גנץ בריאיון: "אשמח שתימצא הדרך שבה החרדים יהיו בממשלה"

    אסתי פלד No Comments on גנץ בריאיון: "אשמח שתימצא הדרך שבה החרדים יהיו בממשלה"

    שר הביטחון בני גנץ בראיון ראשון בתקשורת החרדית במהדורה המרכזית של "קול חי" בהגשת אבי מימרן | על ההבטחות והלחצים הפוליטיים, על המורכבות הקואליציונית ועל הנציגות החרדית בכנסת

    בני גנץ צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    שר הביטחון בני גנץ בראיון ראשון בתקשורת החרדית במהדורה המרכזית של "קול חי" בהגשת אבי מימרן. גנץ נחשב לאחד הפוליטיקאים המרכזיים ביותר בפוליטיקה הישראלית. בימים האחרונים פורסם כי ראש הממשלה לשעבר ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו נפגש עימו ארוכות והבטיח לו לכהן כראש ממשלה בראשות ממשלת ימין חרדים והליכוד.

    בפתח הריאיון התייחס גנץ לתפיסת המחבלים מכלא גלבוע: "אני שמח שהפרשה הזו מאחורינו והצלחנו לשים את היד על אותם מחבלים ומודה לכל הגורמים שעסקו בעניין ובמיוחד לצה"ל ולמשטרה".

    שר הביטחון נשאל על פרישת החסות של החמאס על אותם מחבלים: "אני לא מתרגש מהחמאס. בפעם האחרונה שהוא ניסה להראות את כוחם הם חטפו את מבצע שומר החומות. אפשר לשים לב  שהירי בחודשים האחרונים הוא ירי סוררים. אנחנו מגיבים בצורה מאוד קשוחה. איננו מוכנים לוותר בשום הפרה ביטחונית כלפי מדינת ישראל".

    ביחס לגל ניסיונות הפיגועים והמהומות בגזרות השונות, אמר גנץ: "זה מקבץ אירועים לא טוב. הכוחות ימשיכו להיות במרחב. יש הרבה אירועים שהציבור לא יודע עליהם כי אנחנו מסכלים אותם. נמשיך להיות ערניים ואני מזכיר לכל ארגוני הטרור שידו של צה"ל תמיד תהיה על העליונה".

    בהתייחסו למאבק בקורונה, אמר השר: "אני שותף לדיוני קבינט הקורונה. אנחנו עושים ביתר קלות את מה שבממשלות קודמות אולי היינו צריכים להאבק עליו. אנחנו ממשיכים את המאבק בקורונה. הדבר החשוב ביותר הוא ללכת להתחסן. החלק הארי של הנדבקים הוא בקרב אנשים שאינם מחוסנים ואנשים מחוסנים חוטפים את המחלה הקשה יותר. כל הצעדים שאנחנו עושים נותנים לנו את היכולת לחיות לצד הקורונה".

    גנץ הסביר כי לא ניתן לחייב אנשים להתחסן: "אנחנו לא נמצאים במדינה לא דמוקרטית ואי אפשר להכניס אנשים לכלא על זה שהם לא מתחסנים. אנחנו עושים את מה שאפשר, אי אפשר להכריח אבל אפשר להסביר ולשכנע ואנחנו עושים את המרב".

    בהמשך הריאיון התייחס השר למורכבותה של הממשלה: "זו ממשלה מורכבת אבל היא עושה מאמץ גדול לשרת את כל חלקי החברה בישראל. אנחנו לא תוקפים אף מגזר כזה או אחר ולא נגד אף אחד. בנושא הקורונה צריך לשתף פעולה. ובכלל ראוי להנמיך את הלהבות במחלוקות הפוליטיות, במיוחד בתקופה זו של החגים".

    שר הביטחון נשאל על ביקורו בבית מרן שר התורה בערב החגים: "אני שמחתי על הזכות שהייתה לי לבקר בביתו של הרב קנייבסקי. עלינו לאחד את העם. אני חושב שחוסננו הפנימי הוא הערובה לחוסננו החיצוני".

    גנץ התייחס להחלטתו להצטרף לממשלת נתניהו לפני למעלה משנה: "אני לא חציתי קווים, הלכתי לממשלת אחדות בזמן חירום כשהמדינה הייתה חייבת את זה והצלחתי לשמור על המדינה ולהיאבק בקורונה ואני שמח שעשיתי את אותם צעדים. אנחנו משקפים את המורכבות של החברה בישראל".

    על הצעת החוק של סער למניעת כהונת ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום, אמר יו"ר כחול לבן: "אני חושב שמי שיש לו כתב אישום לא צריך להיות ראש ממשלה. אבל נבחן את אותו חוק ספציפי ונחליט".

    גנץ נשאל על חוק הגיוס החדש שהממשלה מתכוונת להעביר בכנסת: "אני רואה את חוק הגיוס כחוק גישור, הוא מחייב אבל הוא זמני כי אני עובד על הרפורמה בשירות במדינה. למצוא את האופן שבו כל האזרחים יוכלו לשרת את המדינה. צריך לשמור את צה"ל בראש סדר העדיפויות אבל מה שהיה נכון בעבר כבר לא לגמרי מתאים היום. החוק הנוכחי הוא חוק גישור לקראת רפורמה שאני מקווה שתבשיל בקרוב".

    עוד אמר גנץ: "החוסן הפנימי בחברה הישראלית מצוי בקשה אחד לשני ואני עושה את כל מה שאני יכול. בפעם האחרונה שרבנו אחד עם השני יצאנו לאלפי שנות גלות. חזרנו למדינה שלנו, עלינו להתקיים כאן באחדות".

    עוד הוסיף השר: "אני אשמח שתימצא הדרך שבה החרדים יהיו בקואליציה. אנחנו בממשלה הזו מנסים למצוא את הדרך להתחשב בכלל חלקי החברה בישראל. אנחנו עובדים למען כולם ונדאג לטפל בכולם. אף פעם לא כולם יהיו מרוצים באותה מידה אבל זו טיבה של פשרה".



    0 תגובות