מתקפה חסרת תקדים נגד הרפורמה בכשרות: "אנטי ציונית"

    ישראל בן צבי No Comments on מתקפה חסרת תקדים נגד הרפורמה בכשרות: "אנטי ציונית"

    חבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי אליעזר שמחה וייס שליט"א: "הרפורמה בכשרות פוגעת בזהות היהודית של מדינת ישראל" | עוד הוסיף: "למה אף אחד לא מדבר על כך שאלפי משגיחי כשרות יאבדו את מקור פרנסתם"

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתקפה חסרת תקדים של חבר מועצת הרבנות הראשית, נגד הרפורמה בכשרות שמקדם השר מתן כהנא. בכנס חירום של ארגון הרבנים 'בנועם' תקף חבר מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי אליעזר שמחה וייס שליט"א חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל את הרפורמה במילים קשות: "עיתונאי שאל אותי", סיפר הרב. "הרי ראש הממשלה ושר הדתות חובשי כיפה אז למה אתם נגד הרפורמה הזאת? עניתי לו וכי יעלה על הדעת שכל מי שהולך לבית הכנסת נהפך להיות רב ופוסק בהלכות כשרות וגיור".

    חבר מועצת הרבנות הראשית יצא נגד הפגיעה החמורה בסמכותם של רבני הערים: "הם מבטלים את ה'מרא דאתרא' שקיים דורי דורות המרא דאתרא הוא מכיר את בני העיר הוא יכול ללכת לפי רוח של כל אחד מבני העיר יש לו סייעתא דשמיא".

    הרב התייחס בדבריו להתעלמות של מובילי הרפורמה מהעתיד הכלכלי של משפחות רבות שעלולות להגיע לחרפת רעב: "אני שואל למה אף אחד מהם לא מדבר על כך שאלפי משגיחי כשרות יאבדו את מקור פרנסתם. אלפי משפחות ירעבו הרי במדינה שלנו. יש זכויות עובדים וכאן אין פוצה פה ומצפצף".

    בנוסף התייחס הרב אל הטענות כביכול הרבנות מחמירה בענייני כשרות ואמר: "הרי הראשון לציון הוא המקל הכי גדול שיש בענייני כשרות. לי אין את הגדלות התורנית שיש לו ולכן לא כל אחד יכול להקל כמוהו".

    הרב תקף ואמר: "אינני מבין איך הממונה שהוא שליח של משרד הדתות יכול להחליף את רבני מועצת הרבנות ואת העומד בראשה". הרב שיתף את הציבור בתחושותיו הקשות: "הרפורמה הזאת היא אנטי ציונית והיא מנשלת את הזהות היהודית ממדינת ישראל ואולי זה מה שהם רוצים".

    לסיום קרא חבר מועצת הרבנות לחבריו הרבנים לצאת למאבק נחוש ברפורמה: "אנחנו צריכים לצאת וללחום את מלחמת התורה ולא לשבת בחיבוק ידיים".

    יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי שהשתתף אף הוא באירוע לא חסך בביקורת נוקבת על הרפורמה ויוזמיה: "צריכים להבין שלפי רפורמת הכשרות מועצת הרבנות הראשית היא רק גורם ממליץ בלבד. מוציאים ממנה כל משמעות ומי יחליף אותה ה"ממונה" שגלעד קריב ומתן כהנא יבחרו אותו, אנשים שאמורים להיות 'ציונות דתית' מגיעים עם גרזן על הרבנות הראשית לישראל ועל הרבנים הראשיים לישראל".

    בנוסף השתתפו ונאמו בכנס של ארגון רבני 'בנועם' מייסד הארגון הרב ישראל מאיר ריאני שליט"א וחתנא דבי נשיאה הגאון רבי ברוך דרעי שליט"א.



    0 תגובות