המזנון \\ המדור החדש שחושף את מאחורי הקלעים בכנסת

    אוריאל לנדאו 3 Comment on המזנון \\ המדור החדש שחושף את מאחורי הקלעים בכנסת

    המזנון: כל הנעשה בפרלמנט הישראלי. שיחות המסדרון, קטעי הבידור והדילים שנסגרים בירכתי המליאה | והשבוע: למי צעקו במליאה "קישטה" | מי על הגריל של אמסלם הפעם? | "פעם היה מלך ושמו עבאס" סיפור הממלכה של זוהר | ואולימיפידאת הכישלונות של נתניהו | הצטרפו למזנון, לסיור במסדרונות הכנסת

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי כסא רוה"מ – מה עוד ימינה כבשה?

    כשהגעתי למשכן הכנסת בתחילת השבוע, גיליתי להפתעתי שקומת הסיעות נעולה למעבר. המאבטחים מסבירים שהסיבה היא ישיבת סיעת 'ימינה', בהשתתפות רוה"מ בנט. בשביל מפלגה עם 6 מנדטים – סוגרים קומה בכנסת. לבריאות.

    החרם החרדי נשבר. מה חושב על כך ליצמן?

    החרם החרדי נשבר לכאורה, לאחר שח"כ מאיר פרוש משלומי אמונים נפגש עם השר כהנא, על אף הכרזת המפלגות החרדיות כי הם מחרימים כל מגע או דיבור עם איזשהו גורם מהממשלה. ביציאה מישיבת הסיעה, שאל את היו"ר (עד לא מזמן) ליצמן, חבר הפאנל ב'קול חי' והפרשן הפוליטי ישי כהן, האם גם הוא ייפגש עם כהנא. צפו מה ענה לו ליצמן:

    פגישה מפתיעה במסדרון

    ישיבות הסיעה נגמרו, וההצבעות במליאה מתחילות. בפגישת מסדרון תפסתי את מקלב ורוה"מ החליפי ושר החוץ לפיד. מפאת צו איסור פרסום שהוטל על פרטי שיחתם, אינני יכול לומר במה עסקה השיחה.

    זה מול זה – רה"מ לשעבר מול רה"מ בהווה

    מליאת הכנסת. זה מול זה – רוה"מ לשעבר נתניהו מול רוה"מ בנט. מדובר בדיון 40 חתימות, שהאופוזיציה זימנה את בנט לדון על הנושאים הביטחוניים.

    נתניהו בינתיים התכונן לנאומו במליאה, נאום בו הוא יתקוף את בנט על התנהלותו הבינלאומית

    יו"ר הכנסת מיקי לוי שיקר במליאה?

    אופיר אקוניס מהליכוד, עלה לנאום. כשפתח בנאומו במילים "נפתלי בנט" ללא כינוי רוה"מ – היו"ר מיקי לוי העיר, ואמר שהם בתור אופוזיציה תמיד הקפידו לכנות את נתניהו רוה"מ. חברי האופוזיציה זעקו מיד שהוא שיקר. עם מי הצדק? – חושב שאתם יודעים

    למה צעקו לרפורמי "קישטה"?

    בהמשך עלה לנאום יו"ר ש"ס אריה דרעי. מי שמיהר להפריע, הוא הח"כ הרפורמי. הח"כים של ש"ס מיהרו להגיב: "שקט! שקט!". גם מיקי לוי מיהר להשתיק אותו.

    אחרי נאומו ירד דרעי לדבר עם השר לשעבר ישראל כ"ץ – בתנוחה האופיינית שלו.

    מיד אחריו עלה לנאום הח"כ הכי נמרץ בכנסת, משה גפני. כשהוא החל לתקוף את בנט ("אתה ללא שכל"), שוב התערב הח"כ הרפורמי. הפעם הח"כים כבר צעקו לו "קישטה!".

    הפינה השבועית של אמסלם; על הגריל: עבאס

    וכעת לפינתנו השבועית: #דודי_אמסלם והפעם אורח – שלמה קרעי. על הגריל: מנסור עבאס. "תביא לנו כמה מיליונים מנסור". צפו:

    היו"ר דרעי הנמרץ לא נח לרגע; עם מי הוא קבע חברותא?

    ראשי האופוזיציה דרעי ונתניהו סגרו דילים במליאה.

    מיד אח"כ רץ דרעי לח"כ אחמד טיבי. מרוב שהיו עסוקים בשיחה, השניים לא שמו לב שהם כבר הגיעו בחזרה למקום של דרעי – בו בזמן שהם מדברים. ממש ריתחא דאורייתא (קבעו על חברותא?).

    "ראש הממשלה" בפועל?

    יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס, או איך שאוהבים לכנותו בליכוד "ראש הממשלה בפועל" – עלה לנאום. צפו בנאום המרתק:

    עם שקית ענק של סוכריות – לדוד ביטן מתוק!

    האיש שדואג להמתיק לחברי הכנסת את הזמן – הוא דוד ביטן. האיש שיש לא מעט צרות על ראשו, כגון כתב האישום נגדו, לא מפסיק לחייך ולשמח, עם שקית ענק של סוכריות משלת הצבעים והסוגים – והכול כשר. בא לכם משהו מתוק בפה? – לכו לדוד, לא משנה באיזה שעה ביום. רק לא הבנתי – הוא לוקח על עצמו את טיפולי השניים?

    גם יעקב אשר יודע לאיפה להגיע

    עם לפטוט – אמיר אוחנה מתכונן לנאום

    השר לביטחון פנים לשעבר ח"כ אמיר אוחנה, נצפה מתכונן לנאומו עם לפטופ. הצלחתם לקרוא מה כתוב?

    "פעם היה מלך ושמו עבאס"; הנאום המקורי של זוהר

    מיקי זוהר עמד לנאום, ותפסתי רגע לפני. שימו חב לנאום המקורי: "היה היה ממלכה קסומה – בארץ כנען שליהודים הובטחה. ובה היה שליט יחיד, מלך כל יכול – שרצה הכול וקיבל הכול. למלך קראו מנסור עבאס, והמלך החליט להטיל מס – מס עבאס!". אהבתי.

    אחרי הפיוט, שלף זוהר תמונה של "המלך", מנסור עבאס, תמונה שצולמה בבוקר העברת התקציב בממשלה, שבה עבאס מחוץ למשרד רוה"מ עומד ומחייך. "אתם רואים פה את ראש הממשלה בפועל" קרא מיקי, והמיקי השני, יו"ר הכנסת מיקי לוי, פחות אהב והורה מיד לסדרנים לקחת את השלט. בסוף לוי גם השליך בכעס את המסכה.

    "העברנו תקציב". הבשורה של רוה"מ בנט

    סוף סוף הגיע הזמן – ורוה"מ בנט עולה להשיב על הטענות שהושמעו כלפיו במליאה בשעות שלפני. אבל איך אפשר ללא קריאות ביניים. מיקי לוי נאלץ להוציא את דודי אמסלם כבר בתחילת הנאום.

    בנט במהלך נאומו השתחצן: "מה שאתם לא עשיתם ב-36 חודשים, אנחנו עשינו ב-36 שעות – העברנו תקציב". הפעם, בשונה מהעימות הקודם ביניהם, בנט לא הזכיר אף לא פעם אחת את שמו של נתניהו.

    כנראה הנאום היה משעמם מדי, אם ניר ברקת מצא לו זמן במהלך נאום בנט, להתעניינות בדגמי רכבים. בכל זאת מיליארדר.

    את נתניהו הנאום כנראה כן עניין, בכל זאת יריבו הגדול מדבר – אבל בהפגנתיות הוא הסתובב עם כסאו.

    "אריה יקר, ישבתי אצלי בבית", הטיל בנט פצצה

    יואב קיש תקף את בנט: "אתה שכחת כבר מה זה ימין". "גיליתי ששמאל הם לא אויב. אני משרת איתם במילואים, הם גם אוהבים את ארץ ישראל", דקלם בנט, מדף המסרים ששינן לו יועצו החדש משה קלוגהפט.

    אך אין נאום טוב של בנט – ללא שקרים. "אריה יקר, ישבת אצלי בבית, אירחת אותי יפה. אבל אני ישמור בינינו את מה שהיה בפגישה", שהוא ממסה לרמוז כי דרעי שקל לתמוך בבנט ולא בנתניהו. דרעי מיהר להגיב: "יש לך מזל שאני שומר בסוד פגישות אישיות". יממה אח"כ חשף דרעי כי הפגישה המדוברת התקיימה יומיים לפני פקיעת המנדט של נתניהו, אז ניסה בנט לשכנעו לתמוך בו. "אני מתחנן אליך נפתלי, תתיר לי את הנדר שקיבלתי על עצמי שלא לחשוף דברים בפגישות אישיות". את בנט כמובן לא תשמעו יותר מדבר על השקר, בכל זאת, הספין לא הלך הפעם.

    בהמשך נאום בנט, דרעי כבר לא יכל לשתוק, והתפרץ בזעם: "אתה אדם שקרן! שקרן!". הח"כים של ש"ס בעצמם היו המומים. "לא ראינו את אריה ככה מעולם" אמרו. דרעי עצמו הסביר אח"כ כי לא יכל לשתוק למול שקריו של בנט.

    יכול להיות שנתניהו דואג למגזר הערבי – יותר מעבאס?

    יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס עלה לנאום – וישר הנושא גלש לעשרות המיליארדים שקיבל בשביל החברה הערבית. כשחברי הליכוד צעקו לו על כך, הגיב עבאס: "למה כ"כ אכפת לכם?, לפני כמה חודשים, נתניהו בתור רוה"מ התגאה כי הוא דואג ליישובים חדשים במגזר, שהוא מעביר תוכניות במיליארדים לחברה הערבית!".

    אולימפיאדת הכישלונות – עם שלוש מדליות זהב לממשלה

    נתניהו עולה לנאום – ומי שהיה עד לא מזמן בכיר במפלגתו, זאב אלקין, לא נמצא במליאה. מירי רגב צועקת: "איפה השוואיש? שוואיש!", או בתרגום חופשי – "איפה המשרת?".

    "עם הייתה אולימפיאדת כישלונות – הממשלה הייצה זוכה בשלוש מדליות זהב. אחת לבנט על הכישלון בקורונה, אחת ללפיד על כישלון מול איראן, ואחת לליברמן על כישלון בכלכלה, עם העלאות מיסים".

    "לפיד, תוך שבוע מהקמת הממשלה, נכנע מול ארה"ב למדיניות 'אין הפתעות' מול איראן. מקווה שבכלל הממשלה תרצה לתקוף באיראן, אבל אם ירצו – יצטרכו להודיע לאמריקנים, שבתורם לא יסכימו מכיוון הסכם הגרעין. זאת הסיבה שבמשך עשור לא הסמכתי למדיניות הזאת".

    אייכלר ופרוש הם אותם אנשים – ולא ידענו?

    במהלך נאומו, נתניהו השיב לשאלתו של ח"כ פרוש: "אני רוצה לומר לך ח"כ אייכלר". כשמיהרו לתקנו, הגיבו "הם כולם אותו דבר".

    לסיום נאומו, נתניהו היה חייב לחזק את ידי תומכיו: "אני עשרות שנים בכנסת, ולא ראיתי כזאת אופוזיציה לוחמנית. אנחנו מלוכדים, הפלנו להם חוקים יום אחר יום – ונפיל את הממשלה בתוך זמן קצר".

    הצמד רוטמן וסמוטריץ' בשיחת אופוזיציה צפופה במסדרון.

    "ככה סיכמנו"; למה התכוון ראש הממשלה בפועל?

    מנסור עבאס התיישב לבדו במזנון הכנסת הבשרי, בעקבות ראיון טלפוני שהוא העניק לאחת מכלי התקשורת הערביים. "ככה סיכמנו" הוא נשמע אומר, האם הוא כבר התחיל לחלק את כל המיליארדים שהוא קיבל לחמולה בכפר?, זאת לא נדע. רק דבר אחד הפריע לי – איך ראש ממשלה בפועל מסתובב ככה ללא אבטחה כלל?, כשל אבטחתי חמור.

    את שר השיכון והבינוי זאב אלקין (תקווה חדשה), ראיתי כמעט קורס במדרגות תחת עומס של קלסרים ותיקים.

    למה רצו לפנות את בניין הכנסת?

    את מאמצי כיבוי שריפת הענק שפרצה בשכונת הר נוף בירושלים, ניתן היה לראות, וגם להריח היטב, ממרפסת הכנסת. משמר הכנסת נלחץ לדקה, אבל אחרי שיחה עם כבאות והצלה, הבינו כי אין צורך להיערך לפינוי הבניין.

    דרמה: במהלך ירי הרקטות – בנט וגנץ התעדכנו מהמליאה

    יום למחרת, בצהריי היום, שוגרו שלושה רקטות מדרום לבנון לעבר קריית שמונה. רקטה אחת נפלה בשטח לבנון, ושניים נוספים בשטח קריית שמונה. מספר שריפות פרצו בשטחים פתוחים, אך בחסדי שמיים לא היו נפגעים בגוף. ראש הממשלה ושר הביטחון נאלצו להתעדכן טלפונית במהלך הצבעות במליאה – ואחרי שהצביעו, שעטו השניים החוצה.

    תם הטקס | כנסת ישראל יוצאת לפגרת קיץ

    תם הטקס | כנסת ישראל יוצאת כעת לפגרת קיץ, והיו"ר מיקי לוי סיכם את כנס הקיץ של הכנסת ה-24. לוי אף הביע תקווה שבכנס הבא "נזכה ליותר שיתופי פעולה ושליח אחר בבית הזה, שיכבד אותנו וישמש דוגמה לציבור. זה בידינו" סיים, ונעל את מליאת הכנסת.

    הפגרה היא עד כ"ח תשרי תשפ"ב.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      ממש מעניין !!! מחכים לעוד

    2. 2

      לאיפה פינדרוס נעלם הפעם?