בתגובה להתפרעויות בגבול: צה"ל תקף מוצב של חמאס ברצועה

    אתר קול חי 1 Comment on בתגובה להתפרעויות בגבול: צה"ל תקף מוצב של חמאס ברצועה

    צה"ל תקף מוצב של חמאס ברצועה בתגובה להתפרעויות בגבול. מאות פלסטיני התפרעו הערב סמוך למעבר קרני, השליכו רימוני הלם ומטעני צינור והבעירו צמיגים. צה"ל הגיב בירי, בעזה דיווחו על 11 פצועים

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צה"ל תקף הלילה (בין מוצ"ש לראשון) את מוצב צלאח א-דין, המשמש את ארגון החמאס לייצור אמצעי לחימה וכמתחם אימונים וממוקם במרכז הרצועה.

    בנוסף, הותקף פיר מנהרה של חמאס בבית חאנון, בתפון הרצועה.

    דובר צה"ל מסר: מטוסי קרב תקפו הלילה מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס, אשר משמש לאימונים ולייצור אמצעי לחימה וכן הותקף פיר מנהרת טרור, בסמוך לג׳באליה.

    בצה"ל הדגישו כי התקיפות בוצעו בתגובה להפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל וההתפרעויות האלימות ברצועת עזה.

    מאות פלסטינים התפרעו הערב בגבול רצועת עזה סמוך למעבר קרני. המתפרעים השליכו רימוני הלם ומטעני צינור, הבעירו צמיגים והפריחי בלוני תבערה לעבר שטח ישראל.

    במקביל, צה"ל נפרס במקום בכוחות מתוגברים, בסיוע צלפים וטנקים. בעזה דיווחו על 11 פלסטינים שנפצעו כתוצאה מירי צה"ל, שלושה באורח בינוני.

    ההתפרעויות הערב החלו לאחר ההחלטה של חמאס לחדש את פעילות יחידת 'ההטרדות הליליות', זאת על רקע חוסר שביעות רצונם מהתנאים החדשים שהציבה ישראל להעברת הכסף הקטארי לרצועה.

    בחמאס מאיימים להמשיך ולקיים את הפרות הסדר וההתפרעויות גם במהלך השבוע הקרוב. "המועד האחרון של הכיבוש פג והמצור המתמשך על עזה דוחף אותנו 'להפוך' את יישובי העוטף ולהפוך את חייהם לגיהנום. ההסלמה הדרגתית מתחילה הערב עם הבלול הלילי במזרח עזה ומחר יחזרו בלוני התבערה. מזהירים את האויב מפני הכוונה לפגוע בצעירים שלנו, כי זה יעלה לו במחיר שמעולם לא לקח בחשבון", אמרו הערב בעזה.

    תא"ל במיל' צביקה פוגל: "אי אפשר לקנות בכסף שקט לאורך זמן"

    מוקדם יותר הערב פעלו צוותי כבאות והצלה יחד עם צוות קק"ל בשתי שריפות קוצים בתחום מועצה אזורית אשכול. חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבע כי השריפות נגרמו מבלוני תבערה.

    כזכור, גם בשבוע שעבר התפרעו מאות פלסטינים סמוך לגדר הגבול. במהלך ההתפרעויות נורה לוחם מג"ב, בראל חדריה שמואלי, שנפצע באורח אנוש ומאושפז זה שבוע בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

    ביום חמישי האחרון אישרה הממשלה שורה של הקלות לרצועה. ביניהם: הרחבת הכנסת ציוד וטובין לפרויקטים אזרחיים בינלאומיים ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום, ייבוא רכבים חדשים לרצועה וחידוש המסחר של עזה ליהודה ושומרון.

    בנוסף, הוגדלה מכסת הסוחרים העזתים העוברים דרך מעבר ארז ב-1,000 נוספים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חח איזה ילדים טובים כולם מפגינים עם מסיכות