אלסקה: מפגן עוצמה ואחדות בהכנסת ספר תורה למרכז חב"ד

    ארי טננבוים No Comments on אלסקה: מפגן עוצמה ואחדות בהכנסת ספר תורה למרכז חב"ד
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבוע שעבר התקיים באלסקה אירוע היסטורי ועוצמתו במינו, בסיום ספר התורה בבית חב"ד של שלוחי חב"ד למדינת אלסקה הרב יוסף יצחק ורעיתו אסתר גרינברג, והרב לוי ורעיתו חי׳ה מושקא גליצנשטיין.  הספר תורה החדש נתרם ע״י הנדיבים אבי ודברה ניידר לעילוי נשמת האמא מרת ארלין הירש קליין ז״ל. באירוע נכחו הסנטור של אלסקה (בבית הנבחרים של ארה״ב) בוושינגטון, מר דן סוליווען, וכן ראש העיר של אנקארעדזש (העיר הגדולה באלסקה) מר דייב בראנסון. הסנטור וראש העיר נאמו והביאו את ברכת מדינת אלסקה  והעיר אנקארעדזש לאירוע.

    בין מאות החוגגים  באירוע היסטורי זה היו גם עשרות חניכים של קעמפים מפורסמים בארה״ב, כמו קעמף ׳סאניקה׳, קעמף ׳כנפי׳, וכן עשרות תלמידי ישיבות ליטאיות, חניכי קעמפ ׳יחד׳ בארה״ב. באירוע נכחו גם שלוחי הרבי לבית חב״ד של ה׳מעט -סו וואלי׳ של מדינת אלסקה, הרב מנחם מענדל גרינברג.  התורמים אבי ורעייתו ניידר מפלורידה מבקרים בכל שנה באלסקה לחופשת הקייץ והפכו לחלק מהקהילה ולתומכי הבית חב״ד באלסקה. רכבת אוירית של בני משפחתם וידידים  מישראל ומכל העולם הגיעה במיוחד לאירוע היסטורי זה.

    האירוע הפך גם לפסטיבל סולידריות יהודי, בתגובה לפשע שנאה שהתקיים לפני מספר חודשים כאשר אלמוני הדביק באמצע הלילה מדבקות צלב קרס על בניין המוזיאון היהודי אלסקה, הסמוך לקמפוס היהודי של חב"ד באלסקה. הסנטור וראש העיר מחו על הפשע השנאה הנאלח וקראו לסולידריות ותמיכה בקהילה היהודית.

    ‎הרב מענדל כץ ממנהלי מכון 'אלף' בפלורידה המבקר עכשיו באלסקה, השתתף באירוע וניהל את מבצע תפילין בין כל המשתתפים באירוע שנענו להניח תפילין בחפץ לב. ‎‎הכנסת ספר התורה באלסקה השאירה רושם חזק על יהודי אלסקה, ועל כל האורחים מרחבי העולם, ותזכר כאירוע מכונן בהיסטוריה של יהדות אלסקה.



    0 תגובות