יו"ר חוקה נגד האפליקציה לאכיפת הבידוד: "לא לפי החוק"

    ישראל רובין No Comments on יו"ר חוקה נגד האפליקציה לאכיפת הבידוד: "לא לפי החוק"

    יו"ר ועדת חוקה מסרב לאשר את הפעלת אפליקצית ההסכמון לאכיפת בידוד מכיוון שלא עומד בהוראת החוק, לדבריו, "ההסכמון יודע לאתר הפרה? אין פה ניטור כי אם אתה לא רוצה אתה לא לוחץ על הקישור ואין שום התראה שעזבת את הבית"

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת החוקה ח"כ קריב הכריז על הפסקה בדיון לאישור ה'הסכמון' האפליקציה לאכיפת בידודים לשבים מחו"ל: "לא אביא אישור הכרזה שסותרת את הוראות החוק".

    יו"ר ח"כ גלעד קריב אמר לנציגי משרדי הממשלה כי עליהם הבהיר מדוע לעמדתם ההסכמון עומד בהגדרות חוק הקורונה הגדול לפיקוח טכנולוגי על מבודדים: "זה פשוט אבסורד. אם מחליטים להפעיל את החוק צריך לקיים את מלוא הוראותיו ולשלוח את מי שמסרב לפיקוח טכנולוגי לבידוד במלונית. ההסכמון אותו מוצע להפעיל אינו כלול בהגדרות החוק לפיקוח טכנולוגי".

    עוד הוסיף, "אחד המרכיבים הבולטים של פיקוח טכנולוגי הוא ניטור הפרת חובת הבידוד. המשמעות היא שכשפלוני מפר חובת בידוד אתם מקבלים איתות. ההסכמון יודע לאתר הפרה? אין פה ניטור כי אם אתה לא רוצה אתה לא לוחץ על הקישור ואין שום התראה שעזבת את הבית".

    לדברי קריב מדובר "באפליקציה המסייעת למשטרה לחסוך ניידת. אלו לא הגדרות של אמצעי פיקוח טכנולוגי לפי הגדרות החוק. זו הכרזה מיותרת. המשטרה הכניסה כלי של הסכמון שאני מברך עליו, דחקנו במשרד הבט"פ שיכניסו כמה שיותר כלים לאכיפת הבידוד, אך זה לא אמצעי פיקוח אלקטרוני לפי החוק".

    קריב הוסיף כי "אין במדינה היתר לרשויות לא לפעול על פי הוראות החוק כי הן חושבות שזה מקל על האזרח. זו הפרה ברורה של חוק הקורונה הגדול. על איזה זכויות אדם אתם מגינים יותר? של השב מחו"ל שאתם לא שולחים למלונית על פי חוק, או של השכן שלו שזכותו לא להידבק".

    לכן הבהיר היו"ר, "לא אביא אישור הכרזה שסותרת את הוראות החוק. זה הופך את הממשלה למפרת חוק ולא אעשה זאת. אני מסייע לכם לא לפגוע בתוקף הוראות החוק שהממשלה (הקודמת) יזמה. אני מציע שתכתבו שאין צורך בהכרזה הזו של כלי שכל כולו בהסכמה. אל תיכנסו לטריטוריה של עולם המלוניות כשאין לכם מלוניות ואתם לא עומדים בהוראות החוק. אבקש התייחסות של היועמ"ש".



    0 תגובות