נחנך הסיב האופטי במעלות תרשיחא: "צעד גדול לפריפריה"

    איתי גדסי No Comments on נחנך הסיב האופטי במעלות תרשיחא: "צעד גדול לפריפריה"

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר התקשורת, יועז הנדל, חנכו את הסיב האופטי בעיר מעלות-תרשיחא. רה"מ בנט: "זהו צעד קטן לסיבים, צעד גדול לפריפריה ולכל עם ישראל"

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר התקשורת, יועז הנדל, חנכו את הסביב האופטי בעיר מעלות-תרשיחא צילום: חיים צח / לע"מ Photos By : Haim Zach / GPO צילום: חיים צח / לע"מ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר התקשורת, יועז הנדל, חנכו היום (שלישי), 20 ביולי 2021, י"א באב תשפ"א את חיבור הסיב האופטי בעיר מעלות-תרשיחא, במעמד ראש העיר, ארקדי פומרנץ, מנכ"ל בזק, דודו מזרחי, מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין, וגורמים נוספים.

    כחלק מהרפורמה בתשתיות התקשורת שמקדם משרד התקשורת בשנה האחרונה, ותכליתה חיבור מדינת ישראל לאינטרנט מהיר ומתקדם, מתחברות עוד ועוד ערים בישראל לסיבים אופטיים.

    עפ"י התכנית, שאושרה במסגרת הרפורמה, ערים ויישובים מרוחקים בצפון ובדרום הארץ, יחוברו לאינטרנט מהיר.

    רה"מ בנט ושר התקשורת הנדל קיבלו סקירה ממנכ"ל בזק, דודו מזרחי, אודות פריסת הסיבים במעלות-תרשיחא ובאיזור הצפון, ולאחר מכן נכחו במעמד חיבור הסיבים בעיר ע"י חברת בזק.

    צילום: חיים צח / לע"מ

    חיים צח / לע"מ

    להלן דברי ראש הממשלה, נפתלי בנט: "היום הוא יום חג, לתושבי הסביבה, לתושבי הגליל כולו ולתושבי הפריפריה. חיברנו לא רק את הסיב האופטי במעלות-תרשיחא, אנחנו מחברים את הפריפריה למרכז מדינת ישראל ולמרכז העולם".

    "הפריפריה מעניינת אותנו מאוד. זה יעד לאומי עבורנו. המשמעות של חיבור הפריפריה ושל כל מדינת ישראל לסיבים אופטיים, לכלכלה ולמשק – היא עצומה. זה מגדיל את כל התוצר הלאומי בצורה דרמטית, כי הכל הולך מהר יותר וקל יותר. יותר עסקים, חינוך טוב יותר, זה מפחית את העומס בכבישים, את זיהום האוויר וזה מעודד סטארט-אפים בכל מקום שמחברים".

    "כמנכ"ל לשעבר בהיי-טק, אני יכול להגיד לכם שהיעדר תשתית אינטרנטית מונעת הקמת חברה, פשוט ככה. אם זה איטי, אני לא יכול להקים חברה, אתה לא יכול לעבוד לאט".

    "יש מדינות בעולם שכבר נמצאות שם: סינגפור, דרום קוריאה, ויפן. מדינות אירופה כמו סקנדינביה ומזרח אירופה, שנמצאות בפריסה רחבה".

    "מדינת ישראל דשדשה במשך עשור עד שהגיע שר התקשורת, ידידי יועז הנדל, ויזם את המהלך ההיסטורי הזה. אני לא מפריז – מדובר במהלך היסטורי לפריסה מהירה ואפקטיבית של הסיבים האופטיים ברחבי הארץ".

    "בשונה ממדינות אחרות, ששם התחילו במרכז ודאגו למרכז תחילה, ועד שנזכרו בפריפריה לקח שנים – אצלנו משרד התקשורת, בהובלת השר והמנכ"לית, יוצרים מההתחלה מכרזים ופריסה בפריפריה. הם פיצחו את הדרך כדי להגיע לכולם, גם אם אין אינטרס כלכלי ראשוני לחיבור הזה".

    צילום: חיים צח / לע"מ

    חיים צח / לע"מ

    "זו דרמה, והמשמעות היא אדירה. זה אומר שילד במעלות יוכל לזכות באותה רמת שירות וחינוך Online של ילד במרכז. זה אומר שבאמת אפשר להקים פה חממות סטארט-אפ וסטארט-אפים שיכולים לעבוד בזמן אמת. זה אומר שרופא יכול לשבת במעלות ולנהג ציוד מרחוק בבית חולים בדטרויט. אני רוצה לברך את השר יועז הנדל. בקיצור, איך לומר? תהיו הנדלים".

    שר התקשורת, יועז הנדל: "מבחינתי זה יום היסטורי. סיבים אופטיים הם מנוע הצמיחה הכלכלי החשוב ביותר שנפרס עכשיו בישראל. הגדלה של שוק התעסוקה ב-3%, הגדלת התל"ג ב-1.1%, כ-13 מיליארד ש"ח בשנה, והכי חשוב צמצום פערים. כמו פריסת המוביל הארצי, פריסת חשמל לכל בית וטלפון לכל פועל, כך אינטרנט הסיבים. בכל מדינה אחרת היו אומרים לנו, חיבור בצפון זה לא כלכלי, ו"אין כדאיות". אבל אצלנו יש תפיסת עולם וקוראים לה ציונות. החיבור כאן הוא לא רק חיבור של סיבים, הוא גם חיבור ערכי. זו הדרך שלנו, קו מחרשה, קו סיב, פיתוח המרכז לצד פיתוח הגליל והנגב".

    "אנחנו מחברים את הצפון, מחברים את ישראל. אין לי מושג למה הייתי צריך להיאבק בראש הממשלה לשעבר ובשר האוצר הקודם על מהלך שמועיל לאזרחי ישראל כולם. אז מהאופוזיציה, אדוני ראש הממשלה, אתה כיו"ר מפלגה, עודדת אותי לממש את המתווה מהר ככל שניתן. ׳זה טוב למדינת ישראל׳, אמרת. אופוזיציה אחראית שראתה את טובת המדינה, למרות שהינו בשני צדי הממשלה. הבאת רוח אחרת לממשלה. אני יכול להעיד, כי ישבתי בממשלה הקודמת. הבאת מקצועיות וענייניות, שרים עובדים ועוסקים במשרד שלהם ומקדמים יחד את מדינת ישראל".



    0 תגובות