ה-FDA אישר מתן מנה שלישית של חיסון לבני 65 ומעלה

    אתר קול חי No Comments on ה-FDA אישר מתן מנה שלישית של חיסון לבני 65 ומעלה

    האישור קובע כי אמריקנים שקיבלו את מנת החיסון השנייה לפני שישה חודשים ויותר, יוכלו לקבל את מנת ה"בוסטר" הדחף. זאת בנוסף לבני 18 עד 64 הנמצאים בקבוצות סיכון ואנשים העלולים להחשף לנגיף בעבודתם

    חיסון צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, אישר באופן רשמי לחסן אזרחים אמריקנים בני 65 ומעלה בחיסון שלישי של פייזר. האישור קובע כי אמריקנים שקיבלו את מנת החיסון השנייה לפני שישה חודשים ויותר, יוכלו לקבל את מנת ה"בוסטר" הדחף. זאת בנוסף לבני 18 עד 64 הנמצאים בקבוצות סיכון ואנשים העלולים להחשף לנגיף בעבודתם וקיבלו את המנה השנייה לפני חצי שנה ויותר יוכלו לקבל את החיסון השלישי גם הם.

    ביום שישי התכנסה הוועדה המייעצת ל-FDA לדיון על הצורך במנת הדחף. הוועדה שללה את מתן הבוסטר באופן גורף לכל בני ה-16 ומעלה אחרי שהמומחים העלו ספקות באשר לצורך במנת הדחף לכל הגילים. המומחים טענו שאין מספיק מידע המעיד על בטיחות מנת הדחף בקרב בני נוער.

    בדיון שקיימו המומחים השתתפה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, שהציגה נתונים המבוססים על יותר ממיליון מחוסנים בישראל. על פי הנתונים שהציגה פרייס ישנו שיפור של פי 10 בהגנה מפני הידבקות בנגיף ומפני תחלואה קשה לאחר מנת הדחף. עם זאת, מומחי ה-FDA לא השתכנעו ולטענתם קיים חוסר אחידות במידע בעיקר לגבי הבטיחות בקרב בני נוער.

    המנהלת בפועל של ה-FDA, ד"ר ג'נט וודקוק, מסרה אחרי האישור כי "בשעה שנלמד עוד על בטיחות ויעילות חיסוני הקורונה, כולל מנת הבוסטר, נמשיך להעריך את המדע שמשתנה במהירות ונעדכן את הציבור".

    דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה כי "החלטת ה-FDA היא צעד גדול במאמצים שלנו לספק לאמריקנים הגנה נוספת מפני הקורונה. התכוננו במשך שבועות לחסן את האמריקנים ונהיה מוכנים לעשות זאת אחרי ההמלצה הסופית של ה-CDC, בהמשך השבוע".



    0 תגובות