לאור ההתנכלויות; דרישה: להכיר בנהגים כעובדי ציבור

    צבי טסלר No Comments on לאור ההתנכלויות; דרישה: להכיר בנהגים כעובדי ציבור

    בארגון נהגי האוטובוסים בישראל, קוראים להכיר בנהגים כעובדי ציבור: "רק הכרה שכזו תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ישבו מאחורי סורג ובריח"

    אוטובוס. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נהג אוטובוס ציבורי חווה התנכלות פיזית לפנות בוקר (שלישי) בעפולה לאחר שהסיע נוסעים בקווי הלילה. הנהג שנסע בקו 193 הותקף קשות בצומת כיבוי אש בעפולה לאחר שביקש מנוסע לעטות מסכה. התוקף פגע בנהג בעזרת פלאפון בו הוא היכה אותו קשות. הנהג פונה לבית החולים בעפולה כשהוא סובל מפגיעות קשות, נפיחות בפנים ופצעים שותתי דם.

    בכאן חדשות פורסם הבוקר כי קטין שחשוד בתקיפת נהג האוטובוס הסגיר עצמו למשטרה. הוא נעצר ויובא הבוקר לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו. לחוקרים הוא סיפר כי חשב שהטלפון שנפל לנהג שייך לו. לדבריו, הנהג הוא זה שתקף אותו, והוא נאלץ להגן על עצמו.

    נהג האוטובוס שהותקף, שאדי סלאח אלדין, סיפר לכאן חדשות: "עלה מישהו שביקשתי ממנו לשים מסכה ואמר שיש לו אישור, ביקשתי שיראה לי אותו. חשבתי לתת לו מסכה ואז הוא נתן לי מכה על הראש וברח. יש הרבה ויכוחים על מסכות, צריך לשים לזה סוף".

    מקרה זה מצטרף לעלייה התלולה בתקיפות הנהגים ונותני שירות בזמן האחרון. על פי נתוני ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית אשר עוקב אחר הנושא דרך דו"ח שנתי מקיף, בשנת 2020 חוו הנהגים 3,644 מקרי אלימות פיזית. בפועל, המספר גבוה בהרבה שכן רק 47% מהמקרים דווחו. בנוסף לכך, 40% מהנהגים דיווחו שחוו אלימות פיזית בעבודתם במהלך שנת 2020 (19% מהם דיווחו על 3 ויותר מקרים).

    בארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית, קוראים להכיר בנהגים כעובדי ציבור: "רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ישבו מאחורי סורג ובריח. על רשויות החוק לפעול בהתאם. חייבים לעצור לאלתר את כדור השלג הזה בו תוקפים נהגים השכם וערב. יש לעצור את טרור האוטובוסים נגד הנהגים היום בו נהג ירצח על הכביש קרוב מתמיד".



    0 תגובות