פרטים נדירים של הרבי הריי"צ מחב"ד מוצעים למכירה

    ארי טננבוים No Comments on פרטים נדירים של הרבי הריי"צ מחב"ד מוצעים למכירה

    מכירה מיוחדת עם פריטי הרבי הריי"צ כמו מזוודת הכתבים, כסא הגלגלים, העיפרון שבו השתמש ועוד מוצעים למכירה פומבית | צפו בפרטים

    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פריטים מרתקים ואישיים של רבי יוסף יצחק שניאורסון (הרי"ץ), האדמו"ר השישי של חסידות חב"ד וחותנו של הרבי מלובביץ, מוצעים כעת למכירה בבית המכירות הפומביות "Appel Auction" בניו יורק בארצות הברית בתאריך 10.8.21 יום שלישי הבא בשעה 20:00 (שעון ישראל).

    כך לגבי כסא הגלגלים שמחיר הפתיחה שלו עשרת אלפים דולר. מדובר בפריט נדיר ביותר, שצפוי לעורר עניין רב בקרב אספנים וחסידי חב"ד.

    בבית המכירות מציינים כי מדובר בכיסא גלגלים שאותו נתן נכדו של הרב, שלום בער (בארי) גור-אריה, במתנה לרב שאול שמעון דייטש. לרב היו בסך הכל שני כיסאות שכאלו, כשאחד נשאר בבית המדרש של חב"ד, בניין ה-770, ובשני, שנמכר כעת, השתמשו בנסיעות של רבי.

    כאישור אותנטיות פרסמו בבית המכירות תמונה שבו נראה האדמו"ר כשהוא יושב על הכיסא בדינר של ישיבת לובביץ ב-1943, שבע שנים לפני פטירתו. במכתב שנשלח בנובמבר 1989 מספר נכד האדמו"ר על הפריט שאותו נתן לרב דייטש: "לסבי יש שני כיסאות גלגלים. כיסא זה, ניתן לראות, שימש אותו כשיצא ל'דינרים'".
    פריטים נוספים שמוצעים למכירה הם- סט מחזיקי דיו ופמוט של הרבי הרש"ב. נכדתו הרבנית חנה גור-אריה, מעידה שהרבי הרש"ב השתמש בסט זה בשנותיו האחרונות בליובאוויטש להאיר על שולחן הכתיבה שלו בלילות. הסט נקנה מאחד ממסעיו לחו"ל.

    שעון שולחן הכתיבה של הרבי הרש"ב. כפי מכתב העדות המצורף בכתי נכדתו הרבנית חנה גור-אריה, הרבי הרש"ב השתמש עם שעון זה בלובאוויטש וברוסטוב. והרבנית שטערנא שרה נתנה כמתנה לנכדתה זמן קצר אחרי פטירת הרבי הרש"ב.

    השעון נשמר בבית הוריה הרבי הריי"ץ וכשהרבנית נחמה דינה ארזה את חפצי הבית נארז גם שעון זה שהגיע לארה"ב עם שאר חפצי הבית לפני פסח תש"ב.
    שלשה עלי הדסים מלולבו של הרבי הרש"ב, בתוך קופסא שנתן מתנה לנכדתו ליום הולדתה ה14. כפי עדות בכת"י נכדתו הרבנית חנה גור-אריה, היא החליטה שנה אחת לשמור עלים אלו מלולבו של זקנה ושמה אותם למשמרת בתוך הקופסא היפה שקיבלה מתנה ממנו ביום הולדתה ה14.

    מקל הליכה עם גולת כסף של הרבי הרש"ב. כפי מכתב עדות המצורף מנכדתו הרבנית חנה גור-אריה היא קיבלה את המקל מהוריה הרבי הריי"ץ והרבנית. הרבי הרש"ב קיבלו במתנה בהחסיד הגביר הרב שמואל גור-אריה בביקורו בגרמניה בשנת תרע"ב.

    מזוודת 'הכתבים' המפורסמת של הרבי הריי"ץ. מזוודת 'הכתבים' המפורסת שבו איכסן הרבי הריי"ץ את כתי"ק רבותינו נשיאינו.

    כפי העולה ממכתב העדות המצורף של נכדי ר' שלום בער (בארי) גור אריה משנת תשמ"ט המזוודה היה תמיד לצד הרבי, אפילו במנוסתם בווארשא המזוודה תמיד היה צמוד להרבי הריי"ץ.

    רבי יוסף יצחק שניאורסון היה האדמו"ר האחרון שגר בעיירה לובביץ', אז ברוסיה הצארית והיום בבלרוס, (כיום בלארוס) ב-1880. ב-1920 הוא הפך למנהיג החסידות לאחר פטירת אביו ובהמשך הקים רשת חשאית של תלמודי תורה וישיבות. בעקבות פעילותו נאסר ב-1927 ונידון למוות ללא משפט.

    לאחר לחצים בינלאומיים בוטל עונש המוות והוא נשלח לגלות בעיר קוסטרומה, יותר מ-300 ק"מ ממוסקבה. בהמשך, עם ביטול עונש הגלות, הוא עבר ללטביה, יצא למסע לארץ ישראל ומשם לארה"ב. ב-1940 הוא עבר להתגורר בניו יורק ורכש את בניין 770. ב-1950 הוא הלך לעולמו. את מקומו ירש חתנו, רבי מנחם מנדל שניאורסון, שמכונה הרבי מלובביץ.



    0 תגובות