- רדיו קול חי - -

מתכונת החירום תימשך: בתי החולים דוחים את הצעת האוצר

במשרד האוצר הודיעו על פתרון למשבר בתי החולים הציבוריים, מנהלי בתי החולים דוחים את ההצעה ומבהירים כי העבודה במתכונת חירום תימשך "עד להגעה להסכמות מלאות".

במשרד האוצר פרסמו לפני זמן קצר כי החשב הכללי באוצר, העביר לבתי החולים הציבוריים מקדמה בסכום של למעלה מ-100 מיליון שקל באופן מיידי על חשבון כספי הסיוע שהובטחו להם לשם התמודדות עם משבר הקורונה, וזאת "חרף העובדה שמבחני התמיכות לא הושלמו", כלשון ההודעה.

באוצר ציינו, כי המקדמה מועברת בהמשך לפגישה שנערכה אתמול בין מנכ״ל משרד האוצר, רם בלינקוב, לשר הבריאות ניצן הורביץ ומנכ״ל משרדו, פרופ׳ נחמן אש, וכחלק מתקצוב מלוא הסכומים, כמובטח, למערכת הבריאות בעבור הנושא. יתר הכספים יועברו עם השלמת מבחני התמיכות וכחלק מהתקדמות לוחות הזמנים.

"העברה זו תאפשר לבתי החולים הציבורים לחזור לפעילות שגרתית ותקינה ולמקד את מאמציהם בהתמודדות עם משבר הקורונה", מסרו במשרד האוצר.

מנגד, מנהלי בתי החולים הציבוריים הודיעו על דחיית ההצעה: "שיטת הסלמי של משרד האוצר מטרתה להרעיב את בתי החולים. שיתוף הפעולה של הנהלת משרד הבריאות עם שיטת הטפטוף וההרעבה – מביש ומבזה את מערכת הבריאות בשיא משבר הקורונה. זהו מחדל חריף של משרד הבריאות שהתעכב בקביעת התבחינים ופוגע בתפקוד בתי החולים", נמסר בהודעתם.

לדבריהם: "ראשי משרד האוצר והבריאות רוצים לחנוק אותנו ולא לאפשר לנו להתפתח ולתכנן את השנה הבאה. בלי תקציב מוגדר וברור אי אפשר לרכוש ציוד, לגייס רופאים ואחיות, או לנהל בית חולים".

מנהלי בתי החולים הבהירו, כי מחאתם תימשך: "העבודה במתכונת חירום תימשך ללא הגבלת זמן עד למילוי מלוא ההסכם".