סוד האושר: הדרך לחזק את חיי הנישואין \\ ארי טננבוים

    ארי טננבוים No Comments on סוד האושר: הדרך לחזק את חיי הנישואין \\ ארי טננבוים

    בכתיבה אפקטיבית שאני עוסק בה רבות לאחרונה למדתי שיש לגשת ישר לנושא – לכן אכתוב ברורות: הטור מדבר על הדרך לשמור על הלכידות המשפחתית ולמנוע את פירוק החבילה | חיזוק התא המשפחתי יכול להיות על ידי כמה פעולות פשוטות של בני הזוג | משכר שיחה כנה על כוס תה ועד דמעות המזבח בבית המקדש

    צילום: ארי טננבוים
    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש נדהמתי לשמוע על עוד זוג שדרכם נפרדה. נו, מה? הדבר לצערנו קורה, אבל זוג חסידי כמו שאני מכיר טלטל אותי ברמה האישית. נכנסתי להלם. פיניתי מזמני, הוצאתי את מחשבי והמילים פשוט זרמו:

    בכתיבה אפקטיבית שאני עוסק בה רבות לאחרונה (בנוסף לרטוריקה, ואולי דווקא לכן) למדתי שיש לגשת ישר לנושא. לכתוב אותו 'ככה פשוט'. לא ללכת סחור סחור, עד שלא יבינו את המסר.

    לכן אכתוב ברורות: הטור מדבר על הדרך למנוע את גירושין (ככל האפשר..) ויותר מזה: חיזוק התא המשפחתי על ידי כמה פעולות פשוטות. נכון שזה נושא שמטאטאים מתחת לשולחן וסיבות רבות לדבר, אבל בואו נפתח אותו וה' יהיה בעזרנו.

    אינני יודע להצביע על הגיל המדויק שלמדתי שלא אני אתקן את העולם, אך אם בחור אחד קרא או בחורה אחת קראה את הפוסט הזה ורווח לו או לה – את שלי עשיתי, אני מאושר.

    כתיבה אפקטיבית אמרנו, נא הדקו חגורות וחדדו לעצמכם את הכללים הבאים שיכולים לגרום לכם לנישואים מוצלחים בעז"ה:

    א.  חתונה זה המחויבות הכי כיפיית שיכולה להיות לך ולשם אתה צריך לשאוף גם אם אתה לא שם כעת. (חתונה לא פותרת בעיות, הן צריכות להיות מטופלות בנפרד, אם לא הן יכולות גם להתעצם)

    ב. כדי להגיע לשם (=לאושר זוגי) עליך לדבר עם זוגתך ולהפך. לא סתם הרבי מליובאוויטש אמר שהשיחה על כוס תה עם אשתו הרבנית כל יום חשובה לו כהנחת תפילין בדיוק.

    ג. בשיחה הזאת 'פותחים את הקלפים' ומדברים על הכל.

    יום יבוא בעז"ה ואני אכתוב ברבים סימולטור של שיחה כזו (העלאת טענות בצורה נכונה, איך להתווכח בריא ונכון, שיטות הסנדוויץ'. הרמה להנחתה ועוד רבים).

    ד. אם הזוג הגיעו למצב שהם, חלילה, הולכים לפרק את הבית. לא קרה אחד מהדברים הבאים:

    – הם לא דיברו ביניהם

    – הם לא דיברו ביניהם פתוח ואמיתי

    – הם לא הלכו לייעוץ (ולאו דווקא זוגי, אלא למישהו שלישי 'מחוץ לקופסה')

    – הם הלכו לייעוץ ולא התכוונו לעשות שינוי

    – אחד הצדדים לא באמת היה מוכן לשתף פעולה

    – בזהירות אך בנחישות אומר: הגבר לא עשה די להילחם על אשתו.

    למעשה:

    מיד אחרי החתונה (גם לפני זה מבורך) שבו לשיחה עלייכם, על האופי שלכם, על מה שחוסם אתכם בזוגיות. על מחשבות, על רצונות, על שאיפות. על דברים אישיים, עלייכם ועל זוגכם. אמתי ופתוח.

    כתוב בגמרא (גיטין) "כל המגרש את אשתו אפילו מזבח מוריד עליו דמעות". זאת אומרת, כל כלי המקדש בוכים "ואפילו" מזבח בוכה. מה הקטע הזה של "אפילו המזבח בוכה?"

    מכאן מסר לחיינו: המזבח בא להראות לנו –בזוגיות, לעיתים, יש לזבוח את הרצונות שלנו. יש להקריב הרבה מעצמנו. לתת חלק מ'הבשר החי' שלנו, ואם כך נעשה – יעלה ריח ניחוח ואם חלילה ההיפך "אפילו מזבח"..

    כותב השורות מומחה בכתיבה ובאומנות הדיבור והשכנוע. הטור איננו תחליף לייעוץ מקצועי



    0 תגובות