לאחר קריסת הבניין בחולון: שני בניינים בבני ברק פונו מחשש לקריסה

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on לאחר קריסת הבניין בחולון: שני בניינים בבני ברק פונו מחשש לקריסה

    דיירי שני הבניינים שפונו תשע משפחות בסך הכל הועברו למלון ויז'ניץ בבני-ברק שם נעשות פעולות לסייע להם בהתארגנות לשבת ולחג הסוכות

    צילום: דוברות כב"ה מחוז דן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וידאו: דוברות כב"ה מחוז דן

    שני בנייני מגורים ברחוב בר אילן בבני ברק, פונו הלילה (בין חמישי לשישי) בשל חשש לקריסתם. זאת, לאחר קריסת הבניין בחולון בתחילת השבוע.

    בשעות הלילה המאוחרות, התקבלה הודעה של אזרח עובר אורח במוקד 102 של כבאות והצלה במחוז דן, שהתריע על בניין שנראה בסכנת קריסה ברחוב בר אילן בעיר.

    צוות כבאות והצלה מתחנת בני ברק יצא למקום ומשהגיעו, הבחין מפקד המשמרת בסדקים עמוקים במבנה. לאחר הערכת מצב עם מפקד תחנת בני ברק, טפסר משנה ג'קי בנימיני שהגיע למקום, החליט מפקד התחנה לאור המראה הלקוי של הבניין והסדקים העמוקים, לפנות אותו מכל הדיירים. בנוסף הזעיק את מהנדס העיר.

    צילומים: דוברות כב"ה מחוז דן

    לאחר בדיקת המבנה על ידי המהנדס נקבע על ידו כי מדובר בבניין בסכנת קריסה, יתרה מזאת, לאחר בדיקת מבנה נוסף שסמוך לאותו בניין, החליט מהנדס העיר לפנות גם אותו.

    דיירי שני הבניינים שפונו, תשע משפחות בסך הכל – הועברו למלון ויז'ניץ בבני-ברק שם נעשות פעולות לסייע להם בהתארגנות לשבת ולחג הסוכות. במקביל, החיבורים לחשמל ולגז באותם בניינים נותקו על ידי צוותי הכיבוי, ומיכלי הגז פונו מהאזור, מחשש לפיצוץ גז בעקבות היתכנות לקריסת הבניין.

    כזכור, בתחילת השבוע הגיעו צוותי כיבוי לרחוב סירלין בחולון, לאחר דיווח על סדקים בבניין ודיירים שלא מצליחים לפתוח דלתות. הצוותים שהגיעו למקום ומהנדס של העירייה שהגיע מאוחר יותר – הורו על פינוי מיידי של כל דיירי הבנין וכיממה בלבד לאחר מכן קרס הבניין כשלמרבה הנס הוא היה ריק מיושביו.

    ביום שני האחרון החליט נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי להעניק עיטור ציון לשבח לרשף יוני בוצ'קובסקי, מפקד המשמרת בתחנת כיבוי אזורית חולון שפיקד על אירוע קריסת בניין המגורים, הורה על פינוי דייריו וכך הציל את חייהם.

    בנימוקים לעיטור, נכתב כי רשף בוצ'קובסקי גילה מצוינות, כשירות מבצעית ופיקודיות מהמעלה הראשונה וברוח ערכי הכבאות בהחלטתו להורות על פינוי הבניין לאלתר מכל דייריו הציל הקצין עשרות משפחות ומנע אסון כבד.

    "מרגע שאבחן כי נשקפת סכנת חיים מידית לדיירים רשף בוצ'קובסקי פעל בקור רוח, במקצועיות, ובנחישות למימוש המנדט הנתון בידיו להציל חיים תוך שאינו נכנע להסחות דעת ולחצים לחזור בו מהחלטתו".

    רשף יוני בוצ'קובסקי, מפקד משמרת תחנת כיבוי חולון

    מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הגיע ביום שני, יחד עם צוותי הביקורת, לשטח קריסת הבניין בחולון כדי לבחון מקרוב את האירוע, את פעילות לוחמי האש, המשטרה והעירייה. כמו כן, המבקר שוחח עם הדיירים שבתיהם נהרסו עם קריסת הבניין.

    המבקר הודיע כי בימים אלו משרד מבקר המדינה פועל להכנת דו"ח על טיפול הרשויות המקומיות והממשלה במבנים מסוכנים. כמו כן, המבקר ביקש מצוותו ללוות את טיפול העירייה בדיירים עד למציאת פתרון, גם באמצעות נציבות תלונות הציבור.

    לדברי אנגלמן, "אני רואה חשיבות רבה בהגעה לשטח לצורך הביקורת. הנושא של מבנים מסוכנים נבחן על ידינו בימים אלו. אנחנו עדים לאירוע שהיה כפסע ממוות של אנשים רבים. אסור להמתין לוועדות חקירה נוספות דוגמת פל-קל ולמקרי מוות. על הגורמים העוסקים בנושא לטפל כבר מעכשיו. החל מרשויות מקומיות שנדרשות לתקן חוקי עזר ולבדוק היכן יש מבנים מסוכנים, ועד גורמי הממשלה השונים שעליהם להתעשת ולטפל במבנים המסוכנים לפני האסונות".

    המבקר הוסיף: "יש גם חשיבות רבה לגבש פתרונות לדיירים. מדובר על שורה של אנשים שעולמם חרב עליהם. היתה כאן החלטה אמיצה להורות לדיירים לפנות את בתיהם תוך רגע. עם זאת חשוב שילוו את אותם אנשים ושיגבשו פתרונות עבורם. הדברים האלו לנגד עינינו ואנחנו בודקים אותם בביקורת המדינה. נלווה את הפעילות למען הדיירים עד למציאת פתרונות".

    מאז האירוע החלו אזרחים במקומות שונים ברחבי הארץ לגלות עירנות לבניינים בסכנת קריסה ובמוקדי החירום השונים התקבלו כבר מספר דיווחים דומים, כשעד כה פונו בניינים כבר לפחות בשני מקומות בארץ, בבני ברק ובקרית שמונה.

    לפני יומיים התקבל במשטרת ישראל דיווח על סדק שהתגלה בקיר תומך בבניין מגורים בן 2 קומות ברחוב סמטת המלכים 4, קריית שמונה. לאחר הערכת מצב של כב"ה, הוחלט לפנות את כל דיירי הבניין (6 דירות).



    1 תגובות

    מיין תגובות