ללא מזומן, עם פיקוח: תחודש העברת הכסף הקטארי לרצועה

    קובי פינקלר No Comments on ללא מזומן, עם פיקוח: תחודש העברת הכסף הקטארי לרצועה

    על פי הסיכום, הכסף לא יועבר מעתה במזומן, אלא באמצעות העברה בנקאית מקטאר לחשבון האו"ם בניו יורק, ומשם לבנקים ברמאללה ולאחר מכן לסניף הבנק ברצועת עזה. גנץ בירך על הסיכום: "מוודאים שהכסף מגיע למי שבאמת נזקק לו"

    צילום: עבד ראחים חטיב / Flash90
    19:23
    16.04.24
    קובי פינקלר No Comments on גלנט: "האיראנים נכשלו במתקפה ויכשלו בהרתעה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת סיכום שהושג הערב (חמישי) בין ישראל, קטאר והאו"ם, תחודש העברת הכסף הקטארי לרצועת עזה, זאת לראשונה מאז הוקמה ממשלת בנט.

    על פי הסיכום, הכסף לא יועבר מעתה במזומן, אלא באמצעות העברה בנקאית מקטאר לחשבון האו"ם בניו יורק, ומשם לבנקים ברמאללה ולאחר מכן לסניף הבנק ברצועת עזה.

    בנוסף, סוכנות ה-WFP, היא שתממש בפועל את המנגנון ברצועה ותנפיק כרטיסים ייעודיים למשיכת כספים, שיחולקו שמית לפי המוטבים על פי רשימה שאושרה על ידי מערכת הביטחון הישראלית.

    על פי הסיכום, החל משבוע הבא יעברו לחשבון האו"ם 10 מיליון דולר. מרגע העברת הכספים האו"ם יחל בתהליך הנפקת הכרטיסים וחלוקת הכספים. התהליך לחלוקת כלל הסיוע החודשי צפוי להסתיים עד לסוף חודש ספטמבר. בחודש שלאחר מכן, הסיוע יועבר באופן מיידי.

    בשלב זה ההסכם יחול עד סוף השנה הנוכחית.

    שר הביטחון, בני גנץ אמר לאחר אישור ההסכם: "לפני שלושה חודשים בסיום מבצע שומר החומות אמרתי שמה שהיה הוא לא מה שיהיה. צבאית- אנחנו לא מקבלים שום התעצמות ופועלים בעוצמה מול פגיעה בריבונות ישראל. ומדינית- אנחנו מחזקים את הקשר עם הרשות הפלסטינית והגורמים המתונים באזור, תוך שאנחנו מאפשרים לפלסטינים ברצועת עזה את התנאים ההומניטאריים הבסיסיים הנדרשים להמשך החיים, לצד המשך המאמצים להשבת השבויים והנעדרים הביתה".

    "כחלק מהמדיניות הזו, החלטנו גם לשנות ולשפר את מנגנון העברת הסיוע ההומניטארי של קטאר לתושבי הרצועה, וזאת בכדי לוודא שהכסף מגיע למי שבאמת נזקק לו", הדגיש גנץ.

    צילום: טל עוז / משרד הביטחון

    צילום: עבד ראחים חטיב / Flash90

    "לצורך כך, עמדתי בקשר עם גורמים רשמיים בקטאר, שהבינו את הצורך הישראלי ואני מודה להם על כך. במהלך הימים האחרונים הגענו לסיכום, כי לצד הדלק שנקנה על ידי האו"ם באמצעות המימון של קטאר, יוכנס הכסף שנועד לסייע למאות אלפי נזקקים, באמצעות מנגנון שבו האו"ם יעביר את הכסף לבנק בעזה, ומשם ימשכו הנזקקים ישירות את הקצבה, כשלישראל ישנה יכולת הפיקוח על רשימת הזכאים".

    גנץ ציין כי "המנגנון החדש שהובלנו במערכת הביטחון בתיאום כלל הגורמים הרלבנטיים, יאפשר לנו להמשיך במדיניות שעליה החלטנו עם תום מבצע שומר החומות. במקביל ליצירת המנגנון, אנו ממשיכים בשיח עם הרשות הפלסטינית שהיא הגורם המייצג של הפלסטינים באזור, בכדי לבחון אפשרות של מנגנון נוסף שבמסגרתו יועבר כסף באופן מפוקח באמצעותה".

    "אני מבקש להודות לקטאר שלוקחת על עצמה תפקיד חיובי באזור, ולהודות באופן אישי לשליח האו"ם למזה"ת, למחלקת המדינה ולשגרירות ארה"ב. אני מבקש להודות גם למצרים שלוקחת חלק חיוני בשמירה על השקט באזור, ולכל השותפים שסייעו בקידום התהליך שמטרתו לאפשר סיוע למי שזקוק לו תוך שמירה על ביטחון ישראל", סיים גנץ.



    0 תגובות