ח"כ גפני: "רוצים לחסל את מערך הכשרות בישראל"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ גפני: "רוצים לחסל את מערך הכשרות בישראל"

    ח"כ יעקב ליצמן הזהיר מפני הרפורמה המסוכנת ואמר "מהפיכת הכשרות" של איווט ומתן כהנא היא פגיעה אנושה במליוני אזרחים, חרדים, דתיים ומסורתיים, המעוניינים בשמירת כשרות כהלכתה, מה שיוביל לעקירת הכשרות מישראל"

    צילום: יונתן סינדל / פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתגובה לרפורמה המסוכנת במערך הכשרות בישראל שמוביל שר הדתות מתן כהנא יחד עם שר האוצר אביגדור ליברמן, חהוציא את הכשרות מידי רבני הערים ולהעבירם לגופים עסקיים פרטיים, ולהפוך את מערך הכשרות למערך עיסקי נטו.

    יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר לאחר פרסום הרפורמה: "בהמשך למדיניות האנטי דתית של הממשלה הרעה הזאת, הם רוצים לחסל את מערך הכשרות בישראל. ליברמן וכהנא רוצים להפוך את מדינת ישראל למדינה ככל המדינות בעולם, למחוק כל זיק של יהדות, ולמנוע מהאזרחים היהודים לאכול כשר".

    עוד הוסיף, "נעשה הכל להעביר אותם כמה שיותר מהר מן העולם ולהחזיר את הממשלה היהודית והדמוקרטית".

    ח"כ יעקב ליצמן אמר בתגובה: "מסע ההרס של ליברמן-בנט-לפיד-סער נגד מסורת ישראל, עולם התורה והיהדות, ממשיך בכל העוצמה. ״מהפיכת הכשרות״ של איווט ומתן כהנא היא פגיעה אנושה במליוני אזרחים, חרדים, דתיים ומסורתיים, המעוניינים בשמירת כשרות כהלכתה, מה שיוביל לעקירת הכשרות מישראל, בניגוד לעמדת הרבנות הראשית ובניגוד לדעת ההלכה".

    ליצמן הוסיף, "זוכרים את ההתחייבות של בנט ל״ווטו של ימינה בנושאי דת״? זוכרים את ההבטחות שלו על סיכום עם ליברמן ״שלא ייפגע בדת ובאוכלוסיה מסויימת״? כל אלה מתגלים כשקרים והונאה. לא רק שימינה אינה עוצרת את השתוללות איווט, אלא מתן כהנא שותף מלא לחיסול מערכות הדת וקדשי ישראל, מה שלא נעשה כאן עשרות שנים".

    ליצמן הבהיר כי "לממשלה הרפורמית הזו אין קווים אדומים. אנו נפעל בכל דרך להחליפה ולמנוע המשך צעדי ההרס כלפי הציביון היהודי של המדינה".

    ח"כ אורי מקלב אמר על 'רפורמת הכשרות': "זה שגופים פרטיים ולא רבניים יעניקו כשרות על פי סטנדרטים אחידים – זה לא רפורמה אלא עקירת הכשרות. בניסיון להגיד 'כשר אני' הם הופכים את עולם הכשרות למשהו טכני וכלכלי ולא הלכתי ומסורתי".

    עוד הוסיף, "הניסיון להפריט את עולם הכשרות היא כמו הפרטת מערכת המשפט והבריאות לפי סטנדרטים. ובעצם לבטל את הכשרות לגמרי. זה רמיסת הכשרות מבלי שום דבר הלכתי מאחוריהם".

    מקלב מהיר, "אנו נעשה הכל כדי שאנשים שהם צרכני הכשרות שאינם רוצים כשרות מזויפת שאין בה ממש ידעו כי מדובר בזריית חול בעיני הציבור ואחיזת עיניים – אין כשרות ללא הרבנות וההלכה המסורה".

     



    0 תגובות