הרב הראשי: "ארגונים עם הון עתק מנהלים מלחמה כנגד הרבנות הראשית"

    איתי גדסי No Comments on הרב הראשי: "ארגונים עם הון עתק מנהלים מלחמה כנגד הרבנות הראשית"

    הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, הגאון הרב דוד לאו ערך שיחה עם רבנים מכל העולם לקראת השנה החדשה והאתגרים עמם מתמודדים הרבנים. הרב תקף במהלך השיחה את הניסיונות להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה, תוך רצון להרוס את הרבנות הראשית ע"י ארגונים בעלי הון מחו"ל

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חיזוק הרבנות הראשית מרבני העולם: עשרות דיינים, אבות בתי דין, רבני ערים וקהילות מכל רחבי העולם השתתפו בכינוס מיוחד בראשות נשיא בית הדין הגדול הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, לדון בנושאים העומדים על הפרק ולקראת השנה החדשה.

    במפגש המיוחד השתתפו מעל 60 דיינים ורבנים מבתי הדין והקהילות מהריכוזים היהודיים בעולם, ביניהם, ארצות הברית, קנדה, צרפת, מקסיקו, ארגנטינה, אוסטרליה, דרום אפריקה וערב הסעודית.

    את המעמד פתח המנחה הרב גבריאל דיין, אשר הודה לארגון 'תורה בוקס' על האכסניה שאפשרה את קיום הכינוס חוצה היבשות, וכיבד את הרב הראשי הגר"ד לאו לשאת דברי פתיחה.

    הרב הראשי פתח את דבריו אל דייני ורבני העולם והתייחס לתקופה הקשה איתה מתמודדת הרבנות: "אנו נמצאים בתקופה מאוד לא פשוטה, לצערנו בעשר השנים האחרונות יש הרבה אנשים שמנסים למשוך את העגלה לכיוון אחר לגמרי, ולהפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה".

    הרב סיפר כי "ארגונים עם הון עתק מנהלים מלחמה כנגד הרבנות הראשית, כי היא זו שעומדת בפרץ לשמור על כרם בית ישראל, על טהרת השולחן הטהור ועל טהרת הכניסה לעם ישראל".

    הרב הראשי הבהיר בשיחה כי "אנחנו במכנה משותף עם רבני העולם, שלא יספרו לנו על נתק חלילה שקיים בין הרבנות הראשית ליהדות התפוצות, זה לא נכון. אתם הרבנים יודעים ומכירים את יהדות התפוצות ואתם יודעים שנכון שלצערנו ישנה התבוללות שצריך להילחם כנגדה, אבל חוץ מההתבוללות יש גם ברוך השם התעוררות, ואתם עמלים ללבות את הגחלת היהודית, להגדיל אותה ולשמור אותה בצורתה המקורית" ציין הרב הראשי לשבח את פעולות הרבנים בעולם.

    הרב ביקר את המגמות השונות בחו"ל שמביאות לניתוק מהיהדות, "לא כל מה שיש באמריקה הוא טוב, יש שם גם קהילות שמרחיקות יהודים מדתם, יש שם כאלה שגם גורמים להתבוללות, יש שם גם כאלה שמנתקים בתארים יפים של תיקון עולם, מנתקים את היהדות מהבית, מנתקים את היהודים משרשרת הדורות, ודווקא אתם הרבנים העמלים על כך".

    בסיום דבריו אמר הרב הראשי: "בתי הדין מסורים ללכת בדרך המסורה והופכים אבן על אבן בניסיון לעזור למי שמתדיין מולנו, אבל עושים זאת בתוך ארון הספרים והמסגרת שלנו, כי אנחנו יודעים ששמירה על מסורת הפסיקה וההלכה זה מה שישמור על העם היהודי, אם רוצים לבוא ולשנות – כל המשנה ידו על התחתונה".

    לאחר מכן עלו נציגי הדיינים מבתי הדין ברחבי העולם לשאת דברים ולהעלות שאלות משולחן בית הדין לדיון בפני כלל המשתתפים ולהכרעת הרב הראשי.

    בין הדוברים: הרב יהורם אולמן – אב"ד סידני אוסטרליה, שהעלה את הבעיות הצפויות לאור הכוונה לבצע שינויים בהליכי הגיורים. הרב אריה רלב"ג – אב"ד אגודת הרבנים דאמריקה, שהעלה דיון על חליצה לקטוע רגל שנעשה בבית דינם. הרב יונה ריס – אב"ד שיקאגו ארה"ב, שהעלה את נושא כתב הסירוב והכפיה בגט. הרב זאב גולדשטיין – הרב הראשי לדרום אפריקה, שהציע לקבוע סטנדרטים אחידים בכל בתי הדין.

    הרב יחיא טובול – אב"ד ליון צרפת, העלה נושא גיורי פונדקאות והשאלות ההלכתיות העולות ממנו, הרב יעקב חוטובלי, אב"ד וינה אוסטריה דיבר על מקרים בהם רבנים מחוץ לוינה מחתנים זוגות ללא בירור עם בתי הדין המקומיים, הרב שלמה טוויל הרב הראשי למקסיקו דיבר על נושא הסכמי קדם הנישואין והיחס אליהם, והרב גבריאל דוידוביץ הרב הראשי לארגנטינה העלה את נושא סרבנות הגט במקרה של גירושין אזרחיים.

    לסיום הודה הרב יעקב חביב מרבני צרפת, בשם כלל הדיינים והרבנים, על קיום המפגש המרתק שבוודאי יביא תועלת גדולה לכלל דייני העולם בעבודת הקודש וביקש כי יתקיים מפגש מעין זה לעיתים תכופות יותר וכן הודה לנשיא ביה"ד הגדול הגר"ד לאו.על שיתוף הפעולה התמידי עם דייני העולם.



    0 תגובות