מצפור ופיקניק \\ בואו לטייל ביער חוף הכרמל

    ארי טננבוים No Comments on מצפור ופיקניק \\ בואו לטייל ביער חוף הכרמל

    מטיילים עם המשפחה? הנה רעיון לטיול מושלם: גם שביל הליכה ומצפור מרהיב וגם מקום לעשות פיקניק משפחתי חוויתי | מה יש לחוף הר הכרמל להציע לנו?

    מצפור עידו כהן צילום: יעקב שקולניק קק"ל
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נקודת המוצא לטיול שלנו להיום היא מצפה עופר – מקום שבו אפשר לפתוח את הטיול או לסיימו בפיקניק נחמד. שניים משולחנות הפיקניק נגישים. מעל לחניון מתנשא מגדל צופי האש של קק"ל, שממנו צופים בקיץ על יערות הסביבה כדי להתריע מפני שריפות (המגדל אינו פתוח למבקרים).

    המיקום: מצפור עידו כהן:

    מרחבת החניה הגדולה שלמרגלות מצפה עופר יורדת צפונה דרך קצרצרה (סימון ירוק), המגיעה לאחר כ-50 מ' למצפור עידו כהן (יש שילוט הכוונה).
    מצפור עידו כהן

    יעקב שקולניק קק"ל

    המצפור נמצא במקום נהדר. שלושה עצי אורן מצלים על הפינה היפה המשקיפה על מערב הכרמל וחופו. שביל ישראל גם הוא עובר כאן. שני שולחנות פיקניק, אחד בצל אורן ואחד בצל חרוב, ואמפיתיאטרון קטנטן המשקיף אל הנוף משלימים את תמונת המקום.

    לוח התצפית המוצב במצפור מלמד על נקודות התצפית העיקריות שנראות מכאן: אוניברסיטת חיפה ויישובי ההר – קיבוץ בית אורן והמושב השיתופי ניר עציון. המבט אל הים ואל מישור חוף הכרמל המעוטר ביישובים, בחממות ובמשבצות מעובדות מרהיב עין. תוכלו לזהות, בין השאר, את טירת כרמל, החותרים, מצוק מגדים ומושב מגדים, עין כרמל, נווה ים, גבע כרמל, צרופה, הבונים, עין איילה ונחשולים. המצפור משקיף גם על מבצר עתלית.

    במקום יש מספר מסלולים והבאים בשתי מכוניות יכולים להשאיר רכב אחד ברחבת החניה של שמורת נחל מערות ולסיים שם את המסלול. הטיול מתאים למשפחות הרוצות לעשות מסלול הליכה (4 ק"מ) ובסיומו פקניק.

     



    0 תגובות