היועמ"ש לבג"ץ: אגיש מחדש את כתב האישום נגד ח"כ כץ בתוך 60 יום

    ישראל רובין No Comments on היועמ"ש לבג"ץ: אגיש מחדש את כתב האישום נגד ח"כ כץ בתוך 60 יום

    היועץ המשפטי לממשלה הודיע לבג"ץ במסגרת עתירת התנועה לטוהר המידות כי אם לא יגיע להסדר עם חיים כץ יגיש נגדו את כתב האישום בתוך 60 יום

    Likud MK Haim Katz attends a discussion on his request for immunity, at the House Committee meeting at the Knesset, the Israeli parliament in Jerusalem, January 30, 2020. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ???? ???? ???? ???? ???? ????? ?????? ???? ?? צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה הגיש היום (חמישי) את תגובתו לעתירת התנועה לטוהר המידות בדרישה להגיש מחדש את כתב האישום נגד ח"כ חיים כץ. בתגובה, כתב היועץ המשפטי לממשלה כי אם לא יגיע להסדר עם חיים כץ בתוך 60 יום, הוא יגיש את כתב האישום כנגד כץ לכנסת בהליך חדש.

    כזכור, ב-14 באוגוסט 2019 הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על החלטתו להגיש כתב אישום נגד כץ בעבירה של מרמה והפרת אמונים, בעקבות קשריו עם איש העסקים מוטי בן ארי. אולם, ועדת הכנסת, שדנה בבקשתו של ח"כ כץ לחסינות, החליטה להיענות לבקשתו וב-17 בפברואר אושרה בקשתו במליאת הכנסת.

    עם התפזרות הכנסת ה-22 פקעה תוקפה של ההחלטה להעניק חסינות, ועל פי הנוהל, היועמ"ש אמור היה להגיש מחדש את כתב האישום לכנסת, שזו תדון אם להעניק לכץ חסינות או לא, אולם מנדלבליט נמנע עד כה מלעשות כן ובשל כך הגישה התנועה לטוהר המידות, עתירה לבג"ץ.

    במקביל, באוקטובר 2020 הודיע מנדלבליט על כוונתו להעמיד לדין את כץ, בכפוף לשימוע, בפרשה נוספת, באשמת העלמת הכנסות בסך 2.2 מיליון ש"ח מנכסים שבבעלותו.

    בתגובתו לעתירה להורות ליועמ"ש להגיש מחדש את כתב האישום, כותב היועמ"ש לבג"ץ כי לאחר פקיעת תוקפה של החלטת הכנסת בנוגע לחסינות והחלטתו (של היועמ"ש) להעמיד לדין את כץ בפרשה נוספת (עבירות המס) הוא החל במגעים עם סנגוריו של כץ לצורך בחינת אפשרות להגעה להסדר ביחס לאישום הראשון (מרמה והפרת אמונים) ולחשדות בעבירות מס.

    לטענת היועמ"ש, בשלב זה מדובר במגעים מתקדמים אשר לעמדתו יש מקום לאפשר את מיצויים עד תום. עם זאת, לדבריו, אם המגעים לא יבשילו לכדי הסדר בתוך 60 ימים, בכוונתו להגיש מחדש את כתב האישום בעבירת המרמה והפרת אמונים ובחשדות לעבירות מס.

    בהתאם לכך, לטענת היועץ המשפטי לממשלה בתגובתו לבג"ץ, אין מקום להתערבות שיפוטית בהחלטתו, מהטעם שהעניין מצוי כאמור במגעים מתקדמים בשלב זה, ובנוסף מהטעם שאם המגעים לא יבשילו, בכוונתו להגיש את כתבי האישום מחדש, ממילא. היועמ"ש סבור כי דין העתירה להידחות על הסף בהיעדר עילה להתערבות שיפוטית וכן כי התייתר הצורך בקיום הדיון בעתירה הקבוע ליום חמישי הקרוב.

    בתגובה מסר מנכ"ל התנועה לטוהר המידות, עוה"ד עומר מקייס מסר כי: "תגובת היועמ"ש היא המשך המריחה והסחבת בעניינו של חיים כץ, שהחקירה בעניינו הסתיימה לפני כ-4 שנים וכתב האישום כנגדו נמסר לכנסת לפני כשנתיים. מצער כי היועץ המשפטי לממשלה, אשר תמך בעמדת התנועה לטוהר המידות לפיה החסינות שניתנה לח"כ כץ ניתנה בחוסר סמכות, עושה ככל שביכולתו כדי לא להגיש מחדש את כתב האישום לכנסת".



    0 תגובות