בחמאס תוקפים את יו"ר הרשות: "תוצאה של התיאום הביטחוני"

    קובי פינקלר 1 Comment on בחמאס תוקפים את יו"ר הרשות: "תוצאה של התיאום הביטחוני"

    בהודעת החמאס נטען כי "העלייה במספר ההורגים הפלסטינים היא תוצאה של התיאום הביטחוני ושל פגישות הנורמליזציה שקיימו מנהיגי הרשות עם שרים ציונים וחברי כנסת ברמאללה".

    פעילי חמאס צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בארגון הטרור חמאס, התייחסו לאירועי הלילה בג'נין ולהיתקלויות נוספות שאירעו לאחרונה בין פלסטינים לצה"ל והאשימו את יו"ר הרשות הפלסטינית, באותם אירועים.

    בהודעת החמאס נטען כי "העלייה במספר ההורגים הפלסטינים היא תוצאה של התיאום הביטחוני ושל פגישות הנורמליזציה שקיימו מנהיגי הרשות עם שרים ציונים וחברי כנסת ברמאללה".

    כיממה לפני כן, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן הציב אולטימטום לישראל בנאומו בעצרת האו"ם, שנישא במהלך השבת. לדבריו יש לישראל שנה לסגת מהשטחים שכבה, שאם לא הרשות תפנה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. בנאומו אמר יו"ר הרשות "לא ננטוש את עמנו ונמשיך לפעול עד לשחרור האסירים שלנו".

    אבו מאזן טען כי ישראל לא עמדה בהסכמים שנחתמו עמה והתחמקה מלעסוק בכל יוזמות השלום. לדבריו "הקהילה הבינלאומית והאו"ם לא הצליחו לגרום לישראל לתת דין וחשבון על מעשיה". עוד אמר אבו מאזן: "אני קורא תיגר על כל אחד בעולם שמנסה להוכיח שדחינו יוזמה רצינית להשגת שלום".

    בתוך כך, בכינוס חסר תקדים שהתקיים בעיר אירביל, בירת כורדיסטן העיראקית דרשו בגלוי מנהיגים סונים ושיעים בולטים בעיראק להצטרף להסכמי אברהם ולכונן שלום עם ישראל. בממשלה העיראקית גינו בחריפות את את הקריאה והתייחסו לכינוס כולו כבלתי חוקי. הם אף כינו את המנהיגים "בוגדים".

    כזכור, במהלך הלילה ביצעו כוחות צה"ל ושב"כ מעצרים בחמישה מוקדים בסביבות ג'נין ורמאללה, כולם קשורים לאותה תשתית של פעילי חמאס שהייתה, על פי דיווחים, התרעה מודיעינית שבכוונתם לבצע פיגוע. לפחות ארבעה מהם נהרגו במהלך הפעילות הלילה על ידי כוחות הביטחון. בצה"ל נערכים לאפשרות שחמאס יגיב לאירועים בפעילות משלו, יתכן שבאמצעות ירי רקטי לעבר ישראל.

    ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס לאירועים: "כוחות הביטחון פעלו הלילה ביהודה ושומרון כנגד מחבלי חמאס שעמדו להוציא לפועל פיגועי טרור בטווח הזמן המיידי. החיילים והמפקדים בשטח פעלו כמצופה מהם, חתרו למגע ואנו מגבים אותם באופן מלא".

    יוזכר, כי בנט המריא אמש (מוצ"ש אחר חצות) לארה"ב, לקראת נאומו מחר (שני) בעצרת הכללית של האו"ם. בנאומו, הוא צפוי להתייחס לסוגיות הקשורות לביטחון הלאומי ולסוגיות אזוריות.

    הערב: בנט ימריא לארה"ב לקראת נאומו בעצרת האו"ם | הלו"ז המלא

    טרם המראתו, מסר ראש הממשלה הצהרה לתקשורת: "אני יוצא עכשיו לעצרת הכללית של האומות המאוחדות. זו במה בינלאומית חשובה, ואני מאוד שמח על ההזדמנות להביא את הקול של ישראל, של הישראלים, לאותה במה חשובה. זו הזדמנות לספר את הסיפור שלנו, על המקום של ישראל במרחב, על הרוח המיוחדת של הישראלים ועל התרומה שלנו לעולם", אמר בנט.

    צילום וידאו: עומר מירון /לע"מ | סאונד: בן פרץ /לע"מ

    צילום: פלאש 90

    ראש הממשלה ציין: "בזמן האחרון היו כמה רגעים חשובים, בראשם הניצחון הגורף בהצבעה בבית הנבחרים האמריקני. ראינו שברגע האמת נציגי העם האמריקאי תומכים תמיכה גורפת בישראל, 420 מול 9, באותה הצבעה על החימוש מחדש של כיפת הברזל. יש קבוצה קטנה, אנטי ישראלית שעושה הרבה רעש אבל החבר'ה האלה נכשלו".

    עוד הוסיף: "אנחנו לא מגדירים את עצמנו לפי אחרים, לא לפי איראן ולא הפלסטינים, ובכלל – אני מציע למנהיגים שלהם לעסוק באנשים שלהם, בשיפור המצב שלהם, ולהפסיק באובססיה הזאת למדינת ישראל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הקרח הולך ומתקרח כל יום, ומשקר כמו שהוא נושם…