תפיסת המחבלים הנמלטים והקרע ברחוב הערבי

    אבי יעקב 1 Comment on תפיסת המחבלים הנמלטים והקרע ברחוב הערבי

    מפגני הכפיות ושאגות זכריא שנפוצו ברחוב הערבי עם בריחת המחבלים מכלא גלבוע התחלפו היום באבל ציבורי ובחילופי האשמות | האם ערביי ישראל הסגירו את המחבלים או סייעו להם? | והצהרות ראשי הטרור לעסקת חילופי השבויים | מרתק

    צילום: Jamal Awad/Flash90.
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפנות בוקר תפסו כוחות הביטחון בישראל ארבעה מתוך ששת המחבלים הנמלטים ובראשם, המפורסם שבהם, זכריא זביידי. יחד עימו נתפס קאסם עראדה. כמה שעות קודם נתפסו אחיו מחמוד עראדה ואדריכל הבריחה יעקב קאדרי.

    הבריחה שעוררה אהדה רצינית ברחוב הפלסטיני התחלפה במפח נפש שלא נראה כמותו כבר הרבה זמן. אחד העיתונאים הפלסטינים כתב בפרופיל הרשת שלו: "הלכנו לישון עם ידיעה כואבת והתעורננו עם ידיעה מזעזעת הרבה יותר".

    היום תועדו "חילופי האשמות" קשים ברשתות החברתיות בין ערביי ישראל לבין הפלסטינים סביב סוגיית הסגרת האסירים. מחד יש הקוראים להם בוגדים, משום שלטענתם הם הסגירו את המחבלים ובוודאי לא סייעו להם כנדרש. מנגד טוענים אחרים שכלי התקשורת בישראל משקרים בעניין הסגרת האסירים כדי ליצור מלחמת אחים בין ערביי ישראל לערביי השטחים.

    הטענה לפי השמועות הנפוצות היא, שהמחבלים הרעבים התדפקו על דלת בית ערבי שהיה בדרכם וביקשו אוכל וסיוע, המשפחה סייעה אך מיד אחר כך הסגירה אותם למנגנוני הביטחון הישראלים שניהלו את המרדף אחריהם.

    מנגד טענו רבים "לטובת" ערביי ישראל בוויכוח זה נבע מתמונות האסירים שנתפסו ופורסמו בתקשורת הישראלית. העובדה כי פניהם של האסירים שנתפסו היו מגולחות והם לבשו בגדים נקיים מלמדת שערביי ישראל אכן סייעו לאסירים הנמלטים. ואכן, אולי בניסיון להוכיח "נאמנות", יצאו היום מאות מתושבי נצרת להפגין בעד המחבלים שנתפסו.

    תמונות הפנים שיצאו מהתפיסה מלמדות על תחושת הנרדפות והבלבול של רב המחבלים זכריא זביידי והמחבל השני שהיה עימו קאסם עראדה. למרבה הלעג התמונות הוחלפו באמצעות תוכנת פוטושופ בחיוכים רחבים וברעננות של הנתפסים לצורך הפצתם ברשתות הערביות.

    התגובות בקרב בכירי ארגוני הטרור היו מבולבלות ודומות לתגובות האזרחים. חלקם ניסה להמעיט בחשיבות התפיסה ולהאדיר את ההערמה ואת הניסיון שהפיל את המערך הישראלי. בראשם, אחרי שקט של שלושה חודשים, ניסה אבו עבידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, להרים את המורל הלאומי הפלסטיני לאחר תפיסת ארבעת האסירים.

    בנאום קצר שנשא הערב הכריז אבו עבידה כי תפיסת האסירים בידי ישראל לא גורעת מההישג שלהם. לדבריו, האסירים שנמלטו מכלא גלבוע יעמדו בראש רשימת המשוחררים שתדרוש חמאס בעסקת האסירים הבאה. גם בכירי הג'יהאד וגם של חמאס.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יצחק שמם בישראל אמןןןןןן