בצל החשש הכבד מהדבקות: למעלה משני מיליון תלמידים שבו לבית הספר

    צבי טסלר No Comments on בצל החשש הכבד מהדבקות: למעלה משני מיליון תלמידים שבו לבית הספר

    למעלה משני מיליון תלמידים שבו הבוקר לספסל הלימודים, כאשר כרבע מיליון מהם ילמדו מהבית כבר מהיום הראשון, בשל הימצאותם בבידוד או שפחות מ-70% מהכיתה מחוסנת

    כיתה בבית ספר. אילוסרטציה צילום: Miriam Alster/Flash90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצל החשש הכבד מהדבקות נרחבות ובידודים חוזרים, כ-2.4 תלמידים חוזרים הבוקר (רביעי) לבית הספר ופותחים את שת הלימודים החדשה. מתוכם 176 אלף הם תלמידי כיתות א'.

    כבר ביום הראשון ללימודים, לא כל התלמידים ישובו לספסל הלימודים – כ-91 אלף תלמידים שוהים בבידוד ועוד כ-150 אלף תלמידים יתחילו את הלימודים מהמחשב בבית מאחר והם מתגוררים ביישובים אדומים ובכיתות שלהם יש פחות מ-70% מחוסנים/מחלימים.

    מתווה פתיחת הלימודים: כמעט ללא מגבלות פרט לכיתות הגבוהות

    ‏משרד החינוך שלח היום מכתב למנהלי בתי הספר, בו הוא מבהיר כי אין להגיע ללמד ללא תו ירוק או בדיקה שלישית: "מורה שיגיע לכיתה ללא תו ירוק או בדיקה שלילית עובר עבירת משמעת, וההתנהלות עלולה להגיע לכדי עבירה לפי דיני העונשין".

    אתמול (שלישי), עם אישור התקנות על ידי קבינט הקורונה, פרסם משרד החינוך את התכנית הלאומית לפתיחת שנת הלימודים, באופן מלא, מקיף ומפורט.

    שנת הלימודים תתנהל בהתאם למתכונת הלימודים הבאה:

    ביישובים ירוקים/צהובים/כתומים:

    • גני ילדים, צהרונים וכיתות א'-יב' יקיימו למידה מלאה על פי מערכת השעות הקבועה, בכל ימות השבוע.

    בישובים אדומים

    • בגני הילדים, בכיתות א-ד' ובצהרונים: הלמידה תתנהל כרגיל, בתוך המסגרות.

    • בכיתות ה'-ז': הלמידה תמשך אך תוך נקיטת פעולות ל"צמצום מגעים" (בישובים כתומים ואדומים). המשמעות: בתי הספר יוכלו לבחור, למשל, ללמוד במתכונת של קבוצות או בשטח פתוח או במתכונת אחרת.

    • בכיתות ח'-יב': יעברו ללמידה בשטח פתוח או למידה מרחוק, אם בכיתת האם יש פחות מ-70% פטורי בידוד. אם בכיתה יש יותר מ-70% פטורי בידוד – ימשיכו ללמוד פיזית, במסגרות.

    • אופן חישוב 70% פטורי בידוד: בחישוב זה נכללים תלמידים מחלימים, מחוסנים בחיסון שני וחיוביים בבדיקה סרולוגית, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. יחד עם זאת, במהלך חודש ספטמבר גם תלמידים שקיבלו מנת חיסון ראשונה יכללו במניין הנדרש (70%), אך הדבר לא מקנה להם פטור מבידוד במקרה של מגע עם מאומת.

    • תלמידים בשילוב אישי בחינוך הרגיל: ילמדו ככל יתר תלמידי הכיתה.

    • חינוך מיוחד ונוער נושר ובסיכון: ימשיכו ללמוד כרגיל במסגרות.

    הצגת תו ירוק או תוצאת בדיקה שלילית בבתי הספר ובגני הילדים:

    • כל הבאים לגני הילדים ולבתי הספר ובכלל זה, עובדי הוראה, מפעילים חיצוניים והורים יציגו תו ירוק או תוצאת בדיקה שלילית בכניסה, פרט לתלמידים הלומדים במקום. יש לציין כי רק תוצאה של בדיקה מהירה (אנטיגן) שבוצעה בתחנת בדיקה, ויש לה אישור ממשרד הבריאות (באמצעות אימות או ברקוד), תתקבל.

    • כל אחד מאלה שצויינו מעלה שלא יציג בדיקה, לא ייכנס אל הגן או אל בית הספר. עובד הוראה שבחר לא התחסן ולא להציג בדיקה לא ייכנס אף הוא.

    הורים בתקופת ההסתגלות בלבד:

    • בתקופת ההסתגלות למסגרת החדשה: במהלך שבעת ימיו הראשונים של התלמיד בגן או בבית הספר, יתאפשר להורה ללוות את ילדו רק בשטח פתוח של הגן או בית הספר (בחצר, למשל), גם אם אין לו תו ירוק או תוצאת בדיקה שלילית בבדיקה.

    תלמידים:

    • ביום הראשון ללימודים (1.9), המורים, המורות והגננות יאספו מילדי הכיתה או הגן את אישורי ההורים על תוצאה שלילית בבדיקה המהירה הביתית.

    התכנית המלאה

    שנת הלימודים תפתח כסדרה תוך שימוש נרחב בבדיקות מהירות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט עם בנו דוד, בהכנות אחרונות לקראת היציאה לבית הספר ופתיחת שנת הלימודים | צילום: חיים צח /לע"מ

    במערכת הבריאות מודאגים מפתיחת שנת הלימודים ומהצפי לעלייה נוספת בשיעור המאומתים. מנגד, תיתכן גם מגמה חיובית של עלייה משמעותית בשיעור התחסנות בני נוער, בעקבות מבצע החיסונים בבתי הספר. עד כה 24.2% מהתלמידים מחוסנים, אולם מרביתם מתחת לגיל 12 ולא יכולים להתחסן כלל.

    פרופ' רהב: "הצפי הוא לעלייה בהתחסנות בני נוער, עם פתיחת שנה"ל"

    במערכת החינוך החרדית נפתחה שנת הלימודים כבר בראש חודש אלול, ועשרות כיתות כבר נכנסו לבידוד מאז.

    אתמול (שלישי) קיימה ועדת הבריאות של הכנסת, דיון היערכות לפתיחת שנת הלימודים החדשה.

    משרד החינוך בדיון ההיערכות: "מודעים לכך שהשנה הזאת תהיה לא פשוטה"

    שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון אמרה בדיון: "בשבוע שעבר התקבלה החלטה בקבינט הקורונה לפתוח את השנה ב-1 בספטמבר, מתוך הכרה בחשיבות של החזרת הילדים לשגרה של יציבות וודאות ושגרת לימודים אחרי שנה וחצי כל כך מאתגרות. אני מודעת לחששות של ההורים ובקרב הציבור, אנחנו כולנו רוצים לתת סביבה בטוחה לילדים שלנו. מדובר בניהול סיכונים ובמתווה שגובש יחד עם ההורים וגורמים נוספים".

    "חשוב לנו להחזיר את הילדים למערכת ולעשות את המקסימום כדי לשמור על הבריאות שלהם ועל רצף הלימודים בתוך בית הספר". עוד אמרה כי מערכת החינוך היא הפתרון ולא הבעיה ואחת המערכות היותר מבוקרות. "בעקבות היקף הבדיקות – מעל מיליון בדיקות – אנחנו נגלה מספרים של מאומתים שאולי לא הכרנו לפני כן. בזכות הבדיקות נזהה הרבה מאוד מאומתים וכך נוכל לבודד מסה קריטית של מאומתים ונמנע הדבקה. אני שומעת את הדיבור על ימי בידוד ופגיעה כלכלית ואני רוצה להגיד שהורים שיצטרכו להיות מבודדים בגלל ילד שנכנס לבידוד, זה יהיה על חשבון ימי חג ולא על חשבון ימי עבודה".

    היא התייחסה לחומר הלימוד ואמרה כי יאפשרו למורים לגלות קשב למצב שבו הכיתה נמצאת "ואם צריך לעצור וללמד משהו אחר אז בכל מקצוע אולי נלמד פחות תוכן, אבל נדאג שהילדים היו איתנו והיו פנויים ללמידה".

    יגאל סלוביק, מנכ"ל משרד החינוך אמר: "השנה הזאת תהיה שנה לא פשוטה. הקורונה לא בורחת ולא תעזוב אותנו גם אחרי שמחת תורה ואני מניח שהיא תלווה אותנו גם בהמשך השנה. נצטרך לחיות לצידה גם במהלך שנת הלימודים הקרובה. יהיו תלמידים שיצטרכו ללמוד בצורה מקוונת, יהיו בתי ספר שנאלץ לסגור כפי שסגרנו את בית הספר של חסידות גור בערב בגלל תחלואה גבוהה".

    "מערכת החינוך מוכנה לפתיחה שלה ב-1 בספטמבר, היא לא תהיה קלה ולא תהיה פשוטה. יחד עם המורים והמנהלים וההורים נוכל על השנה הזאת".



    0 תגובות