ח"כ מקלב: נאבק למען העובדות החרדיות ומשגיחי הכשרות

    איתי גדסי 1 Comment on ח"כ מקלב: נאבק למען העובדות החרדיות ומשגיחי הכשרות

    ח"כ אורי מקלב נפגש עם יו"ר ההסתדרות ארנון בן דוד בכדי לבחון שיתופי פעולה הנוגעים לעובדות החרדיות והפגיעה בסבסוד המעונות והרפורמה בכשרות שתביא לפגיעה בפרנסתם של עובדים רבים

    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת אורי מקלב ויו"ר הסתדרות העובדים החדשה מר ארנון בר דוד נועדו בלשכת יו"ר ההסתדרות שבתל אביב, מתוך רצון לבחון שי תופי פעולה במטרה למנוע פגיעה בזכויות העובדים.

    חבר הכנסת אורי מקלב העלה את הפגיעה שתתרחש בעובדות חרדיות עם החלטת שרי האוצר והכלכלה על הפסקת סבסוד מעונות היום לעובדות שאינן עוברות את מבחני כושר ההשתכרות ומרביתן מהמגזר החרדי.

    יצוין כי על פי הערכות של מומחים וכלכלנים רבים, קיים חשש ממשי כי הפסקת סבסוד מעונות היום לעובדות חרדיות יוצאי אלפי עובדות ממעגל התעסוקה ויפגע בעובדות ובמשפחתן.

    עוד העלה ח"כ אורי מקלב את הפגיעה הקשה הצפויה בעובדי המועצות הדתיות והרבנות הראשית עם כוונת הממשלה להחיל רפורמה בתחום הכשרות בארץ כחלק מחוק ההסדרים.

    כמו כן, העלה את כוונת הממשלה החדשה לצמצם את ימי השבתון ולאפשר עבודה בשבת בחלק מהמקצועות, דבר אשר יביא לפגיעה ממשית בעובדים בתחומים אלו.

    יו"ר ההסתדרות מר ארנון בר דוד הצהיר כי יפעל לטובת העובדים ולא יאפשר פגיעה בסקטור זה. כמו כן הנחה את צוותו לבחון את כוונת הממשלה להפסיק את סבסוד מעונות היום לעובדות חרדיות – דבר אשר על פניו מהווה פגיעה ממשית בעובדות מהחתך הסוציו אקונומי הנמוך.

    חבר הכנסת אורי מקלב: "בתוך כלל הגזירות שהממשלה מביאה על הציבור החרדי יש פגיעה ממשית בעובדים. הם מבקשים להעסיק עובדים בשבת, פוגעים באפשרות לצאת לעבודה על ידי הפסקת סבסוד מעונות היום ובנושא הכשרות".

    עוד הוסיף, "אנו מבקשים למנוע מצב של ניצול עובדים, וזאת ללא פגיעה במעסיקים-  המהווים מקור תעסוקה יציב עבורם. אנחנו שמחים על הבעת הרצון של ההסתדרות לסייע לעובדים מהציבור החרדי אל מול כל הפגיעה הצפויה בהם".

    יו"ר ההסתדרות מר ארנון בר דוד אמר: "אנו בהסתדרות דואגים לרווחת העובדים ולמניעת פגיעה בזכויותיהם, ולא משנה מאיזה מגזר או רקע הם מגיעים. אנו ערים לשינויים ולתמורות המתרחשות בשוק העבודה במגזר ונעשה כל שביכולתנו כדי לסייע להם. ההחלטות החדשות של שרי האוצר, הכלכלה והכשרות הינן בעלות משמעות כבדה ועשויות לפגוע באופן ממשי בציבור גדול של עובדים ועובדות מהמגזר החרדי".

    עוד הוסיף, "אנו נפעל בכדי להגן על זכויותיהם ועל אפשרותם לצאת לעבוד ולפרנס את משפחותיהם. נשתף פעולה וניתן גב גם ברמה הפרלמנטרית לצורך כך. ההסתדרות היא הבית של כל, אבל של כל העובדים בישראל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בס"ד
      ןמה עם גזירת החינוך? תחת פיקודו של אולג סייביץ ויסכה אייזנשטין מאגף בקרה ואכיפה במשרד החינוך סוגרים מוסדות חינוך וגודעים את פרנסתם של עשרות רבות של עובדות ותיקות, בתואנות שונות ומשונות של חוסר יכולת פיננסית אי עמידה בקצב המטורף של ניירת בירוקרטית (גם במקרים של נסיבות אישיות שאין למוסדות שליטה עליהם! פשוט חוסר אנושיות!), כחודש לפני פתיחת שנת הלימודים עשרות מוסדות חינוך קיבלו מכתבים קטלניים בעניין סגירתם תחת חתימתו של אולג סייביץ, ובניצוחה של יסכה אייזנשטין (רכזת ביקורת פיננסית בבעלויות)
      המוני עובדות אפילו לא יודעות איזה דרמה מתחוללת בעניין מקום עבודתם, כאשר מבחינה מנהלית התקבלה כבר אצל חלק גדול החלטה שאין להם מקום עבודה בשנת הלימודים הבאה! איפה הרב מקלב? איפה שאר חברי הכנסת החרדים?
      די לשתיקה! יש להרים קול מחאה!