פרופ' אש: "לא קל לי עם מדיניות הממשלה, אבל היא לגיטימית"

    אתר קול חי No Comments on פרופ' אש: "לא קל לי עם מדיניות הממשלה, אבל היא לגיטימית"

    "פתיחת הלימודים במועד – מוצדקת". "הוזלת ערכות הבדיקה המהירה הביתיות – בתוך שבועות". "מעריך שלא יהיה גל חמישי". מנכ"ל משרד הבריאות בחשבון נפש

    נחמן אש צילום: פלאש 90
    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רגע לפני יום כיפור, כשיש בו אופטימיות לגבי הירידה בתחלואת הקורונה, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש מתפנה לחשבון נפש על האסטרטגיה שנקטה הממשלה בגל הקורונה הרביעי, ובריאיון ל'ישראל היום' הוא מדבר על החיסון לילדים, על מתווה הכיתה הירוקה, על הבדיקות הביתיות הזולות – וגם על העתיד ("מעריך שלא יהיה גל חמישי").

    אש מעריך שיום כיפור לא יגרום לעלייה בתחלואה, אך הוא תוהה אם השבים מאומן יקפידו להיכנס לבידוד ולא ללכת לבתי כנסת: "תמיד יש כאלה שנמצאים שליליים בבדיקה בנתב"ג ובהמשך הופכים לחיוביים ויכולים להדביק אחרים, והם חייבים לשמור על בידוד".

    במענה לשאלה אם הגל הרביעי אכן נמצא בדעיכה, פרופ' אש אומר כי הוא אינו יודע לענות על כך: "צריך לחכות עוד שבוע כדי לראות את השפעות תחילת הלימודים, החגים, אומן והפאנג'ויה. אני מרגיש שאנחנו יוצאים מהגל הזה, וזה הגיוני מעצם זה שהתחסנו. אין פה קסמים".

    לשאלה האם האסטרטגיה שמובילה הממשלה, של התמקדות בחולים קשה והכלת המתים, עבדה, ענה אש: "נראה זאת כשבאמת נצא מהגל הנוכחי, אך אני מאמין שהיא תעבוד. יש מחיר לכל אסטרטגיה".

    לאורך כל הגל הרביעי, המלצות משרד הבריאות להטיל הגבלות או להקדים את יישום התו הירוק נדחו או שהתקבלו באיחור. פרופ' אש אומר כי בין שההמלצות מתקבלות ובין שלא, מדובר בהחלטה לגיטימית של הקבינט: "ככה זה עובד, אין אמת מוחלטת. אני מאמין כי מבחינה ערכית, לא נכון היה לקיים בשלב כזה של תחלואה אירועים עם התקהלויות גדולות כדוגמת הפאנג'ויה או משחקי הכדורגל ההמוניים".

    עם זאת, הוא הודה כי "כרופא, כמנכ"ל משרד הבריאות וכפרויקטור, היה לי יותר קל מבחינת האמת הפנימית שלי לו היו ננקטים צעדים שלא היו מביאים אותנו לעשרת אלפים מאומתים. הייתי מרגיש הרבה יותר טוב מבחינה מקצוע לו התו הירוק היה נכנס קודם לתוקף".



    0 תגובות