סערה במערך הכשרות: מפעל בשר כשר נתפס עם בשר טריפות

    אבי רבינא No Comments on סערה במערך הכשרות: מפעל בשר כשר נתפס עם בשר טריפות

    בביקורת של הרבנות הראשית שנערכה במפעל הבשר "הכהנים" בנהריה, אותרו צלעות כבש לא מנוקרים ובשר טריפות. עשרות בתי עסק שקיבלו בשר מהמפעל בנהריה עברו הכשרה החל ממוצ"ש, לאחר שהתברר כי הבשר אותו קיבלו נחשד כבשר טרף

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהודעה דחופה שפרסמה הרבנות הראשית אמש, על הסרת הכשרות ממפעל "הכהנים" בנהריה עקב מציאת טריפות גרם לסערה ציבורית עצומה ולהכשרת עשרות מטבחים של מסעדות ומפעלי כשרות ברחבי הארץ שעבדו על המפעל המדובר.

    בהודעה שפורסמה, נמסר כי בביקורת שנערכה על ידי מפקח באיטליז מושגח בצפון נמצאו צלעות כבש אשר נרכשו ממפעל הכהנים ואשר העלו את חשדו של המפקח. הנתחים הובאו לבדיקת שני מנקרים מומחים אשר אישרו את החשדות ואף מצאו שאריות חלב על חלק מן הנתחים הבלתי מומלחים, דבר המצביע על בשר שאינו כשר ואסור באכילה.

    לאור חומרת הממצאים הגיעו נציגי הרבנות נהריה ביחד עם מנקר מומחה למפעל הכהנים נהריה שמשם נרכשה התוצרת תוך זימון בעל המפעל למקום באופן מיידי. במהלך חיפוש שערכו במקום, איתרו בשר טריפה ממקומות שונים שכללו גם שקדי עגל טרפים מחב' אחמד דאבח בשר ועור מדיר אל אסד.

    בהודעת הרבנות שפורסמה מייד לאחר המקרה, נמסר כי על כל מי שרכש בשר ממפעל זה לבצע שאלת רב בנוגע להכשרת כלים, וכי היחידה הארצית ממשיכה בחקירה על מנת לעלות על מקור הבשר.

    בעקבות גילוי המקרה, ברבנויות מקומיות בהם התברר כי בבתי העסק שבתחומם נכנס בשר מהמפעל, מבוצעות הכשרות בבתי העסק והרב המקומי מפרסם הנחיות לציבור בנוגע להכשרת הכלים בביתם.

    אסף ענבר, רכז היחידה להונאה בכשרות של הרבנות הראשיתף שהיה מעורב בתפיסה מספר כי "נסיון העבר מלמד כי במקרה של תפיסת הונאה מסוג זה ישנה חשיבות עצומה לעבודה מהירה בשטח, שכן מייד לאחר ההלם הראשוני בעל העסק עלול לפעול להעלמת הממצאים. דרשנו וקיבלנו מבעל העסק את רשימת הלקוחות המלאה שלו וכעת אנו פועלים בשיתוף הרבנויות המקומיות על מנת לוודא בלימה של הפצת התוצרת הטריפה ויידוע הצרכנים ככל הנדרש".

    אסף הוסיף כי "מדובר בהונאת כשרות מורכבת שכן בוצע ערבוב של בשר טרף וכשר, דבר המקשה על גילוי מקרים אלו״.

    הרב רפי יוחאי, מנהל תחום אכיפה וסגן מנהל אגף הכשרות הארצי אמר: "מחלקת ההונאה בכשרות פועלת ביעילות הודות לדיווחים יומיומיים המתקבלים ממשגיחים, מפקחים ורבני הערכים המקומיים בכל מקרה של חשד. הפריסה של מעגלי ההשגחה – משגיחים, מפקחים ומחלקת ההונאה הארצית הנמצאים בקשר הדוק ופתוח, מאפשרת לאתר במהירות המירבית מקרים חמורים כגון זה. המפקח ושאר המעורבים מנעו הגעת טריפות לאלפי צרכנים".

    יוחאי הוסיף כי "בימים אלו של שיא עונת התיירות שבה תחום ההסעדה פעיל ביותר וכי רכישת הבשר מוגברת, קיים פיתוי גדול מאוד לנסות לדחוף תוצרת פופולארית ובכלל זה צלעות כבש טריפה וכדו' ועל כן נדרשת עירנות גדולה במיוחד של כל גורמי הכשרות על מנת לגדוע באיבו כל נסיון להכשיל את הציבור, אני קורא לציבור לעקוב אחר תוקפם של תעודת הכשרות".

    מחלקת ההונאה בכשרות של הרבנות הראשית פועלת באופן שוטף על מנת לאתר הונאות כשרות, לאסוף את הממצאים בשטח וליידע את הרבנויות המקומיות ואת ציבור הצרכנים.

    מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל, מר הראל גולדברג, שיבח את יחידת האכיפה על פעילותה הנמרצת להגנה על ציבור שומרי הכשרות.



    0 תגובות