בגלל השבת? בכיר חרדי פוטר מעיריית בית שמש

    אבי רבינא 6 Comment on בגלל השבת? בכיר חרדי פוטר מעיריית בית שמש

    שבועיים לפני חודש תשרי מנהל מוקד עיריית בית שמש, אחד הבכירים החרדים היחידים, פוטר בתמיכת ראש העיר עליזה בלוך | תומכיו, בכירים בש"ס, טוענים כי הטריגר היה שמירת השבת ב"מוקד הרואה" העירוני | העירייה בתגובה: "מצער שיש מי המבקש להשתמש בשבת קודש כמטבע עובר לסוחר"

    עיריית בית שמש צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה בעיריית בית שמש מאיימת על שרידי הקואליציה של עליזה בלוך. אחד הבכירים החרדים הבודדים שנותרו בעיריית בית שמש – מנהל מוקד העירייה משה כהן, פוטר אתמול על ידי מנכ"ל העירייה בהסכמת ראש העיר בלוך, בטענה כי הוא מונע את גישתו של דוד ג'מו מנהל תפעול אגף שפ”ע בעיריית בית שמש למערכת המוקד.

    כבר זמן רב צפו בעיר בית שמש את פיטוריו של המנהל החרדי המוערך. עובד ציבור עממי ופעלתן, שהיה קשוב לדברי רבים לתחושות ולצרכי תושבי העיר באשר הם וזכה למחמאות רבות. שמועות עיקשות טענו לפני כבר יותר משנה כי האסרטיביות וכוכבו העולה של כהן לא מצאו חן בעיני ראש העיר בלוך.

    כזכור, מאז היבחרה של בלוך לראשות העיר נטשו את העירייה לא מעט עובדים ובראשם מינוייה הבכירים של ראשת העיר: מנכ"ל העירייה מתי חותה עזב, מונתה מנכ"לית חדשה מירה מינס שהתפטרה לפני כשנה. בלוך מינתה את משה לוברבוים למהנדס החדש במקום מהנדס העיר הקודם דני צרפתי – אך גם הוא עוזב, כמעט שנה אחרי מינויו.

    עוד ברשימת המתפטרים: דפנה כהן נוריאל שמונתה כדוברת העירייה עזבה, עינת בודנהיימר מהנדסת התשתיות שמונתה בזמן עליזה בלוך עוזבת גם כן, רפי פרלשטיין יועץ חרדי לראש העיר עוזב עם המשבר הקואליציוני, סגן המהנדס בן סומך עוזב את תפקידו, מנהל אגף שפ"ע שמונה על ידי בלוך מתפטר, ועוד רבים נוספים.

    כעת מסתבר כי נמצא הטריגר לסילוקו של מנהל המוקד בעיר בשל העובדה כי האחרון התעקש למנוע את גישת ראש מנהל שפ"ע למוקד העירוני יחד עם צוות יהודי כדי לפקח על הפעילות והמצלמות במהלך השבת. תפיסת ההפעלה אותה הוביל כהן היתה להיעזר בכונן נכרי בתפעול המוקד במקרי חירום כפי שהיה נהוג עד כה. למרות היתר רבני שהוצג בפניו בעקבות מקרה חירום שהתעורר בעיר, כהן טען שאין זה נכון לנהוג כך,בוודאי שלא בעיר שרובה חרדית. הדבר עורר את חמת הממונה עליו שדרש לפטרו, ובעילה זו הוא הוזמן לשימוע ולפיטוריו.

    ברקע חילוקי הדעות בהם מעורבים בכירי ש"ס בעיר ואף בכנסת עולה אפשרות כי נושא זה יעמיק את השסעים בקואליציה של בלוך בה חברים עשרה חברי מועצה ובהם נציגי ש"ס עימם מנהל המוקד, משה כהן מזוהה. בנושא זה ש"ס משתפים פעולה עם האופוזיציה העירונית שמשתלטת על תפקידים בכירים בשל העובדה כי הם מונים רוב במועצת העיר ומגבים אותו.

    סיפור הפיטורים הזה מטלטל תושבים ועובדים רבים במסדרונות העירייה. הלחץ על עיריית בית שמש מתגבר גם באמצעות אנשי ש"ס שבקואליציה והליכוד שבאופוזיציה, וגם מכתב עובדי עירייה חריג שנשלח לראשת העיר בבקשה לבטל את החלטתה.

     

    מעיריית בית שמש נמסר בתגובה:

    מנהל המוקד היוצא מר משה כהן סיים את תפקידו לאלתר בהתאם להחלטת ועדה בראשות המנכ"ל. פרוטוקול הועדה ובכלל זה רצף שיחות הבירור אליהם זומן עם מנכלי העירייה הקודמים וסמנכ"ל משאבי אנוש נותרים חסויים מתוך שמירה על צנעת הפרט. אין לראש העיר ד"ר בלוך כל נגיעה ומעורבות בעניין.

    ביחס למחזור טענת עובדי העירייה שעזבו אין לי אלא לומר כי לא ניתן לבקש ממאן דהוא לעבוד בעומס וסביבת עבודה שאין הוא רוצה בהם והחלטות השונות היו אישיות. מצער שיש מי המבקש להשתמש בשבת קודש כמטבע עובר לסוחר ולנצלה שלא מן העניין לצורך אישי. הקשר בין שבת לבין סיום עבודת מנהל המוקד הוא מדומיין.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      כמה מתפטרים וואו

    2. 5

      וואו כמה מתפטריםםם

    3. 4

      בושה שאין קליטה סלולרית בעיר במקרים דחופים
      בכל עיר יש קליטה רק בבת שמש אין זה ממש עצוב

    4. 3

      גם עניין של מסכות למה בישיבות ובבהס לא מקפידים על מסכות צריך לעקוף את זה

    5. 2

      אין כמו עליזה. סופסוף עושה סדר בברדק ולא נותנת לעסקונב החרדית( שבאמת ממש לא מייצגת את כלל הציבור החרדי בבית שמש!)להרוס.
      חרדי גאה שבחר בעליזה!