כתב אישום נגד מציתי שריפה בירושלים

    ישראל רובין 2 Comment on כתב אישום נגד מציתי שריפה בירושלים

    כתב אישום הוגש נגד חמישה קטינים בחשד להצתת שריפה ירושלים. לפי כתב האישום, הקבוצה נתפסה לאחר שהבעירו מכולה בשכונת רמת שלמה שבירושלים ולאחר מכן ניסו להבעיר חורשה סמוכה

    צילום: אריאל קדם רשות הטבע והגנים
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי לנוער כתב אישום נגד חמישה קטינים בני 17 ו-16, תושבי ירושלים, בני ברק ובית שמש, בגין הצתת שריפת הענק בסמוך לירושלים, אחד מהם הואשם גם בשיבוש מהלכי משפט.

    על פי כתב האישום, ביום 15.8.21 פרצה שריפת ענק באזור ירושלים, שגרמה נזקים רבים, וזכתה לתהודה ציבורית גדולה מאד. מספר ימים לאחר מכן, ביום 18.8.21 בשעה שתיים בלילה, הגיעו שניים מהנאשמים לשכונת רמת שלמה בירושלים, שם הבחינו במכולה גדולה למחזור קרטונים הממוקמת בסמוך לבניין מגורים. אחד מהם ניגש אל המכולה והצית אותה באמצעות מצת עד אשר האש התפשטה ושרפה את המכולה.

    הנאשם השני תיעד את השריפה באמצעות הטלפון הנייד שלו. למקום הוזעקו כוחות משטרה וכיבוי אש והנאשמים נמלטו מהמקום. כעבור שעתיים, על פי עובדות כתב האישום, נפגשו הנאשמים בחורשה בשכונה, שם הבעירו אש בשיחים, באמצעות מזרן בוער ומשטח עץ שהושלך לתוך פח בוער ונגרר אל מתחת לאחד העצים בחורשה. האש התלקחה, אחזה בצמחייה הסמוכה והחלה להתפשט לתוך החורשה. הנאשמים המשיכו להסתכל על האש המתפשטת, ולא עשו דבר כדי למנוע את התפשטותה, על אף שהחורשה קרובה מרחק מטרים ספורים לבתי מגורים בשכונה.

    בכתה האישום מתואר כי כאשר השכנים  הבחינו באש המתלקחת הזעיקו למקום כוחות כיבוי אש והנאשמים נמלטו מהמקום בריצה למשמע הסירנות של מכבי האש. אחד הנאשמים שבר את הטלפון עמו תיעד את האירוע וזרק אותו לפח על מנת להעלים את תיעוד העבירות שבצעו הנאשמים באותו לילה.

    הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של שניים מהקטינים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם, באשר לשאר הנאשמים מבקשת הפרקליטות מביהמ"ש להורות כי הם יהיו נתונים במעצר בית מלא, בפיקוחם של מפקחים מתאימים שיאושרו על ידי בית המשפט, כאשר תנאים אלה יובטחו באמצעות הפקדה וערבויות, ויעמדו בתוקפם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

    בבקשת המעצר צוין כי "הצתת אש – בין אם נעשית בשל שיעמום ובין בשל מניעים אחרים – הינה מעשה מסוכן ביותר, שלא ניתן לנבא את היקפו ונזקיו. הדברים חמורים יותר כאשר מדובר בהצתה בזדון, בכוונה לפגוע ברכוש ובערכי טבע, ובמיוחד כאשר מוקדי ההצתה נמצאים בסמוך לבתי מגורים, ימים ספורים לאחר ששריפת ענק באזור ירושלים, גרמה נזקים רבים לרכוש".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      כמה שקרים בכתבה אחת ארבעה כתבי אישום הוגשו סתם בלי שום ראיות רקעכ

      1. אני מכיר אותם וזה 5