רע"מ לראה"מ בנט לאחר עליית חכי"ם להר הבית: "אל תצפה מאיתנו להבנה"

    איתי גדסי No Comments on רע"מ לראה"מ בנט לאחר עליית חכי"ם להר הבית: "אל תצפה מאיתנו להבנה"

    ירדן, מצרים וטורקיה גינו את ישראל לאחר עליית יהודים להר הבית בתשעה באב. רע"מ והתנועה האיסלאמית הודיעו כי הר הבית הוא מקום קדוש למוסלמים בלבד. ברע"מ הזהירו כי עליית יהודים להר תצית מלחמת דת אזורית. בן גביר: "בכל מדינה נורמלית, חברי כנסת שהיו מאיימים ככה היו מגורשים מכאן'

    הר הבית היום צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר המהומות שהתפתחו בהר הבית ומעצר מספר מתפרעים על ההר שבאו לעצור את כניסת היהודים להר בתשעה באב על רקע קריאות החמאס והתנועה האיסלאמית לצאת ולהגן על ההר, ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח היום (ראשון) עם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, והודה להם על ניהול האירועים בהר הבית באחריות ובשיקול דעת, תוך שמירה על חופש הפולחן ליהודים בהר.

    רה"מ הדגיש, כי חופש הפולחן בהר הבית יישמר באופן מלא גם למוסלמים, המציינים בימים הקרובים את יום עורפה וחג הקורבן.

    בתוך כך, ירדן, טורקיה ומצרים ‏מצרים גינו את עליית היהודים להר הבית והזהירו מפני הבערת האזור: "ישראל נושאת באחריות לשלומם של המתפללים, עליה להימנע מצעדים שיובילו למתיחות והסלמה" נכתב בהודעה המצרית.

    בתגובה לעליית 1700 היהודים היום (ראשון) להר הבית, התנועה האיסלאמית ורע"מ הוציאו הודעות גינוי חריפה לעליית היהודים ואמרו כי הר הבית הוא מקום מקודש רק למוסלמים ולא לאף דת אחרת. בנוסף הבהירו כי מי שגורם לסערה סביב ההר אלו היהודים שעלו היום להר הבית. המשך כניסתם עלולה להבעיר את ירושלים ולהצית מלחמת דת נכתב בהודעה. התנועה האיסלאמית הצדיעה למגיני הר הבית כלשון ההודעה.

    בנוסף, ‏בכירים ברע"מ העבירו איום ישיר לראה"מ בנט, לאחר עליית חברי הכנסת שיקלי, ושרן השכל מהקואליציה להר הבית: "מי בקואליציה שמאפשר כניסת חברי כנסת מסיעתו לרחבות מסגד אל אקצא כדי לקבל נקודות זכות בציבור שלו, שלא יצפה מאיתנו להתחשבות והבנה".

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר תקף את רע"מ השותפים הקואליציוניים ואמר: "השותפים של נפתלי בנט מנסים להנדס את התודעה הציבורית ולומר שהם השולטים בהר הבית בגלל כיפה מזהב. זה פשוט בלתי נסבל לשמוע אותם מאיימים נגד עליית יהודים ושירת התקווה בהר הבית, המקום הכי קדוש בו שכן בית המקדש של העם היהודי".

    ח"כ בן גביר הוסיף: "בכל מדינה נורמלית, חברי כנסת שהיו מאיימים ככה היו מגורשים מכאן, אבל רק בישראל הם לא רק חברי כנסת, אלא גם חברי הקואליציה של הממשלה הרעה. בושה".

    ח"כ מיכל רוזין (מר"צ) כתבה בתגובה: "עלייתם של חברי הכנסת להר הבית, מסיעתו של ראש הממשלה ויו״ר סיעת תקווה חדשה והפרובוקציות בהר הבית, מסכנות את שלומה של הקואליציה הטריה".

    עוד הוסיפה, "מאז הכיבוש לא היה חופש פולחן ליהודים בהר הבית, כפי שלא היה חופש פולחן למוסלמים בכותל. יש להמשיך בסטטוס קוו זה עד להשגת הסכם שלום".

    נזכיר: "כל גדולי ישראל לאורך כל הדורות אסרו בתכלית האיסור על עלייה להר הבית מפאת קדושתו".



    0 תגובות