השריפה בהרי ירושלים: המשטרה מעדכנת על 2 נעדרים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on השריפה בהרי ירושלים: המשטרה מעדכנת על 2 נעדרים

    המשטרה מעדכנת כי ישנם 2 נעדרים באירוע פינוי ביה"ח איתנים | ראה"מ יגיע לחפ"ק המשטרה ויקבל עדכונים בשטח | לוחם אש נפצע בגפיו ופונה לביה"ח

    צילום: חנוך צורף יערן קק״ל
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השריפה בהרי ירושלים: בעוד מספר דקות צפוי ראש הממשלה בנט להגיע לחפ"ק משטרת ישראל, שם יקבל עדכונים בשטח אודות אירוע השריפה בהרי ירושלים. המשטרה מעדכנת על 2 נעדרים באירוע פינוי ביה"ח איתנים.

    הסבר על התפתחות השריפה בהרי ירושלים ותמונת מצב ע״י רח״ט מבצעים תת טפסר איציק עוז:

    צילום: חנוך צורף יערן קק״ל

     

    נעדרים בפינוי ביה"ח איתנים: משטרת ישראל מבקשת את עזרת הציבור בחיפושיה אחר שני נעדרים שאבד עמם הקשר בסמיכות לתחילת אירוע השריפה סמוך לבי"ח "איתנים".

    פרטי הנעדרים: אלכס שכטמן (62) תושב אלון מורה. שבתאי שמעון סיגל (25) תושב מעלה אדומים.

     

    אירוע השריפה הענק שמשתוללת בהרי ירושלים, ע״י חנוך צורף יערן קק״ל:

    צילום: חנוך צורף יערן קק״ל

    צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע ראשוני ללוחם אש בן 32 שנחבל בגפיו בסמוך למושב שֹׁרֶש. גדליה ולדמן חובש ונהג אמבולנס של איחוד הצלה מסר: "תוך כדי האבטחה של לוחמי האש נמסר לנו כי אחד מלוחמי האש החליק במהלך פעילותו לכיבוי הלהבות ובעקבות כך הוא נחבל בגפיו. לאחר הסיוע הראשוני בזירה פיניתי אותו באמבולנס איחוד הצלה למרכז הרפואי איכילוב כשבשלב זה מצבו מוגדר קל עד בינוני".

    ד"ר יריב מליחי, אקולוג מחוז מרכז ברשות הטבע והגנים הסביר על הנזק החמור ליערות: "מדובר בשריפה נרחבת בשטח עשיר מאוד מבחינה אקולוגית ונופית. השריפה עדיין משתוללת וקשה עוד לאמוד את נזקיה ולהעריך בהתאם את תקופת שיקומה והמאמצים שיידרשו לכך. יחד עם זאת בשטחי השמורות והגנים הלאומיים באזור מאות מיני צמחים ובעלי חיים ואלפי בעלי חיים".

    עוד הוסיף, "בעלי החיים הקטנים כדוגמת צבי יבשה, לטאות, נחשים קיפודים לא מצליחים לרוב להימלט מהאש שאוחזת בשטח וסביר שרבים מהם ייפגעו וימותו. חיות הבר הגדולות יותר באזור בהן צבאים, צבועים, יחמורים, שועלים, תנים וגם עופות דורסים כנראה יצליחו לברוח ברובם מהשריפה אך יאבדו את בית הגידול ושטחי המחייה הטבעיים שלהם".

    "דבר שיפגע ביכולת שלהם לשרוד באזור וביכולת הרבייה שלהם. ללא ספק מדובר בפגיעה קשה בטבע. אחרי השריפה בית הגידול לא ישוב להיות כשהיה. לפני כ 15 שנה ולאורך השנים הושבו לאזור על ידי רשות הטבע והגנים פרטים רבים של יחמורים ושטח המחייה שלהם נשרף ונפגע. בנוסף שמורת הר הטייסים שנפגעה קשות היא מוקד של 15 מיני סחלבים נדירים שרק בעתיד נדע את ההשלכות וההשפעות של השריפה על מינים אלו".



    0 תגובות