ח"כ אקוניס: "אתם כובלים את ידי לוחמינו בכדי לשמור על הקואליציה"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ אקוניס: "אתם כובלים את ידי לוחמינו בכדי לשמור על הקואליציה"

    בדיון מיוחד שהתקיים במליאת הכנסת על האיום האיראני, הסביר ח"כ צחי הנגבי את הטעות של הממשלה בתפיסת הביטחון מול איראן כיום. מתן כהנא השיב בשם הממשלה על המענה לאיום כיום. ח"כ אקוניס תקף את הממשלה על רקע רצח החייל בראל שמואלי הי"ד בגבול עזה

    אופיר אקוניס צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האיום האיראני בעידן ביידן – בנט: מליאת הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון בהצעת לסדר שהגיש ח"כ צחי הנגבי (הליכוד) בנושא "התעלמות הממשלה מן ההתפתחויות החמורות בנושא איראן".

    ח"כ הנגבי התייחס בדיון לבעייה כיום על רקע הפגישה המדינית בוושינגטון: "השאלה היום היא פשוטה, מה על מדינת ישראל לעשות כדי להבטיח שאיראן לא תשלים בהצלחה את תוכניתה הגרעינית ולא תהווה איום קיומי על מדינת היהודים בכך שמשטר פנאטי, פונדמנטליסטי, אוחז בנשק להשמדה המונית? מה שצריך לעשות הוא בדיוק מה שבפגישת הנשיא ביידן עם ראש הממשלה בנט לא קרה. לא רק שזה לא קרה, אלא שההיפך הוא שקרה".

    הנגבי הבהיר כי "המפגש הזה שיקף את הבעיה החמורה שאליה נקלעה מדינת ישראל מאז חודש יוני האחרון. יש לנו ממשלה שהיא חסרת ניסיון, חסרת ביטחון, חסרת חזון, חסרת תעוזה, מהוססת, במידה רבה גם משותקת. בפגישת בנט-ביידן, שם למעשה התבהר לנו שלא מדובר רק בחוסר הבנה, בחוסר ניסיון, ראש ממשלה בתחילת דרכו, אלא במדיניות שגויה מן היסוד, מדיניות שהיסוד המרכזי שלה הוא חוסר אחריות כי היא למעשה מציבה לפתחה של ישראל סכנה קרובה וודאית".

    השר מתן כהנא השיב בשם הממשלה ואמר: "הממשלה החדשה, שמכהנת כשלושה חודשים, קיבלה לטיפולה מצב נתון שבו תוכנית הגרעין האיראנית נמצאת בשלב המתקדם ביותר שלה. הממשלה, מיומה הראשון, נדרשת לנושא בכל תשומות הלב והמשאבים".

    בביקורו בארצות-הברית, ראש הממשלה הביע את עמדתו לפיה חזרה להסכם הגרעין תהיה טעות, וכי ישראל אינה צד להסכם. הוא הסביר לאמריקאים שבנקודת הזמן הזו הסרת הסנקציות תחזק מאוד את המשטר האיראני. במקביל הבהיר כי ישראל שומרת על זכותה לחופש פעולה מול איראן".

    ח"כ אופיר אקוניס אמר בדיון: "חייל נרצח על-ידי פרא אדם שעדיין מסתובב חופשי ברצועת עזה. אז הביקור בוושינגטון הסתיים, האם אתם עדיין לא מגיבים משום שאתם מפחדים שהממשלה תתפרק? משום שחבר הכנסת מנסור עבאס והתנועה האסלאמית, אחיהם של חמאס ברצועת עזה ושל האחים המוסלמים במצרים, שהם לא יהיו בממשלה ואז אין ממשלה. אתם כובלים את ידי כוחותינו כדי לשמור על הקואליציה שלכם. חרפה כזאת עוד לא הייתה".



    0 תגובות