זעם באופוזיציה: "מבצעים השתלטות עוינת על ועדת הכספים"

    אבי רבינא No Comments on זעם באופוזיציה: "מבצעים השתלטות עוינת על ועדת הכספים"

    הוועדה המסדרת התכנסה לדון בהקמת הוועדות הקבועות. באופוזיציה זועמים על כך ש'ישראל ביתנו' תקבל שישה ממלאי מקום מטעם המפלגה ליו"ר ועדת כספים לבד מתפקיד יושב ראש הוועדה. ח"כ דוד ביטן מהליכוד אומר כי ההליך נגד החוק ומדובר ב"השתלטות עוינת של ישראל ביתנו על ועדת הכספים"

    צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה המסדרת התכנסה הבוקר (שני) בכדי לדון בהקמת הוועדות הקבועות של הכנסת, כשברקע זועמים באופוזיציה על החלוקה הלא הוגנת ובפרט על הכוח הבלתי מידתי שיופקד בידי מפלגת ישראל ביתנו.

    באופוזיציה זועמים במיוחד בשל כך, שמלבד יו"ר ועדת הכספים, ישראל ביתנו צפויה לקבל שישה ממלאי מקום מטעם המפלגה ליו"ר ועדת כספים.

    יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן (ימינה) פתחה את הדיון בהצעת הקואליציה להרכב הוועדות הקבועות. עפ"י ההצעה, ועדות הכנסת ימנו 191 חברי ועדה. (כולל הוועדות החדשות שיפוצלו בהמשך מהוועדות הקבועות). בוועדת כספים יהיו שישה חברים ממלאי מקום מטעם סיעת ישראל ביתנו. בראשות תשע ועדות מתוך 12 הוועדות הקבועות, יעמדו חברי כנסת מהקואליציה ושלושה מהאופוזיציה. סילמן אמרה כי בקרוב, בכוונת הקואליציה להקים שלוש ועדות חדשות שבראשן יעמדו חברי כנסת מהקואליציה. ועדת ביטחון פנים, ועדת בריאות, וועדת שירותי דת יהודיים ופרויקטים לאומיים. לאופוזיציה הוצעו שלוש ועדות זמניות, בנוסף לשלוש ועדות קבועות.

    חלוקת הוועדות

    ח"כ אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) שאל את היועמ"ש של הוועדה, "האם זה סביר או חוקי ששר האוצר, יו"ר ועדת הכספים ושישה מחברי הוועדה מאותה סיעה?"

    צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

    נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

    ח"כ דוד ביטן (הליכוד) טען כי זה השתלטות עוינת על ועדת הכספים. "שברתם את כל השיאים. אתם עושים פה דברים שלא נעשו פה-70 שנה. זה ירשם בספר השיאים של גינס. אנחנו נתנו לאופוזיציה לפחות 4 ועדות, חלקן חשובות כמו כלכלה. 20 ועדות מתוכם רק שלוש לאופוזיציה כאשר אחת מהם קבעתם שתינתן לרשימה המשותפת. היחס יוצא יו"ר ועדה אחת ל-26 ח"כים. זה הרצחת וגם ירשת. היחס של חברי הוועדה חייב להיות כמו יחס חברי הכנסת של הקואליציה לאופוזיציה. זו קואליציה צרה וזה צריך לבוא לידי ביטוי בחלוקת חברי הוועדות ויו"ר שלהן. ההצעה לא חוקית, לא סבירה ולא הגיונית. אני מציע לכם, תתעשתו".

    צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

    נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

    ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) שאל, "למה בוועדת הכנסת יש לקואליציה שלושה חברים יותר מהאופוזיציה? איפה היחס?"

    ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) אמר, "כאשר הקואליציה מבקשת רוב גדול יותר בוועדה מסוימת, היא מפצה את האופוזיציה בוועדות אחרות. כאן לקחתם את הכל".

    ח"כ שלמה קרעי: "מדובר במפתח מעוות ודורסני. הקואליציה לקחה לעצמה רוב משמעותי בוועדות הרציניות, שלא משקף את יחסי הסיעות, ונתנה לאופוזיציה חברים כנגד זה בוועדות ללא סמכות אמיתית כמו קליטה ומדע. כל זה מעבר לדורסנות בראשות הוועדות ומעבר לשליטה ללא עוררין של ליברמן בוועדת הכספים עם 6 ממלאי מקום".

    צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

     



    0 תגובות