באנגלית. מצבת הקבר מכוסה בהמון אבנים קטנות, כמקובל במסורת היהודית.

    נפנה משער בית העלמין ונלך בשביל עפר עד לבית הקברות העתיק לעניי ירושלים. ממש אל מול עיר דוד ושכונת השילוח ממוקם בית העלמים הזה שפזורים בו מצבות ללא שם. החברה, עושה רבות כדי לאתר את הקבורים.

    נמשיך בשביל העולה אל מול גיא בן הינום עד להר ציון בחזרה.

    גיא בן הינום הוא אחד מיובליו של נחל קדרון. הוא עובר באפיק רחב, מתון למדי. באזור שער יפו נעשה הגיא עמוק ותלול יותר, והוא פונה דרומה לאורך דרך חברון, מקיף את הר ציון ממערב ומדרום, ומתחבר אל ערוץ נחל קדרון מדרום לעיר דוד.

    בדרך אל מול "תצפית החלונות" נעבור דרך שרידים משלושת החומות שהקיפו את ירושלים. מסתבר שהחומה הראשונה (מכונה גם החומה הישנה) היא אחת מתוך שלוש חומות חזקות ומבוצרות שנבנו והחומה הקודמת נשארה על תילה.

    חמשוש בגיא

    בין הבניינים המודרניים והאבנים העתיקות, שוכנות פינות נסתרות של טבע ירוק, ממש בלב העיר. להכיר את סיפורו המרתק של גיא בן הינום, לסייר לאורכו, לבקר במספר נקודות תצפית מיוחדות ולסיים בארוחת טעימות ב'בית בגיא' – מתחם אירוח חדש השוכו במרומי המצוק.

    בסמוך למתחמי הקניות השוקקים של ירושלים ולמרגלות העיר העתיקה שוכנים כמה מפנינות הטבע הנסתרות והמקסימות של העיר ירושלים, כשהידוע והגדול שבהם הוא גיא בן הינום הפרוש מתחת לרגלי הסינמטק. בסיום הסיור תוכלו ליהנות מארוחת טעימות (בכשרות רבנות ירושלים).

    ההשתתפות מותנית ברישום מראש בטל' 6033*.

    מיצג מרגש ומיוחד בסמוך לרחבת הכותל המערבי:

    מרכז 'שרשרת הדורות' כולל יצירת תוכן איכותי, שילוב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים וייחודיים והקמת חללי ביקור עוצרי נשימה בכדי להפוך את הביקור במיצג לחוויה אישית בלתי נשכחת.

    המרכז מייצר חוויה תת קרקעית ייחודית בסמוך לכותל המערבי המחולקת לשישה חללים מרכזיים הכוללים מסע מרגש ומחבר באמצעות טכנולוגיה ייחודית ומתקדמת.

    ,

    קובי פינקלר

    בחדר הראשון פוגשים את אברהם אבינו אב האומה אשר העניק לנו את האמונה, את האחריות העניקו לנו בני ישראל אשר הפכו ל "עם" בארץ ישראל, בחדר החורבן פוגשים את התקווה, בחדר הכיסופים את הזיכרון ואת מלחמת השואה שורדים באמצעות ארבעת המוטיבים המקרבים אותנו אל התקומה. לסיכום החוויה והחיבור האישי לסיפור, עמודי יצירת הזכוכית שליוו אותנו לאורך החוויה הופכים לעמודי האמונה, האחריות התקווה והזיכרון וביניהם מוקרנים תמונות המבקרים שצולמו בכניסה כחוליה הבאה בשרשרת הדורות היהודית.

    המיצג מונגש וקיים בשלב זה בשפה העברית בלבד ובעתיד הקרוב ייפתח גם בשפה האנגלית.

    הכניסה בתיאום מראש, בתשלום ובהזמנה מראש במוקד הטלפוני ובאתר הכותל *5958 / www.thekotel.org .

     

    עבר, עליה לרגל , הווה והיסטוריה מחוברים יחדיו.

    כתב וצילם: קובי פינקלר | בחדר העריכה: ארי טננבוים



    0 תגובות