במקום שר הביטחון, שר הדתות נשלח לדבר על איראן: "יש תוכנית מקיפה"

    איתי גדסי No Comments on במקום שר הביטחון, שר הדתות נשלח לדבר על איראן: "יש תוכנית מקיפה"

    שר הדתות מתן כהנא נשלח לדבר מטעם הממשלה על סוגיית האיום האיראני בכנסת, ולא שר הביטחון ב ני גנץ שנמצא במתיחות מול ראה"מ בנט לאור פרסום ביקורו במוקטעה. שר הדתות כהנא אמר כי בעת ביקורו של ראה"מ בארה“ב, "ראש הממשלה הביע את עמדתו לפיה חזרה להסכם הגרעין, ה- JCPOA, תהיה טעות"

    מתן כהנא צילום: פלאש 90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במקומו של שר הביטחון בני גנץ שביקש לדבר על הסוגייא האיראנית בכנסת, הקואליציה לא אפשרה לשר הביטחון לדבר בשמה ככל הנראה על רקע המתיחות בין בנט לגנץ לאור פרסום הפגישה בין גנץ לאבו מאזן במוקטעה.

    שר הדתות מתן כהנא שנשלח להגיב להצעה לסדר בעניין התנהלות הממשלה בסוגיה האיראנית, אמר במליאה: "הממשלה החדשה, שמכהנת כשלושה חודשים, קיבלה לטיפולה מצב נתון בו תכנית הגרעין האיראנית נמצאת בשלב המתקדם ביותר שלה. הממשלה, מיומה הראשון, נדרשת לנושא בכל תשומת הלב והמשאבים" הבהיר כהנא.

    לדברי שר הדתות כהנא, "בביקורו בארה“ב, ראש הממשלה הביע את עמדתו לפיה חזרה להסכם הגרעין, ה- JCPOA, תהיה טעות, וכי ישראל אינה צד להסכם. הוא הסביר לאמריקנים שבנקודת הזמן הזאת, הסרת הסנקציות תחזק מאוד את המשטר האיראני וכי התועלת שבהגבלת ההעשרה מוגבלת מאוד בהינתן ההתקדמות המשמעותית שהאיראנים עשו כבר".

    עוד הוסיף כהנא כי "במקביל הבהיר, כי ישראל שומרת על זכותה לחופש פעולה מלא מול איראן. ראש הממשלה הציע תכנית שמתמודדת באופן רציף עם כל ההיבטים של תכנית הגרעין, לא רק ההעשרה, ובנוסף, עם התוקפנות האזורית של איראן, שהפכה נועזת ומסוכנת יותר לאחרונה".

    השר כהנא פנה לאופוזיציה ואמר, "בנושא האיראני, אנו מצפים לגיבוי גם מהאופוזיציה. מיותר לציין כי זהו עניין בליבת הביטחון הלאומי של מדינת ישראל, ואסור שיהיה כלי לניגוח פוליטי".



    0 תגובות