הנשיא הרצוג: "עלינו להיות עם יד על ההדק, אך יד שניה מושטת לשלום"

    איתי גדסי No Comments on הנשיא הרצוג: "עלינו להיות עם יד על ההדק, אך יד שניה מושטת לשלום"

    הנשיא הרצוג נאם בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים: "עלינו להיות עם ידינו האחת על ההדק ובו זמנית, ידינו השנייה ובה עלה של זית מושטת לשלום" | רה"מ בנט: "48 שנים אחרי, אין לנו יסודות חשובים יותר מאלו: אחדותנו וערבותנו אחד לשני. למדנו זאת במלחמת יום הכיפורים, ואנחנו נוכחים בכך בכל יום מחדש"

    צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה, יצחק הרצוג נשא דברים היום (ראשון) בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים. "רבים מן הלקחים שהציבה בפנינו מלחמת יום כיפור רלבנטיים גם היום, והם חייבים להיות לנו תמרור אזהרה. עלינו לעשות הכול – כדי שהפתעה כמו זו של מלחמת יום הכיפורים לא תחזור על עצמה. אסור לנו לשגות בקונספציה, עלינו להיות מוכנים תמיד למלחמה, ולא להחמיץ שום הזדמנות לשלום. לא לזלזל באויבנו ולא לשגות באשליות. אנחנו מחויבים לשאול שאלות תמיד. להיות דרוכים ומוכנים לכול תרחיש. ידינו האחת על ההדק ובו זמנית, ידינו השנייה ובה עלה של זית מושטת לשלום".

    הנשיא הדגיש: "מדינת ישראל פעלה ופועלת בשני המישורים הללו. אכן, עוצמתנו הביטחונית אינה מוטלת בספק. גם בימים אלה, לא ינום ולא ישן שומר ישראל. כוחות הביטחון צה"ל, המשטרה, ארגוני המודיעין, אינם שוקטים ופועלים כל העת בשמירה על אזרחי ישראל. כאן המקום גם להודות לכוחותינו כולם, על התעוזה, הנחישות והיצירתיות בלכידת המחבלים".

    עוד הוסיף הרצוג: "אותה עוצמה ביטחונית מבוססת בין היתר גם על הקשר האמיץ וההדוק אותו אנו מקיימים עם שכנותינו: בראשן מצרים וירדן, וכעת מדינות נוספות ממרוקו ועד המפרץ – בעקבות הסכמי אברהם. השינוי המדיני והאזורי הזה, והבריתות החשובות הללו, הם בלי ספק חלק מהמענה לבדידות המדינית ממנה סבלנו ערב המלחמה".

    ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר בטקס: "גם היום, 48 שנים אחרי, אין לנו יסודות חשובים יותר מאלו: אחדותנו וערבותנו אחד לשני. למדנו זאת במלחמת יום הכיפורים, ואנחנו נוכחים בכך בכל יום מחדש".

    בנט התייחס לתפיסת המחבלים מכלא גלבוע: "גם מה שקרה הבוקר, כשכוחות הביטחון השלימו את לכידת ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע, זו דוגמא טובה, קטנה אמנם, לתופעה שעליה דיברתי עכשיו: הבריחה עצמה היא תקלה חמורה – מודיעינית, מבצעית ומערכתית. אבל מרגע שיש תקלה, קודם כל מתגייסים, ביחד. בשלב הראשון – מול האויב, על מנת להשיב את ההרתעה, ואחר כך לתקן פנימה את מה שצריך, ויש מה לתקן", אמר ראש הממשלה.



    0 תגובות