אשדוד • אדמו"רי אביחצירא לש"ס: גט כריתות או הסכם שלום

    גואל ועקנין No Comments on אשדוד • אדמו"רי אביחצירא לש"ס: גט כריתות או הסכם שלום
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתיחות בש"ס באשדוד. השמועות על הצבתו מחדש של יו"ר רשימת ש"ס הוותיק עמרם כנפו ברשימה לבחירות הקרובות נתקלת בקשיים רבים.

    קצת היסטוריה: לפני חמש שנים בערב הבחירות הקודמות נרשמה התנגדות איתנה מצד צדיקי בית אבוחצירה באשדוד לעמרם כנפו שלדבריהם מתעלל במוסדותיהם. עיקר ההתנגדות הגיעה מביתו של האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירה.לאחר מו"מ ארוך הוחלט על הצבתו של עו"ד בני חדד בראשות הרשימה, כאשר עמרם כנפו שני לו אך מקבל את התפקיד הבכיר. חדד טען בהמשך כי היה סיכום חשאי על רוטציה בתפקיד הבכיר, אולם הוא לא הצליח להביא ביסוס לשמועה. בנוסף, התחייב עמרם כנפו לרבי יקותיאל במכתב הכתוב בכתב ידו שהעביר לבית הרב לפני חמש שנים להתפטר אם רק יורה לו,  אומר ל'זירה מקומית' אחד ממקורבי הרב יקותיאל אבוחצירא.

    "למעשה הוא מסיים חמש שנים של התעללות ברב שבשיאם התקבלו צווי הריסה לחלקים ממוסדות התורה של הרב שליט"א בו בזמן שהוא מכהן כאחראי על התכנון ובניה בעיר מה שגרר כבר במהלך הקדנציה דרישה חד משמעית מכיוונו של רבי יקותיאל אביחצירא להדיח את עמרם כנפו מתפקידו כסגרה"ע בפרט ומרשימת ש"ס ככלל.

    יצויין כי הזעם העיקרי המופנה כלפי יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי הינו בגלל שלפני הבחירות הכלליות פנה דרעי לרבני משפחת אביחצירא שיחתמו על מכתב בו הם תומכים בתנועת ש"ס ואף קוראים לקהל חסידיהם לנהוג כך ולהצביע עבור מפלגת ש"ס, כאשר התנאי מבחינתם הוא שלא יעשה שום דבר באשדוד ללא הסכמת האדמו"ר רבי יקותיאל ובטח שלא לבצע מהלך שפוגע בו ובמוסדותיו ועל כך התחייב אריה דרעי מפורשות לאחר שגם שמע מכלל רבני המשפחה ומהאדמו"ר רבי דוד אביחצירא כי במידה וינהג אחרת משפחת אביחצירא תתן לש"ס גט כריתות.

    דברים דומים שמע מספר פעמים גם ח"כ יצחק וקנין מש"ס שמונה על ידי מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א לטפל בכל הכאוס מול משפחת אביחצירא.

    הלחץ מאנשי השטח בעיר אשדוד גרם לח"כ אריאל אטיאס להגיע בהפתעה לביתו של רבי יקותיאל מלווה ברבי פנחס אביחצירא כדי לנסות ולגשר על הפערים שכפי הנראה בשלב זה רחוקים מלהסתדר לאור העובדה ששורר חוסר אמון מוחלט בין רבני אביחצירא, אך גם הוא שמע שם דברים ברורים וחסרי פשרות.

    עוד שמע אטיאס בפגישתו עם הרב כי במידה ודרעי יחליט ללכת עד הסוף עם כנפו, רבני המשפחה יתמכו במפלגת "קול הלב" המתמודדת על מקום למועצת העיר וראשיה אף תומכים בצבי צילקר כמועמד לראשות העיר אשדוד.

     בקרב רבני המשפחה ניסו כל העת ללחוץ על דרעי שימנה את יצחק אלחרר במקומו של עמרם כנפו אך שם אומרים כי אריה העדיף להכניס לרשימה את נהגו לשעבר אבי אמסלם ולשם כך שלח את אלחרר לנהל את לשכתו של ראשל"צ הרב יצחק יוסף שנבחר רק לאחרונה למשרת הרב הראשי לישראל.

    לאחרונה אף פורסם בשם מקורבו של כנפו יהודה אבידן כי התקיימה שיחה קשה מאוד בין הבבא ברוך לבין אריה דרעי ובה הוא נוזף בו על כך שאינו מקשיב לרבני המשפחה אך מקורביו של הבבא ברוך אומרים כי מעולם לא התקימה שיחה כזו בין הרב לאריה דרעי וכי למשפחת אביחצירא אין בעיה עם אבי אמסלם אלא אך ורק כנגד עמרם כנפו שהתנכל למוסדות התורה ע"ש הבבא סאלי והבבא מאיר זיע"א.

    יצויין כי גם יהודה אבידן מכחיש כל קשר לפרסומים בשמו וכי אינו יודע מי הוציא אותם.

    כל הנסיונות לקבל את תגובת עמרם כנפו לא צלחו. לכשתגיע תגובה נשמח לפרסמה.



    0 תגובות