- רדיו קול חי - -

היועמ"ש: חקירת המשטרה ומח"ש בנוגע לאסון מירון – תוקפא

אתמול (ראשון) בערב, נפגשו היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה עם חברי ועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון, בראשות נשיאת בית המשפט העליון (בדימוס), השופטת מרים נאור. בפגישה השתתפו גם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט אזרחי), המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים ועוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה.

בפגישה, חזר היועץ המשפטי לממשלה ועמד על החשיבות הרבה שהוא רואה בעבודתה של הוועדה, ביכולתה להגיע לחקר האמת ולגבש המלצות שימנעו הישנות מקרים טראגיים כדוגמת האסון שהתרחש בהר מירון בהילולת ל"ג בעומר.

בשים לב למאפייניה הייחודיים של ועדת החקירה הממלכתית, המנדט הרחב שניתן לה, ועיתוי הקמתה אל מול השלבים הראשוניים של החקירות הפליליות המתנהלות, הדגיש היועץ המשפטי לממשלה כי נכון לתת קדימות ועדיפות לעבודת הוועדה.

בהקשר זה, גם מסר היועץ המשפטי לממשלה לחברי הוועדה כי בעקבות התייעצויות שקיים עם פרקליט המדינה, ר' אח"מ במשטרת ישראל, ר' מח"ש וגורמים בכירים נוספים במערכת אכיפת החוק, ועל דעתם של כלל הגורמים הללו, הוא החליט כי לעת הזו, יושהו המשך החקירות הפליליות המתנהלות בקשר לאירוע האסון – חקירת המשטרה וחקירת המחלקה לחקירות שוטרים.

כן מסר היועץ המשפטי לממשלה כי פעולות אכיפה אזרחית ביחס למבנים בלתי חוקיים מסכני חיים באתר הר מירון יבוצעו באופן מיידי. פעולות אכיפה נוספות יבוצעו בהתאם לסדרי עדיפויות.