ההכנות באלמטי לקליטת מאות חסידים מכל העולם לקראת כ' אב • גלריה

    ארי טננבוים 1 Comment on ההכנות באלמטי לקליטת מאות חסידים מכל העולם לקראת כ' אב • גלריה
    10:21
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on האביב כבר כאן: אורי בץ עם התחזית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמידי שנה עולים רבים ביום ההילולא כ' אב לציונו של הגאון הקדוש ר' לוי יצחק שניאורסון באלמטי שבקזחסטן. למרות הקורונה, גם השנה הוחלט לקיים את העליה לציון בשרשרת אירועים מיוחדים. האירוע מתאפשר הודות למאמצים של הנהלת אירועי יום ההילולא, שפעלו בקבינט הקורונה של קזחסטן כדי לאפשר כניסת זרים לכבוד יום ההילולא.

    מאות חסידים מכל רחבי העולם יגיעו במספר טיסות ייעודיות, ובראשם מטוס דרימליינר עמוס מתפללים שיגיע מניו יורק. לטובת הקהל הרב נשכרו 2 מלונות מפוארים והכשרו מספר מטבחים עם צוות טבחים מקומיים ושפים מישראל שמכינים את האוכל לאירועים ולארוחות לאלפי המשתתפים.

    במקביל לאירועי יום ההילולא, תתקיים במקום ועידת 'כינוס השלוחים למדינות ברית המועצות לשעבר', בהשתתפות של 250 שלוחים מכל רחבי ברית המועצות. הועידה שתפתח בכ' אב, תכלול סדנאות, התוועדויות ומושבים מיוחדים שיסתיימו ביום ראשון הקרוב.

    גם השנה, האירועים מתאפשרים בזכות תרומת הנדיבה של משפחות שאולזון ממיאמי ושטרן מניו יורק. בין המשתתפים גם הגאון הרב בערל לאזאר רבה הראשי של רוסיה, הרב ישעיה כהן רבה הראשי של קזחסטן, סיו"ר המרכז לענייני חינוך הרב משה קוטלרסקי ורבנים חשובים נוספים.

    קרדיט צילום: יחזקאל איטקין



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אין ספק שהשלוחים עושים עבודה חשובה, ואין צריך לומר שהגאון רל"י שניאורסון היה גאון וקדוש. אבל התוארים קצת צורמים – "היום הקדוש", לא שמענו אפילו על יומא דהילולא דבעש"ט או המגיד. ומה זה "הרב הראשי" לרוסיה, לקזחסטן וכו' וכו'?