במהלך פינוי סמוך ליצהר: שלושה קטינים נעצרו, בהם בן 11 – ששוחרר מיד

    בנצי לייזרוביץ No Comments on במהלך פינוי סמוך ליצהר: שלושה קטינים נעצרו, בהם בן 11 – ששוחרר מיד

    שלושה צעירים שסירבו להזדהות נעצרו במהלך פינוי סמוך ליצהר, כאשר אחד מהם התגלה כקטין בן 11.5. הוריו נקראו לתחנת המשטרה לקחתו ושני נערים נוספים עוכבו לחקירה

    צילום: נתי שוחט, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפינוי מבנים בלתי חוקיים סמוך ליצהר, נעצרו הבוקר (שלישי) שלושה צעירים שסירבו להתפנות או להזדהות ואחד מהם התגלה כקטין בן 11.5, הנמצא מתחת לגיל האחריות הפלילית, שהוריו נקראו לתחנת המשטרה לקחתו ושני נערים נוספים עוכבו לחקירה.

    עו"ד נתי רום מארגון חוננו, שמייצג את הנערים, תקף את התנהלות המשטרה: "שערוריה שהוא נעצר. המשטרה מתנהגת כמו פיל בחנות חרסינה, עוצרת ללא אבחנה נערים וילדים, בניגוד לחוק. על המשטרה לחדול מהמעצרים הסיטונאיים ולהפסיק להשתמש במעצר ככלי ענישה במקום כלי אכיפה".

    צילום: באדיבות חוננו

    צילום: נתי שוחט, פלאש 90

    בתגובה, פרסמה משטרת ישראל את ההודעה הבאה: "הבוקר במהלך פעילות כוחות הביטחון לפינוי בנייה בלתי חוקית סמוך ליצהר, בשטח שהוכרז שטח צבאי סגור, שהו במקום מספר נערים. שזיהו הנערים את הכוחות מגיעים לפינוי המבנה החלו כמה מהם לעלות לגג המבנה הרעוע תוך שהם מסכנים את חייהם, מסרבים לפנות את המבנה, מתעלמים מבקשת הכוחות לרדת מהגג ומסרבים להזדהות".

    עוד מסרו במשטרה: "הכוחות שפעלו במשימת פינוי המבנה, הורידו את הקטינים מהגג ועיכבו אותם לתחנת המשטרה באריאל לאחר שסרבו להזדהות ולמסור את פרטיהם. משהוברר לחוקרים גילו של הקטין בן 11.5 יצרו החוקרים קשר עם הוריו וביקשו שיגיעו לאוספו מהתחנה. שני הקטינים הנוספים עוכבו לחקירה".

    המתיישבים הצעירים, המנסים להקים ישוב חדש סמוך ליצהר, ביקרו בחריפות את ממשלת בנט-לפיד שמפנה מבני יהודים ומעלימה עין מהבניה הערבית הבלתי חוקית בנגב ובאזורים נוספים.

    בתוך כך, מועצת יש"ע מגבירה את הלחץ על ממשלת בנט-לפיד בעיקר בשל שותפיה המתנגדים להרחבת ההתיישבות. בשל כך מתכננים הערב ראשי מועצת יש"ע כינוס מיוחד בו יוחלט על הפגנות קבועות ושביתת רעב מול ביתו של רה"מ בנט ברעננה בניסיון להשיג הבטחת עידוד בניה בהתיישבות וחידוש בקשת תמיכה בהחלת הריבונות לפני נסיעתו הקרובה של בנט לביקור מדיני רשמי ראשון בארה"ב.



    0 תגובות