כתב אישום נגד תושב רמאללה בגין גניבת פרטי אשראי של ישראלים

    ישראל רובין No Comments on כתב אישום נגד תושב רמאללה בגין גניבת פרטי אשראי של ישראלים

    על פי כתב האישום, הנאשם פעל להשיג במרמה פרטי כרטיסי אשראי של אזרחים ותושבים ישראלים וביצע סדרת מעשי הונאה כלפי רשויות ציבוריות שונות. הפרקליטות מבקשת לעצור אותו עד תום ההליכים

    כרטיסי אשראי • אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    12:16
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on נעצרו מחבלים שהיו מעורבים בפיגועי ירי ומטענים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד באסל מועלא (23), תושב רמאללה, בגין ריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הונאה בכרטיסי חיוב, העברת מידע כוזב במחשב, שימוש במידע מזויף, ניהול והחזקת מאגר מידע אסור ועוד. זאת לאחר שפעל להשיג במרמה פרטי כרטיסי אשראי של אזרחים ותושבים ישראלים וביצע סדרת מעשי הונאה כלפי רשויות ציבוריות שונות.

    על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד ענבל קליין ועתליה מרקוביץ במהלך שנת 2020 ועד למעצרו ביצע הנאשם בתחכום ובשיטתיות רבה, סדרת מעשי הונאה כלפי חברות ורשויות המדינה, ובין היתר פעל להפצת הודעות דיוג (פישינג) כוזבות למעלה מ-1,200,000 נמענים ישראלים, במטרה להשיג את פרטי התחברותם לאתר PayPal. הנאשם אכן קיבל פרטי חשבונות פייפאל וכרטיסי אשראי של אלפי אזרחים ותושבים ישראלים, ובכך התאפשר לו ולאחרים שזהותם אינם ידועה, לנסות לבצע באמצעותם הונאות בכרטיסי חיוב.

    בנוסף, באמצעות חשבון פיקטיבי שפתח ברשת, הציע הנאשם לציבור הרחב שירות של תשלום חובות לרשויות ציבוריות השונות כגון עיריות, חברת החשמל וכיוב', וזאת במחיר מופחת מסכום החוב המקורי. הנאשם התכוון להעביר תשלומים לרשויות הציבוריות באמצעות פרטי כרטיסי האשראי שהשיג במרמה, ביודעו כי התשלום יוכחש בסופו של יום והחוב לא ישולם. מנגד, ביקש לקבל מבעוד מועד את התשלום המוזל מטעם האנשים שפנו אליו כדי שיסייע בהסדרת חובם.

    במסגרת פעולות המרמה המגוונות שביצע, נהג הנאשם להציג עצמו בזהויות בדויות בפני החברות מהם רכש חבילות דיוור, כלפי רשויות ציבוריות וכלפי אנשים פרטיים. בדרך זו גרף הנאשם רווח כספי של מאות אלפי שקלים.

    לצורך פעולות ההונאה שלו, החזיק הנאשם על גבי מחשביו השונים מאגרי מידע עצומים, שכללו פרטים אישיים רגישים על מיליוני אזרחים ישראליים. בעת מעצרו, החזיק הנאשם פרטים של אלפי כרטיסי אשראי של אזרחים ישראליים.

    בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינו עו"ד קליין ומרקוביץ כי: "אופן ביצוע העבירות בידי המשיב, ומגוון דרכי המרמה המיוחסות לו מלמדים, כי אין עליו מורא וכי לא ניתן ליתן בו אמון. המשיב השתמש בשיטות מתוחכמות כדי להסוות את זהותו כמבצע העבירות, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים, דבר המלמד כי לא יתאפשר פיקוח של ממש על מעשיו של המשיב אם ישוחרר ממעצרו".



    0 תגובות